Nimet kuolinilmoituksessa??

15.02.2006
406
0
16
Tietääkö kukaan, miten etiketin mukaan laitetaan nimet kuolinilmoitukseen, kun kyseessä on mieheni isä. Lapsia miehelläni kaksi edellisestä suhteesta ja meillä yhteinen. Tuleeko miehen ja minun nimet samalle riville ja lapset toiselle vai miten??? :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 22:49 Näin menee kirjoitti:
Ensin kuolleen puoliso, sen jälkeen vanhin lapsi puolisoineen sekä lapset l tai jos haluatte mainita lapset nimeltä niin vanhimmasta alkaen.

Lasten lapset tietenkin luetellaan ensin ja sitten lapsipuolet. Läheisimmät tulee aina ensin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 21:47 Lumikki kirjoitti:
\
Ensin kuolleen puoliso, sen jälkeen vanhin lapsi puolisoineen sekä lapset l tai jos haluatte mainita lapset nimeltä niin vanhimmasta alkaen.

Lasten lapset tietenkin luetellaan ensin ja sitten lapsipuolet. Läheisimmät tulee aina ensin.

Kyseessä ei ole vainajan lapsipuolet mikäli oikein ymmärsin. Kuollut oli siis isoisä poikansa kaikille lapsille vaikka syntyneet eri liitoista. Siis heidät luetellaan ikäjärjestyksessä mikäli halutaan mainita nimeltä.
Ei vanhampien ero tee lapsenlapsista lapsipuolia vai mitä tarkoitit?

Siis nimenomaan niin, että oli isoisä kaikille kolmelle lapsenlapselleen mieheni puolelta. Se oli asian pointti,että miten laitetaan, eihän varmaan voi laittaa niin että näyttää siltä kuin kaikki kolme olisi meidän yhteisiä lapsia???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 22:11 Näin menee kirjoitti:
\
\

Kyseessä ei ole vainajan lapsipuolet mikäli oikein ymmärsin. Kuollut oli siis isoisä poikansa kaikille lapsille vaikka syntyneet eri liitoista. Siis heidät luetellaan ikäjärjestyksessä mikäli halutaan mainita nimeltä.

Olen samaa mieltä. "Näin menee" on yrittänyt selittää asian jo pariin otteeseen, mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Miksi ei voisi laittaa kaikkia lapsia samaan vaikka se näyttääkin siltä että kaikki olisi teidän yhteisiä lapsia? Miehesi ex varmaan ymmärtää asian kun kerrotte miksi näin toimitte.
Tärkeintä on siis ikäjärjestys jos lapset mainitaan erikseen. Tai mainitkaa vain lapset teidän omien nimienne jälkeen, sekin on ihan yleinen käytäntö.

Missään nimessä en itse laittaisi vanhempia lapsia teidän yhteisen lapsen jälkeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 15:25 jfk kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 22:11 Näin menee kirjoitti:
\
\

Olen samaa mieltä. "Näin menee" on yrittänyt selittää asian jo pariin otteeseen, mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Miksi ei voisi laittaa kaikkia lapsia samaan vaikka se näyttääkin siltä että kaikki olisi teidän yhteisiä lapsia? Miehesi ex varmaan ymmärtää asian kun kerrotte miksi näin toimitte.
Tärkeintä on siis ikäjärjestys jos lapset mainitaan erikseen. Tai mainitkaa vain lapset teidän omien nimienne jälkeen, sekin on ihan yleinen käytäntö.

Missään nimessä en itse laittaisi vanhempia lapsia teidän yhteisen lapsen jälkeen.

Minä laittaisin kyllä vainajalle sukua olevat lapset ennen lapsenlapsipuolia. Perinteisesti kuolinilmoitukseen on laitettu vainajalle läheisimmät ikäjärjestyksessä ja läheiset, jotka eivät ole sukua tulevat heidän jälkeensä. Mutta jokainenhan voi tehdä kuinka haluaa jos ei välitä perinteistä.
Esim. olen nähnyt kuolinilmoituksen, jossa vainajan lapset on lueteltu niin, että vanhin joka on perheeseen adoptoitu, oli luettelon viimeisenä.
Ja tietysti merkitystä on silläkin, mikä oli vainajan suhde ja välit jäkeen jääneisiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 08:38 LuppiksenMuija kirjoitti:
Siis nimenomaan niin, että oli isoisä kaikille kolmelle lapsenlapselleen mieheni puolelta. Se oli asian pointti,että miten laitetaan, eihän varmaan voi laittaa niin että näyttää siltä kuin kaikki kolme olisi meidän yhteisiä lapsia???

Lapset tulevat miehesi nimen jälkeen joka tapauksessa, koska ovat hänen lapsiaan. Olisihan se erikoista jos heidät erikseen sinne laittaisi? Onko se nyt niin vaikea ymmärtää?

Minä laittaisin kyllä vainajalle sukua olevat lapset ennen lapsenlapsipuolia. Perinteisesti kuolinilmoitukseen on laitettu vainajalle läheisimmät ikäjärjestyksessä ja läheiset, jotka eivät ole sukua tulevat heidän jälkeensä. Mutta jokainenhan voi tehdä kuinka haluaa jos ei välitä perinteistä.
Esim. olen nähnyt kuolinilmoituksen, jossa vainajan lapset on lueteltu niin, että vanhin joka on perheeseen adoptoitu, oli luettelon viimeisenä.
Ja tietysti merkitystä on silläkin, mikä oli vainajan suhde ja välit jäkeen jääneisiin.
[/quote]

siis missä ovat ne lapsenlapsipuolet? Oletko lukutaidoton vai tyhmä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 14:49 LuppiksenMuija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, miten etiketin mukaan laitetaan nimet kuolinilmoitukseen, kun kyseessä on mieheni isä. Lapsia miehelläni kaksi edellisestä suhteesta ja meillä yhteinen. Tuleeko miehen ja minun nimet samalle riville ja lapset toiselle vai miten??? :\|

Kaikki lapset ovat siis tälle miehellesi kuitenkin ? Eikö lapsenlapset ole kuitenkin samanarvoisia, vaikka äiti olisi jokaisella eri, kun isä on kuitenkin sama, ja siten myös miehesi isä, vainaja, oli biologisesti ukki kaikille??

Laittakaa lasten nimet ikäjärjestyksessä vanhin ensin, onhan vainaja ukki kaikkille,
tai sitten tuo "kari perheineen"

Yhdelle vastaajalle: adoptoitu lapsi on kyllä ihan juridisesti sukuun kuuluva, vaikka biologisesti ei olekaan, ja minusta on tökeröä asettaa lapsi silloin lapsi eriarvoiseen asemaan kuin biologiset sukulaiset. Älyttömän väärin lasta kohtaan! Miksi adoptoida, jos ei kuitenkaan "tunnusta omakseen" ????

Yhdelle vastaajalle: adoptoitu lapsi on kyllä ihan juridisesti sukuun kuuluva, vaikka biologisesti ei olekaan, ja minusta on tökeröä asettaa lapsi silloin lapsi eriarvoiseen asemaan kuin biologiset sukulaiset. Älyttömän väärin lasta kohtaan! Miksi adoptoida, jos ei kuitenkaan "tunnusta omakseen" ????
[/quote]

Samaa mieltä. Ei kannata adoptoida, jos vähemmän rakas kuin biologiset.

Nimenomaan kaikki lapset ovat "oikeita" lapsenlapsia tälle vaarille, ts mieheni lapsia. Lapsipuolia, siis minun aiemmasta liitosta en ajetellut edes mainita tässä. Mutta eiköhän asia selvinnyt, kiitos kaikille vastanneille :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 22:00 Rautalangasta kirjoitti:

siis missä ovat ne lapsenlapsipuolet? Oletko lukutaidoton vai tyhmä?

[/quote]

Oikeastaan tuo kommenttisi ei ole vastauksen arvoinen kaikessa tökeryydessään, mutta sanonpa nyt kuitenkin:
Mietin tuota asiaa laajemmasta näkökulmasta kuin ap:n teksti, sallittakoon se minulle. Täällä joku kuitenkin puhui noista lapsipuolista tai sinnepäin. Eikä kirjoituksesani ollut mitään epäasiallista, vai oliko?

Oletan, että olet aikuinen, joten mielestäni voisit miettiä kielenkäyttöäsi ja onko tällaisen asian puitteissa tarpeen solvata toista?! Mutta sinusta lienee oikein nimimerkin varjossa haukkua ihmisiä ja se kertoo varmaan aika paljon sinusta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 14:49 LuppiksenMuija kirjoitti:

Saanko kysyä mihin ratkaisuun päädyitte?

Yhteistyössä