Niinkin pieni asia kuin murtunut ranne,,,

kylla saa elaman aivan ylos alaisin. Ei vaan silla jolla se ranne on murtunut vaan meilla vieressa elajillekin.

Vanhin poika, joka vihdoin viimein oikeen on ryhdistaytynyt ja onnistui saamaan itselleen tyopaikan seka uuden opiskelun paikan, mursi oikean ranteensa eilen. (Poika tietty oikea katinen). Toissa oli maalarin apulaisena rakennuksella - jotta se siita tyopaikasta - johan han ehti viikon siella olla. Opinnot alkaa maanantaina - kiva saada jotain muistiinpanoja luennoilta vasemmalla kadella raapustaen,,, Tytartaan ei voi pukea tai vaihtaa vaippaa,, ja autokin on kasivaihteinen.

Voi raka!!!! Koko ajan jotain,,,,
 
EJK
No miten se nyt niin?

Onko poika yh? Jos ei, en ottaisi murhetta pukemisesta ja vaipanvaihdoista. Millaisen koulutuksen aloittaa? Oletko varma, että entisaikaisia "kalvosulkeisia" käytetään? Jospa ne matskut saisi luentopakettina sähköpostiin tai opiskelualustalle - nykyaikaisesti?

Työtä toki on hankala tehdä, mutta sillehän ei mitään voi. Millainen lie hänen sairausturvansa teidän maassanne noikin lyhyen työajan jälkeen?
 
h
Minulla on murtunut ranne kolmesta kohdasta ja noin viikon kuluttua kipsauksesta se oli jo siinä kunnossa, että pystyin kyllä kirjoittamaan ja muitakin ihan tietysti kevyitä nostoja pystyi tekemään, vaikka kipsissä piti olla 4 viikkoa.
 
Kutistunut
Mun äijä mursi vasemman kätensä viime heinäkuussa(?) ja nyt kun kävi vuoden lopulla kontrollissa, niin huomattiin että siellä on edelleen murtuma jota ei aiemmin ole huomattu. Muuten käsi parantunut hyvin, mutta ton yhden murtuman takia on nyt leikkausjonossa ja kipsi tulee olemaan sitten kädessä taas pari kuukautta.. |O

Ihanaa! Kipee tuon käsi on koko ajan ollut, mutta ei silti osattu odottaa että tommonen yllätys löytyisi. Kunhan nyt vaan käsi tulee kuntoon, se on tässä tärkeintä!

Tsemppiä teille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
No miten se nyt niin?

Onko poika yh? Jos ei, en ottaisi murhetta pukemisesta ja vaipanvaihdoista. Millaisen koulutuksen aloittaa? Oletko varma, että entisaikaisia "kalvosulkeisia" käytetään? Jospa ne matskut saisi luentopakettina sähköpostiin tai opiskelualustalle - nykyaikaisesti?

Työtä toki on hankala tehdä, mutta sillehän ei mitään voi. Millainen lie hänen sairausturvansa teidän maassanne noikin lyhyen työajan jälkeen?
Hanella on jaettu huoltajuus lapsen aidin kanssa - poika asuu minun kanssa mutta minakin olen toissa. Ihan tuollaisia peruskursseja suorittaa : espanjaa, englantia ja taitaa siina olla yksi matikka. Koittaa suorittaa nama jotta paasisi parempaan yliopistoon syksylla. Mitaan sairausturvaa ei ole kun ihan urakkahommissa maalarin apulaisena eli ei mitaan tyosopimuksia sun muita: meni toihin, sai maksun toista ja tuli kotiin. Blaahhhh,,, Ja tyopaikat on tosi kiven alla taalla,,, Ai juu ja tarkein unohtui - lumilautaillessa mursi sen kun eilen oli vapaa paiva,,,
 
Noh.. Teillä pahempi... Mulla jäi pahasti vasen nimetön oven väliin.. (itse painoin oven kiinnni vaikka oma sormi välissä) Koko kynsi musta ja kosketusarka ollut viikon ja luultavasti vielä kauan.. niin kyllä se elämä on hankalaa-- Töissä pystyy olemaan, mutta hyvä kun edes housuja (napillisia) saa kiinni. Ja vaikka vaan yks sormi on rampa, niin silti pikkusormi ja keskisormi ovat tavallaan käyttämättömiä... Onneksi pinsettiote on tallella"

Joten voin vainkuvitella miten hankalaa on kin koko ranne murtuu, mutta aika parantaa!
 
EJK
No onko mahdoton ajatus toteuttaa lapsen osalta niin, että sen ajan kun käsi on toimintakyvytön, on lapsi pääsääntöisesti äidillään ja kävisi vaikka muutamia iltoja viikossa isän luona kun sinäkin olet kotona? Ja sitten kun käsi on toimiva taas, voi toteuttaa sopimuksia entiseen malliin ja vähän ekstrana, jos osapuolet ovat tarkkoja sopimuksista?

 
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
No onko mahdoton ajatus toteuttaa lapsen osalta niin, että sen ajan kun käsi on toimintakyvytön, on lapsi pääsääntöisesti äidillään ja kävisi vaikka muutamia iltoja viikossa isän luona kun sinäkin olet kotona? Ja sitten kun käsi on toimiva taas, voi toteuttaa sopimuksia entiseen malliin ja vähän ekstrana, jos osapuolet ovat tarkkoja sopimuksista?
Juu, luulen etta jotain tuon suuntaista pitaa heidan tehda,, onneksi eivat ole niin tarkkoja sen sopimuksen aikatauluista jotta kumpikin voi vahan joustella,,, kylla se kai tasta suttaantuu ajan kanssa - vahan alkukankeutta tassa meilla kaikilla kun yksi on niin tosi avuton talla hetkella. Ennen kuin hankin tottuu olemiseen ja elamiseen kipsin kanssa - maanantaina kuullaan etta leikataanko vai ei,,,
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
No onko mahdoton ajatus toteuttaa lapsen osalta niin, että sen ajan kun käsi on toimintakyvytön, on lapsi pääsääntöisesti äidillään ja kävisi vaikka muutamia iltoja viikossa isän luona kun sinäkin olet kotona? Ja sitten kun käsi on toimiva taas, voi toteuttaa sopimuksia entiseen malliin ja vähän ekstrana, jos osapuolet ovat tarkkoja sopimuksista?
Juu, luulen etta jotain tuon suuntaista pitaa heidan tehda,, onneksi eivat ole niin tarkkoja sen sopimuksen aikatauluista jotta kumpikin voi vahan joustella,,, kylla se kai tasta suttaantuu ajan kanssa - vahan alkukankeutta tassa meilla kaikilla kun yksi on niin tosi avuton talla hetkella. Ennen kuin hankin tottuu olemiseen ja elamiseen kipsin kanssa - maanantaina kuullaan etta leikataanko vai ei,,,
Kyllähän se tietenkin ottaa aikansa tottua olemaan vain toisen käden varassa. Mutta ihmeen luoviksi ne ihmiset ovat ryhtyneet, kun toinen käsi (varsinkin juuri se "käyttökäsi") on poissa pelistä hiukan aikaa :D

Tsemppiä potilaalle ja läheisille :)

 
Tulee nostalginen olo kun lukee sun juttuja =) Asuin jenkeissä muutaman vuoden lapsuudessa ja vieläkin on paljon yhteyksiä sinne. Oot varmaan joskus kertonutkin, mutta en muista, että missä osavaltiossa asutte?
 
:D
Mä hoidin koko päivän 3kk vauvaa kyynärpää murtuneena, vaihdoin vaipat yhellä kädellä, imetin jne jne :D vauva sai kyllä maata koko päivän sängyssä

illalla pääsin vasta lääkäriin
 

Yhteistyössä