nimistä ajatuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
olen miettinyt miksi lapsille annetaan nimiä josta helposti voi vääntää haukkumis nimiä.
itselle ei tulisi mieleenkään antaa sellaista nimeä josta lapseni joutuisi kärsimään.
turha väittää että malli on opittu kotoa tai ei nimi kiusaamiseen vaikuta.
lapset ovat susia toisilleen ja saattavat satuttaa pahastikkin sanoillaan vaikka kuinka olisi hyvin kasvatettu. (jos ette usko niin käykääpä joskus kuuntelemassa tarhan tai koulun pihalla mitä lapset puhuvat)
Jos sukunimeni olisi vaikka saukko niin en taatusti antaisi lapselle nimeksi anua ja niitäkin suomesta löytyy.
En minä takuulla halua lapseni itkevän tai masentuvan sen vuoksi että nimestä voidaan haukkua.
tuskin Minnaa tai kasperia kiusataan yhtä paljon nimestään kuin jessikaa tai luukasta tai yrjöä.

Niin just ja mä ihmettelen miksi joku viittii synnyttää rumia tai muuten vaan ei standardin näköisiä lapsia. Tai miksi joku laittaa lapselleen väärän värisen paidan kouluun tai ihan erilaisen repun kun muilla. Jos mulla olis huononäköinen lapsi ni en varmana antais sen käyttää silmälaseja kun joku sitä kuiteski kiusais rillipääksi. Tiätsä niinku silleen.

jessika ja luukas on aika yleisiä nykyään joten eipä sellaisen nimen anto mitenkään ihmeellistä ole, yrjö nimi kyllä pistää miettimään mutta kyllähän se on lapsestakin kiinni miten osaa suhtautua tai ottaako vakavasti ja osaako nauraa "itselleen" ja antaa takaisin samalla mitalla

kaverini on aina sanonut että haluaa antaa lapselleen nimen lukas, itse synnytän kohta ja haluaisin antaa lapselleni nimeksi luca. onko liian samanlainen kun ystäväni omalle lapselleen "varaama" nimi?

Yhteistyössä