Nimikoitteko ihan kaikki lastenne vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päiväkotiin menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Yhden yhtäkään likan vaatetta en ole nimikoinut. En ole katsonut tarpeelliseksi, koska likka on vakituisessa hoitopaikassaan ainoa likka :whistle:

No, meidän lapset on menossa päiväkotiin ja tuskin ovat siellä ainoa tyttö tai poika... :D

Niin lisäyksenä. Ei mulla nimikointi vähennä vaatteen jälleenmyyntiarvoa. Kukaan ei ole koskaan kysynyt: "onko nimikoimaton". Tosin minä en tunne tarvetta tehdä tiliä huutonetissä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Nimikoin kaiken jossa on pesulappu. Päiväkodissa käytetään kyllä ihan kaikkia vaatteita, mitä lapselta löytyy. Okei, en nimikoi yövaatteita. Enkä nimikoi sukkia tai puuvillahanskoja. Ne on senverran halpoja, että ostan tarvittaessa uudet. Vuoden kokemuksen perusteella katoamisprosentti on pieni.

Päiväkoti arvostaa ainakin meillä nimikoivia vanhempia, lapset kumminkin siirtelevät viimeistään vaatekappaleita vääriin paikkoihin.

Siirtelee kyllä, mut meillä muksut tuntee omat vaatteensa.

Ihan hyvä, meillä ei tunne vielä. Meillä myöskään mies ei aina tunne muksun vaatteita ilman nimen tarkistamista. Niitä on hyvin paljon erilaisia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Niin lisäyksenä. Ei mulla nimikointi vähennä vaatteen jälleenmyyntiarvoa. Kukaan ei ole koskaan kysynyt: "onko nimikoimaton". Tosin minä en tunne tarvetta tehdä tiliä huutonetissä.

meillä ei edes ole niin hienoja vaatteita, että nimikointi voisi niiden arvoa laskea. Joissakin saattaa olla jo ennestään jonkun nimi, koska monet vaatteista on käytettynä ostettuja.

Mulla on nimikoituna lapsen kengät ja ulkovaatteet. Ainakin yleensä.. Lelutkin olisi hyvä nimikoida mahdollisuuksien mukaan. Meillä kyllä on aina välillä osa noistakin nimikoimatta, ja myönnän kyllä saaneeni noottia aiheesta :D Mutta siis nuo on ne mistä sitä noottia on tullut, ei muista.

Kestovaippoja meillä käytettiin, eikä niihin tarvittu nimiä (niinkuin ei kertavaipoissakaan ollut muilla lapsilla) - kaikkien vaipoille oli oma säilytyspaikkansa. Likaiset laitettiin sitten mun tuomaan pussiin kotiin kuljetettavaksi =)

Yhteistyössä