nilkan murtaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sain nilkkani murrettua laskemalla laskettelurinnettä alas jätesäkillä ja törmäämällä jalat edellä aiemmin mäkeä laskeneeseen kaveriin. En tiiä onko kovin helppo tapa.

En käsitä miksi joku haluais murtaa nilkan (yai ranteen),oon kuullu monia kokemuksia siitä miten tapaturmainen murtuma ei olekaan parantunu kunnolla vaan vaivaa vuodesta toiseen.

Mutta. Tuttavalta murtui nilkka kun oli ensin istunut lattialla "jalkojen päällä" (en nyt muista oliko siis polvilleen vai jalat ristissä vai miten) pitkään ja jalat oli puutunu kun nousi ylös,niin ekalla askeleella murtui. Lääkärin mukaan johtui tosta puutumisesta,eli hermot ei saanu oikeita ärsykkeitä tms ja siks ei siis jalka pitäny vaan ns petti alta.

Pakko saada nilkkaa ees hiusmurtuma tai venähdys sellai etten pysty kävelemää ilman keppejä,kuullostaa sairaalta et joku haluis murtaa oman nilkan mut tää on hätä tapaus :(! Auttakaa pitää saaha tänää nilkka paskaks oon lyöny vasaral mut pystyn silti käveleen mut nilkka mustelmil pitää saaha niin etten pysty kävelee! Vinkkei?

Kertokaa vinkkejä miten saan sen murrettua? Ja mikä luu on heikoin tossa nilkassa tai minkä vois murtaa/venäyttää helpoiten niin ettei pysty kävelemää ilman keppejä?! Vinkkejä!!

En SUOSITTELE!! Nilkka murtui useasta kohtaa ja kantaluu myös. En tiedä tuleeko koskaan kuntoon. Ylihuomenna varjoainekuvaukseen Helsinkiin ja Proffa antaa tuomion, hirvittää tulevaisuus!

Yhteistyössä