NIMITTELYÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scharl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Scharl

Vieras
Päivähoidossamme on aasialainen poika, en kerro maata tässä sen tarkemmin.
No, kuulin kun hän eräänä päivänä rääkyi meidän päivähoidon juuri aloittaneelle valkoihoiselle, pellavapäiselle sinisilmäiselle viikingillemme että "sinun silmät on tuollaiset vinot, aivan kuin xxx.maalaisen (sanoi oman kansallisuutensa).
Minä pysähdyin ja kysyin pojalta, että etkö sinä ole xxxx.lainen.
Poika huusi, EN EN ole.
No kysyin sitten ihan ystävällisesti että eikö sinun vanhempasi ollut xxxx:sta kotoisin.
Johon poika hurjistuneena että EI.

Tästä voi päätellä vain että tuo aasialainen poika on joutunut rasismin kohteeksi, tajutamatta sitä ja toistaa kaavaa. Luulee että on ihan yleistettävissä haukkua xxx.maalaiseksi vinosilmäksi ketä tahansa.
Naurettavaa siitä tekee sen että poika itse juuri on tuon maalainen ja hänellä erittäin kauniit, tummat hieman vinot silmät.

mä oon ikäni saanu kuulla nimittelyä silmieni muodon vuoksi.. "intiaani, chinabeach, vinosilmä" ym ym.. silloin nuorempana ja pienenä se tuntui pahalta. mutta hassua nyt huomata, kuinka kaikki sanoo kauniiksi, kuinka mulla on kauniit silmät.. ne ihmiset, jotka mua silloin haukkuivat ja joille silloin teini-aikoina olin pelkkää ilmaa, huomaavat mut nyt..

ja ihan olen perinjuurin suomalainen..

eikä tää nyt yhtään liittynyt tuohon rasismiin, mitä ap kirjoitti.. mutta kerroinpahan kuitenkin..

Yhteistyössä