Nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onerva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi kaikki antaa nykyisin vanhanaikaisia nimiä ? Tulee vanhat mummot ja papat mieleen nimistä Vilho, Toivo, Tyyne, Aino, Alma jne.

Onneksi vanhempani eivät antaneet minulle tuollaista nimeä!

Nimiasiat nyt on aina makuasioita, mekin etsimme pojallemme v:llä alkavaa nimeä, mutta Vilhoa emme tohtineet kuitenkaan antaa. Jotenkin kuullosti liikaa vanhan papan nimeltä. Mutta hyvä nimihän se on!

Nimi asiat on kyllä todella makuasioita. Laitatte sen nimen mikä omaan korvaan tuntuu parhaalta.
Meidän tytön nimi on Ellen ja sitäkin on sanottu mummonimeksi jne. muuta ilkeilyä, ei haittaa mua, me itse tykätään siitä ja se on pääasia !

Niin, nimi on makuasia. En minäkään Valtteria laittaisi, vaikka en tunne kuin yhden, olkoon muotinimi, mutta hienompi kuin Vilho. Ei sen takia kannata nimeä laittaa, että ei ole muotinimi vaan sen mukaan mistä tykkää. Toisen korvaan Vilho kuulostaa rumalta, toisen kauniilta. Mulla tulee Vilho nimestä eräs vitsi;)

hö.. kehua nyt vitsillä.. kerro nyt muillekkin.. naurut tekis hyvää! Meillä päin vilho on aika yleinen nimi.. muotinimi siis sekin, mutta mielestäni hyvä nimi. Tykkään perus nimistä kuten myös Ainosta.

Aino ja Vilho sopis musta hyvin silleen niinku yhteen, kauniit nimet. Ja samanlailla wanhanaikaset. Joskus näkee aika erikoisia nimiä sisarusparvessa, on vaikka Pauli ja Rebecca... tietty jos ikäeroa on vaikka 15 vuotta ni nimimuoti on ehtiny muuttumaan, mut kuitenki. Musta kiva jos lasten nimet samankaltaisia.

""Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä.""

Musta Vilho kuullostaa ihan kivalta. Sopii Ainon pariksi.
Pidänkin enemmän ""vanhemmista"" nimistä.
Ja joskus ne pappat ja mummotkin on ollu pieniä :)

meillä on pojalla vanhanaikainen nimi, ja se on varma, että myös tulevilla (?) lapsilla tulee olemaan vanhat nimet. tykkään just perussuomalaisista, jämäköistä nimistä. itse en vilhoa laittaisi, nimessä ei sinänsä mitään vikaa, mutta meidän murteella puhuttaessa sitä on vähän vaikea lausua. esim. minusta helmi ois aivan ihana tytön nimi, mut tiedän, et siitä käytännössä muotoutuis joku muu, niin ei sekään oikeen käy.

no mut hei!

jos tarpeeksi monelle lapselle annetaan vanhanaikaisia nimiä niin eihän ne sit enää ole vanhanaikaisia. Esim. 20 v päästä vilhosta vois tulla mieleen 20 v mies? Yhden kaverin pappa oli vilho mutta ihan kiva nimi.

Pappani nimi oli Vilho. Nyt kun hän nukkui vuosi sitten pois niin nimi on tullut minulle erittäin tärkeäksi pitää suvussa ja kuulostaa mukavalta. Jos seuraava tulokas on itselläni poika niin varmasti käytän nimeä ainakin toisena nimenä.

Tottakai tiedän, että nimiasiat ovat makuasioita. :) Kunhan ajattelin kysellä muiden mielipiteitä. Itse suosin mieluummin ns. vanhanaikaisia nimiä, koska näihin nykyajan nimiin, kuten Jere, Jimi, Veeti, Leevi, on jotenkin kyllästynyt ja ovat vähemmän minun makuun. En väitä ollenkaan, että niissä olisi jotain vikaa, joten älkää suuttuko. :)

Meistä yksi hyvä pojan nimi Vilhon ohella olisi myös Eelis. Pojasta olisi tullut Niilo, jos ei yksi sukulainen olisi ehtinyt ensin antaa nimeä pojalleen.

Jere on muuten tosi vanha nimi.
Ystäväni isoisä oli Jere ja syntynyt joskus 1900-luvun alussa. Katsoin nimipalvelusta ja ekat on kastettu jo 1800-luvun puolella. Nimi yleistyi kuitenkin ""vasta"" 60-luvun jälkeen ;=)

Jokatapauksessa Vilho on ihana nimi ja sopii hyvin teidän tytön nimen kanssa.

Yhteistyössä