Nimiketjusta,kuinka määrittelette miten nimi sopii lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
Moni vastasi bad virginin nimiketjuun että nimen on oltava juuri sille lapselle sopiva,miten sen tietää?

Ei minun lapseni ole olleet minkään nimen näköisiä. Lopulta nimi on valittu nimikirjasta miehen kanssa kun emme osanneet päättää oliko lapsi Alexandran vai Irmelin näköinen.

mä olen aina "tiennyt" lapsen nimen ja odotusaikana. oonko sitten joku ennustaja vai mikä lie, mut asia ei oo koskaan aiheuttanut mulle ylipääsemätöntä päänvaivaa..

En tiedä, ensin kai katsotaan kumpi tulee ja sitten mikä sopii.
Ei meidän lapsi Leeviltä syntyessään näyttänyt, nyt näyttää ja tuo nimi tuntui jo raskausaikana hyvältä vaikken tiennyt vauvaa pojaksi ;)

No sepäs se onkin kun ihmisille tulee nimistä erilaisia mielleyhtymiä ja joku näyttää toisen mielestä alexilta ja toisen mielestä sama poika näyttää eetulta :D eli nimen valinta on vain siitä kiinni miten vanhemmat näkee oman lapsensa =)

Ja tämäkään ei ole absoluuttinen totuus vaan ainoastaan mun mielipide :whistle: B)

Meillä olis esikoiselle nimi valmiina ennen vauvan syntymää. Mies jopa kutsui sukulaisilta ja läheisiltä salaa tyttöä sillä nimellä ennen ristiäisiä. Mutta mitä lähemmäs kastetilaisuus tuli, sitä varmempia oltiin ettei tyttö näytä sen nimiseltä. Käytiin kalenterista kaikki nimet läpi ja etsittiin uusi etunimi, tytön näköinen :) Toinen ja kolmas nimi oli koko ajan samat.

Kuopuksen kanssakin nimi oli valmiina jo odotusaikana ( etunimi lähinnä ) mutta sekin alkoi muuttua jo heti syntymän jälkeen. Sitä venkslattiinkin melkein kastejuhlaan asti. Kunnes sitten viimein päätettiin että se on tämä ja se kirjotetaan paperiin ja paperi viedään kirkkoherranvirastoon ennen kuin mieli taas muuttuu.
Ja kyllä se tyttö alkoi tämän valitun nimen näköiseltä tuntumaankin sitten vaikka sellasta "tämän näköinen vauva on" tuntumaa ei tullutkaan :)

Meidän lapsesta piti tulla Ruusa, olin sen ihan varmaksi päättänyt, mutta ei ollut yhtään sen nimen näköinen.. Lapsi oli kalpea ja kurttuinen kun mielestäni olisi pitänyt olla sellainen punakka ja pulleroinen. Toisen nimi tuli mieleen kun vaan katselin sitä hetken, ei ollut koskaan se nimi ennen sitä tullut mieleenkään.

Eivät meidän ensimmäinen tai kolmas lapsi näyttänneet nimeltään, valittiin muilla perusteilla mutta ongelmattomasti heille nimet.

Keskimmäisellekin oli raskausaikana mietitty monta eri nimeä, ja aika varmuudella valittu Aino. Mutta kun hän siinä parin minuutin ikäisenä meita tuijotteli, ja sanoin erään toisen nimen, niin kumpikin vanhemmista tajusi yhtä aikaa, että tämän tytön nimi oli tässä, eikä me mitään muuta nimeä saatu enää sopimaankaan niihin kasvoihin. Se vaan oli siinä.

Samoin lapsen kolmas nimi kirkastui minulle, vaikka nimi oli sellainen etten aikaisemmin sitä ollut miettinyt. Ja se oli juuri oikea tälle tytölle myöhemmin :)

Yhteistyössä