Nimi pohdintoja... Miltähän kuulostaisi tämä nimi, entä saisiko sinne väliin tungettua jonkin nimen raamatusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Meillä kun puoli vahingossa on jokaisella lapsella ennestään yksi nimi raamatusta, niin tälle nelosellekin haluaisin...

Tän päivän olen makustellut nimeä Kasper Joonatan, ja se vaan tuntuu hyvältä. Mutta sinne pitäis johonkin väliin saada se raamatullinen nimi, jos vaan sopii rimpsuun. Ideoita?

Miksei nimi voisi tulla jostain muusta satukirjasta kuten Ronja Ryövärintytär, Peppi Pitkätossu, Richard Scarryn touhukas maailma tms? ovat paljon vähemmän väkivaltaisia ja lempeämpiä teoksia kuin Raamattu.

[QUOTE="a.p";23923638]katos nyt kun tuli oikosulku, onhan tuo joonatan raamatussa :D[/QUOTE]

Mä kans mietin, että eikös se Joonatan just ole raamatullinen nimi... ei vaan tullut yhtään päähän että kukas se oikeen on ollu siinä... :)

Miksei nimi voisi tulla jostain muusta satukirjasta kuten Ronja Ryövärintytär, Peppi Pitkätossu, Richard Scarryn touhukas maailma tms? ovat paljon vähemmän väkivaltaisia ja lempeämpiä teoksia kuin Raamattu.

No eipä se kovin erikoista ole antaa lapselle nimi satukirjasta. Esim, just Peppi ja Ronja on aika yleisiä, että vähän pieleen meni toi sun "piikittely"

[QUOTE="Jeba";23923646]Kasper Simeon Joonatan
Kasper Jaakob Joonatan
Nooa Kasper Joonatan[/QUOTE]

Oih, tuo viimeinen kuulostaa ihanalta, Nooa Kasper Joonatan. En tiedä, pitääkö aloittaja tuosta, mutta itse ainakin ihastuin tuohon kokonaisuuteen.

Yhteistyössä