Nimeksi Alex, Alec vai Max?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimeä vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimeä vailla

Vieras
Ristiäiset tulossa ja pojalla nimi hukassa. Ollaan mietitty seuraavia vaihtoehtoja
Alex Oliver
Max Eemil
Alec Joonatan

Mitä mieltä nimistä? Ja ehdotuksia toisiksi nimiksi ja mitä muita tuon tapaisia etunimiä löytyisi? Itse olen kovasti Alexin kannalla, mutta minua hieman häiritsee, ettei se ole ns. suomalainen nimi. Alec löytyy suomalaisesta almanakasta, mutta en erityisesti pidä c-kirjaimesta. Max on ollut pitkään suosikki, mutta nyt siitä on alkanut tulla koko määre mieleen. Mielipiteitä ja idoita

Oletteko ruostinkielisiä vai miksi noin viraankuuloiset nimet? Sen enempää c kuin x:kään eivät esiinny omaperäisissä suomalaisissa sanoissa, ainoastaan mukautumattomissa lainasanoissa.

[QUOTE="vieras";22148121]Oletteko ruostinkielisiä vai miksi noin viraankuuloiset nimet? Sen enempää c kuin x:kään eivät esiinny omaperäisissä suomalaisissa sanoissa, ainoastaan mukautumattomissa lainasanoissa.[/QUOTE]

Kirjoitushärö, mutta ehkä sait selvää. ;)

[QUOTE="vieras";22148210]onhan noita vähän kotoisammankin kuuloisia ulkomaalaisväritteisiä nimiä: Markus, Teo, Anton, Otto...[/QUOTE]

Kukin laittakoon lapselle nimen, minkä haluaa.
Toki onneksi ihan mitä vaan nimiä ei voi laittaa:xmas:

Jos noista valittava, niin laittaisin Alec. Mikään ei oikein iske, kun itse tykkään sellaisista, jotka lausutaan niin kuin kirjoitetaan, mutta noista Alec olisi sentään vähemmän käytetty kuin ylisuositut Max ja Alex.

[QUOTE="shihtzu";22148103]Mun esikoinen on Alex, joten sen puolella olen :) Nimipäiviä vietetään Aleksin päivänä.[/QUOTE]

Meilläkin on Alex. Alexin nimipäivä on 11.9, samana päivänä kuin Aleksanteri ja Santeri, ihan eri nimestä tulee kuin Aleksi.

Tiedän muutaman Alexin ja yhden Maxin. Alecia en tiedä ainuttakaan. Erikoiset nimet ovat kivoja! =) Ihan mikä vaihtoehto vain noista on siis kiva ja siisti nimivalinta!

Jos sukunimi on täysin suomalainen niin ei mikään noista. Kuulostaa yksinomaan typerältä. Parhaita on nää kun vanhemmat on Matti ja Maija Möttönen ja lapselle annetaan qwdzxc nimihirviöitä. Ruotsalainen, brittityylinen tms sukunimi niin valkkaisin Alex.

Jos sukunimi on täysin suomalainen niin ei mikään noista. Kuulostaa yksinomaan typerältä. Parhaita on nää kun vanhemmat on Matti ja Maija Möttönen ja lapselle annetaan qwdzxc nimihirviöitä. Ruotsalainen, brittityylinen tms sukunimi niin valkkaisin Alex.

Me olemme ruotinkielinen perhe ja juuri siksi valittiin lapsellemme nimeksi Agneta. Vaikka sukunimi onkin hieman harvinainen, mutta suomenkielinen :)
Tiesitkö ettei kaikilla ruotsinkielisillä ole ruotinkielistä sukunimeä?
En tiedä miten se tekee nimestä wannabeen. Wannabe ruotsinkielinen? No hänhän on ruotsinkielinen :D

Yhteistyössä