Nina Mikkonen: huono äiti menee töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1637113

Miten hän uskalsi poistua lastensa luota edes tv-studioon? Onko Ninalle isä vain jokin pakollinen siittäjä; ei kuitenkaan lapsia hoitamaan kykenevä ihminen? Kertonee enemmän Timosta moinen kuin muista isistä.

Huh huh! Ja miltei viiskybänen nainen kyseessä. Eikä ees häpeä.

Juu luin sitä juttua suu auki.
Ihme nainen!
Itse oon kotiäiti, ja oon kiitollinen, että meillä on tilanne sellainen, että mä olen voinut olla kotona kohta 4 vuotta. Toinen syntyy kohta ja pari vuotta ainakin olen kotona.

Kaikki nuo Mikkosen natsipuheet päiväkodeista on jotenki sairaita.

Mä en varmaan tulisi tuntiikaan toimeen tollasen ihmisen kanssa samassa huoneessa.
Tuntuu, että hän tietää mikä on parasta lapselle ja se on totuus ja vain ja ainoa totuus.
Pystyisköhän sen kanssa edes keskustelemaan aiheesta? Ai niin, ei. Sehän yritti se mies siinä ohjelmassa.

Kotiäitiys kunniaan mutta rajansa kaikella!!

Jokainen äiti on varmasti paras äiti omalle lapselleen, oli sitten töissä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mustavalkoista:
Aina ei saa kaikkea. Tuttujen tapauksessa mies lomautettiin. Yksivuotiaan äiti joutuu palaamaan töihinsä, ettei mene koti alta.

Onko Mikkonen missään kommentoinut omaa kantaansa juuri tälläisiiin tilanteisiin? Olisi kiva kuulla hänen mielipide, jos tilanne tosiaan on edellä mainittu tai vastaava.
Vai sittenkö äiti jää silti kotiin ja isi kadulle kerjäämään ja elellään pyhällä hengellä?

Alkaa yhä varvemmin tuntua siltä,että tällä naisella ei oo kaikki ihan hyvin :(
Yksinkertainen ja niin kovin mustavalkoinen ajattelu.
Loukkaa hirveän monia äitejä.Kotiäitejä ja työssäkäyviä.Ruotsalaisia ja homoja/lesboja. :(

Pelottava.

Voi ei, siis älytöntä :( Tosiaan heillä ehkä taloudellisesti menee hyvin, että voi olla kotona. Mäkin oon kyllä hoitanut aika pitkään lapsia kotona. Mutta mulla ainakin sellainen olo, että pitää sitä tienata ja maksaa verorahoja tän yhteiskunnan hyväksi. Ei viitsi loputtomiin olla Kelan tai sossun rahoilla.

Just Just, mä oon ainakin tosi huono äiti sit Mikkosen mielestä. Pakko lähtee keväällä töihin ku äitiysloma loppuu, muuten on laitetta asunto myyntiin ja muutettava johonkin halvempaan ja pienempään asuntoon ja alettava elämään kädestä suuhun... se varmaan sit ajan kans on sitä parasta hoitoa lapsille, ku vanhemmat stressaa raha-asioissa ja tappelevat keskenään pienessä luukussa.... vitsi ku ei tullut aikoinaan ajateltua et ois hommannut itelle rikkaan miehen et vois olla kotona siihen asti ku lapset täyttää 18v.... niin ku tämä Mikkonen on tehnyt.

Jaa-a... Olen katsonut sitä Nelosen sairaalaohjelmaa. Siinä eräs nainen, äiti hänkin, on lasten lääkäri tms. Hän sanoo, että hän tykkää työstään ja jaksaa kotona paremmin, kun on töissä. Jos ajatellaan, että tämä lääkäri parantaa lapsia, miksei hän saisi olla töissä? Haluaako Nina Suomeen sharialait vai missä mennään?

Ehkä vähän liioittelua mutta touudenhan hän vaan sanoo, koti on paras paikka lapsille:) Ja vaikka onkin viisikymppinen niin mitä sitten? Miksi hänen pitäisi hävetä ikäänsä? Onko hän liian vanha ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä vähän liioittelua mutta touudenhan hän vaan sanoo, koti on paras paikka lapsille:) Ja vaikka onkin viisikymppinen niin mitä sitten? Miksi hänen pitäisi hävetä ikäänsä? Onko hän liian vanha ?

Ei vaan hieman vanhemman ihmisen olettaisi olevan kypsempi tajuamaan, eikä vauhkota tuollai... Kun ei kaikki maailmassa ole niin yksioikoista.

Just just. Etusivulla oikeen lukee että hulppea itserakennettu omakotitalo tunnin ajomatkan päässä helsingistä... Että kyllähän sitä kelpaa kotona olla jos on rikas mies, joka maksaa talon ja elämisen. Ja hitot mä mikään huono äiti ole, vaikka töissä olenkin. Kun ei kaikilla ole sitä rikasta miestä, niin se ei ole mikää "oma valinta" jääkö kotia vaiko meneekö töihin.

Niinpä niin, kaikilla ei ole sitä vanhaa rikasta ukkoa elättämässä akkaa rekilintuna ja lapsia siinä ohessa. Miettisi vähän nenäänsä pidemmälle mitä laukoo suustaan!!!!!

hmm, no mie oon sitten varmaan yberpaska äiti kun palasin töihin omasta halusta, en pakosta.. toki aloitin pehmeällä linjalla ja tein ositaista listaa mutta sitten pojan ollessa 1v2kk aloin tekemään täysiä tunteja.. ihan vaan sen takia etten halunnut olla elätti..
nyt on ihan pakko olla töissä kun olen pojan kanssa kahdestaan mutta vaikka en olisikaan eronnut niin töissä olsiin silti käynyt..
lapsi on iloinen ja onnellinen, sosiaalinen ja reipas, viihtyy tarhassa ja mitään sellaisia haittavaikutuksia mistä mikkonen puhui ei ole havaittavissa.. tarhassa ehkä on osa ryhmää mutta kotona on ainokainen... en mie kotonakaan anna kaikkea heti kun haluaa, tai keskeytä hommaa ottaakseni lapsen syliin.. jos olisin enemmän kodinhengetär niin varmasti kotiäitiys olisi hyvä vaihtari mutta en ole, viihdyn aikuisten ihmisten seurassa, kaipaan sitä.. viihdyn toki lastenkin kanssa mutta en voisi olla 24/7 niinden seurassa...
lisäksi kuulun niihin ihmisiin joiden mielestä lasten elatus kuuluu vanhemmille, ei valtiolle.. joten jotta saa rahaa nii on pakko käydä töissä...

Aika vähän taitais olla suomenkielisiä lääkäreitä, opettajia ja monia muita tarpeellisia ihmisiä palvelemassa tätä naista ja hänen yli-inhimillisiä jälkeläisiään, jos tuo hänen ideaaliyhteiskuntansa toteutuisi. Ja valtionvelka kasvais ihan toista vauhtia kuin nyt tai sitten syntyvyys pitäis saada laskettua nollaan. Aika hyvin ennustettu myös ihmiseltä, jonka omat lapset on vasta alkutaipaleella. Itse en vielä tiedä pystynkö olemaan yhtä hyvä tai huono äiti näille pienille kuin olen noille kolmelle aikuiselle ollut.
Ai niin, mä oon aina tienannut sekä oman että lasten leivän eli olinkin siis huono. Onneksi lasten mielestä kuitenkin ihan kohtalainen.

Mun mielestä on sairasta syyllistää naista siitä että menee töihin vaikka on pienen lapsen äiti. Enkä nyt tarkoita että synnytysosastolta tarvii töihin marssia niinkuin se ranskalaisministeri....

Ja sit käsi sydämelle, kuinka moni haluaa maksaa lisää veroja että pienten lasten äideillä olisi mahdollisuus jäädä pienokaisten kanssa kotiin? En minä ainakaan. Enkä myöskään olisi valmis luopumaan omasta kodistani ja muuttamaan pieneen kälyseen vuokrakaksioon voidakseni olla kotona lasten kanssa, rikasta miestä kun en oo onnistunut hommamaan. Eikä mun ylpeyskään taida antaa periksi siihen että kokonaan heittäytyisin miehen elätettäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen siinä samaa mieltä Mikkosen kanssa, että pakkohoito olisi ihan natsimeininkiä. Kaikilla pitäisi olla oikeus jäädä kotiin lasten kanssa jos tahtoo.

Mä aloin kanssa pohtimaan olisko tuossa ninan puheissa totuuden siementä. silti en hyväksy nina mikkosen käytöstä.
jokaisella saa olla omat mielipiteensä asiaan eikä se tee musta naapurista hunompaa jos ajattelee/tekee toisin.
niin kauan kuin suomessa on vapaus valita.

Jotenkin kun on roikkunut tällä palstalla vuosia niin alkaa tosissaan tuntumaan, ettei mun lapset ole yhtä yhteiskunta kelpoisia kuin ne jotka unisina raahataan tarhaan ja väsyneinä haetaan pois.
olen surkimus kun olen ollut kotona jo vuosia. neuvolassakin on joka lapselle tullut kehoitus 3-4v, että tarvitsisi päiväkotihoitoa.

Saa nähdä kauanko menee, että suomessakin koulutus aloitetaan jo 3v alkaen, että lapset oppivat laitosmaisuuden heti puhumisen ja kävelemisen jälkeen. luulempa, että jos lapseni saavat lapsia niin he joutuvat jo pakkohoitoon eli n. 20-30v kuluttua.

Olisihan se ihanaa saada olla lasten kanssa kotona. Taloudellisesti se vaan ei ole mahdollista, minulla kun ei ole rikasta miestä. Siinä olen samaa mieltä että VANHEMMAT, ei siis pelkästään äiti on lapsensa paras hoitaja ja ihanaa olisi että lapsi voisi olla kotihoidossa mahdollisimman pitkään. Kerhoja yms on isommissa paikoissa sen verran paljon että sosiaaliset taidot lapsilla pääsisivät kehittymään. Kuitenkin lapsen kehitykseen kuuluu myös "irtautuminen" vanhemmista ja omien kaverisuhteiden luominen ja siihen päivähoito on omiaan. Jos ensimmäiset kaverisuhteet luodaan vasta koulussa voi se joskus olla ongelmallista. Eri mieltä olen kyllä Mikkosen jyrkistä puheistä natsi- meiningeistä yms. Olen ainakin omien lasteni päiväkotiin ja hoitajiin enemmän kuin tyytyväinen. Pidemmällä tähtäimellä Mikkonen ei ehkä ole harkinnut asiaa kovin vakavasti. Kotiäityis ei kerrytä eläkettä ja mitenhän Mikkoselle käy jos mies päättää vaihtaa nuorempaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Aina ei saa kaikkea. Tuttujen tapauksessa mies lomautettiin. Yksivuotiaan äiti joutuu palaamaan töihinsä, ettei mene koti alta.

Onko Mikkonen missään kommentoinut omaa kantaansa juuri tälläisiiin tilanteisiin? Olisi kiva kuulla hänen mielipide, jos tilanne tosiaan on edellä mainittu tai vastaava.
Vai sittenkö äiti jää silti kotiin ja isi kadulle kerjäämään ja elellään pyhällä hengellä?

tuossahan sen mielipide tulee ihan selvästi esille, ei poikkeuksia:

"Ideaali tilanne on toki se, että lapsella on äiti kotona, mutta vain harva pystyy pitämään pitkää äitiyslomaa. On pakko mennä töihin. Tekeekö se sitten naisesta huonomman äidin?

- Tekee. Äidin itsekkyyden on annettava periksi. "

siis tuo oli pätkä sitä eka viestissä linkitetystä jutusta

Alkuperäinen kirjoittaja joka lyyli oma tyyli:
Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:

tuossahan sen mielipide tulee ihan selvästi esille, ei poikkeuksia:

"Ideaali tilanne on toki se, että lapsella on äiti kotona, mutta vain harva pystyy pitämään pitkää äitiyslomaa. On pakko mennä töihin. Tekeekö se sitten naisesta huonomman äidin?

- Tekee. Äidin itsekkyyden on annettava periksi. "

siis tuo oli pätkä sitä eka viestissä linkitetystä jutusta

Joo aivan, niinhän se tulee.
Mutta silti kaipaisin häneltä vastausta selvään esimerkkikysymykseen. Tilanne jossa isä esim juuri lomautetaan ja äiti saisi työpaikan niin jättääkö äiti menemättä, koska äidin on oltava kotona vai kelpaako isä kotiinjääjäksi?
Vai jääkö molemmat sitten kotiin? Vastauksia Mikkonen vastauksia...

Yhteistyössä