Nimimuoti on todellakin muuttunut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmissaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vm 89:
Vanhempien nimivalinta riippuu myös siitä "mitä vuosimallia vanhemmat ovat". Timot, Pirjot, Annet... ovat minun näkökulmastani "kavereiden vanhempia", ei sellaista voi antaa omalle lapselle nimeksi. Toisaalta Hennat, Hannat, Laurat, Nikot, Mikot... ovat omaa ikäluokkaani ja näistä nimistä tuleekin heti mieleen koulukaverit. Mutta vanhojen ihmisten nimiä voisin antaa lapselleni (mieheni ei vain pidä niistä, "koska ovat vanhojen ihmisten nimiä")

"näin vierailija" kirjoitti hyvin osuvasti, että samat nimet löytyvät vanhainkodista ja päiväkodeista. Näin nämä nimet lähtevät uudelle kierrokselle. Sitten kun on Jarit, Matit, Sirkat.. vanhainkodissa, lähtevät ne uudelle kierrokselle. Toivottavasti omakin nimi lähtee aikanaan uudelle kierrokselle.

Omien suosikkinimien vaatimuslista:
- Lausutaan kuten kirjoitetaan (jos kirjoitetaan Lukas se lausutaan Lukas)
- "suomalainen" nimi jos on vereltään suomalainen lapsi. Varsinkin kirjoitusmuoto. (Kasper ei Casper)
- Ei liian kauan suosikkilistoilla (Iida)
- "uudet nimet" (Myrsky, Nemo)

MÄ olen pitkään ihmetelly, miten kukaan antaa lapselle nimeksi NEMO?

= Ei kukaan. :o

Tietty jos on tosi paholaista pelkäävä, niin ei pääse piru kiinni nimettömään lapseen. (Sori vaan kaikki Nemojen vanhemmat) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
MÄ olen pitkään ihmetelly, miten kukaan antaa lapselle nimeksi NEMO?

= Ei kukaan. :o

Tietty jos on tosi paholaista pelkäävä, niin ei pääse piru kiinni nimettömään lapseen. (Sori vaan kaikki Nemojen vanhemmat) :xmas:

Kapteeni Nemo

Mä taas en tajua miten tää nimiasia saattaakin riepoa ihmisiä niin paljon. Anna vaan omille lapsillesi nimiksi ne Matit ja Heikit ja Liisat ja Annelit ja ole onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmissaan!:
Eikä ulkomaalaisilla puolisoilla pysty millään selittämään kaikkia näitä uusia nimiä...lukekaa vaikka kastettujen palstaa niin suomalaisia ne vanhemmat on...

Tai suomenruotsalaisia.

Johanna Mäkinen voi olla "Juhanna" ja omaa sukua Åhlberg...ja siksi hänen & Matti Mäkisen lapsi on Charlotta.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mä taas en tajua miten tää nimiasia saattaakin riepoa ihmisiä niin paljon. Anna vaan omille lapsillesi nimiksi ne Matit ja Heikit ja Liisat ja Annelit ja ole onnellinen.

Siksi että tää maa on kohta täynnä näitä tekonimiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmissaan!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Siksi että tää maa on kohta täynnä näitä tekonimiä!

Aika harvat muuten on, kun katsoo historian kirjoja taaksepäin.