Nimipulma.. laittaako suomalainen etunimi vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Linsku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Linsku"

Vieras
Mä olen kasvanut kaksikielisessä perheessä. Äiti on ruotsalainen ja kasvatti-isäni on suomalainen.
Mun biologinen isäni on kuitenkin argentiinalainen. Esikoisemme syntyy syksyllä. Haluaisin nimen olevan sellainen, joka on suomalainen, ruotsalainen ja argentiinalainen. Sukunimi on suomalainen..
En tiedä vielä vauvan sukupuolta. Poikien nimestä pidän kovasti Elia nimestä. Elia sopisi hyvin myös suomalaiseen sukunimeen? Olen myös ihastunut Aleksi nimeen ja toiseksi nimeksi tulisi varmaankin argentiinalainen nimi..
Tyttöjen nimistä pidän esim. Adiliasta, mutta en tiedä sopiiko se niin suomalaiseen sukunimeen..

On tämä vaikeaa :)

Laita suomalainen/suomessa tunnettu etunimi.. Kaikenmaailman abigaille elyse farzimah virtaset vaan kuulostaa niin typeriltä.. Ymmärrän toki tilanteen, kun sulla on oikeasti ns. kansainväliset tausta..

Esim. vaikka Aleksi Adalbaro Virtanen on hyvä vaihtoehto ja parempi, kuin Adalbaro Aleksi Virtanen.

No ei mitään Adilia Juntusta :D
Otat sellaisen nimen, joka sopii kaikkiin maihin. Kyllä sellainen on. Mutta suomalainen sukunimi vaatii suomalaisen etunimen, ei siitä mihinkään pääse.

Pidätkö esim. Laura, Maria, Eva, Sofia, Hanna tai Anna nimistä? Nuo kaikki nimethän ovat sekä suomalaisia, ruotsalaisia, että argentiinalaisia. Elia on hyvä nimivaihtoehto pojalle, eikä ole vieras missään näistä kolmesta maasta. Aleksi on tosi ihana nimi (jos mulla olisi poika, se olisi Aleksi). Aleksi nimeen sopii monenlainen ja kansainvälinen toinen nimi. Myös Nooa nimi voisi sointua joka kulttuurissa? Alvar nimeä on Suomessa ja Ruotsissa ja Argentiinassa taitaa olla Alvaro?

Muuta takas sinne ruotsiin ja pysy siellä, Suomi ei tarvi mitään kaksikielisiä luttanoita tänne. Olisitte edes maan tavoilla vaan vitut, kaikki pitää tehdä päin persettä ja elvistellä. Mene pois!!

Suomessa on tehty tutkimus, jonka mukaan ulkomaalaisen nimen omaava ei välttämättä pääse edes työhaastatteluun. Mä antaisin ulkomaalaisen nimen kolmanneksi nimeksi, eikä sekään nimi sais olla kovin erikoinen. Ainakin mun puoliksi ulkomaalainen lapseni on ollut tyytyväinen omaan nimeensä, kun kutsumanimi ja sukunimi ovat ihan suomalaisia. Ei lapsesta päällepäin näy se, ettei isä ole Suomesta, ei sen tartte näkyä nimestäkään.

Yhteistyössä