Niinistön haukkujat: Heikki Hursti: Niinistö tehnyt arvokasta työtä syrjäytyneiden hyväksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tytti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tytti"

Vieras
Vähäosaisten tukija Heikki Hursti arvostaa hyvin tuntemansa presidenttiehdokas Sauli Niinistön työtä syrjäytyneiden hyväksi.

Presidenttiehdokas Sauli Niinistö kertoi tiistaina asettavansa korkean tason työryhmän pohtimaan, kuinka nuorten syrjäytymistä voitaisiin estää, mikäli hänet valitaan presidentiksi.

Vähäosaisten tukija Heikki Hursti pitää avausta tärkeänä:

–?Minun mielestäni tämä on tosi hieno ja tärkeä asia ja tällainen keskustelufoorumi saisi varmasti myös tuloksia aikaan, arvioi Hursti.

Hurstin mielestä tärkeää olisi päästä kotien ongelmiin kiinni mahdollisimman ajoissa, koska vähävaraisuus ja alkoholismi kertautuvat helposti lasten myöhemmässä elämässä.

Miten syrjäytyneitä nuoria saataisiin koulutuksen ja työelämän kautta takaisin yhteiskuntaan ja kuinka yhteistyötä sosiaaliviranomaisten ja seurakuntien kanssa voitaisiin tiivistää, näitä asioita Hursti toivoisi työryhmän pohtivan.

Hursti kertoo olevansa valmis lähtemään mukaan myös työryhmään, mikäli se toteutuu ja kutsu käy.

"Sanansa mittainen mies"

Heikki Hursti kertoo arvostavansa kovasti presidenttiehdokas Sauli Niinistön tähän mennessä tekemää työtä syrjäytyneiden hyväksi.

Niinistö työskenteli pari vuotta sitten päivän Hurstin avustusjärjestössä ja on sittemmin tukenut järjestön työtä kolumneistaan saamilla palkkioilla.

–?Kunnioitan häntä poliitikkona, koska monet muut ovat luvanneet olla mukana, mutta kukaan ei ole lähtenyt toteuttamaan lupauksiaan yhtä konkreettisesti kuin Sauli. Sanansa mittainen mies.

Ihmisenä Hursti luonnehtii Niinistöä lämpimäksi, sympaattiseksi ja aidoksi. Miehet pitävät yhteyttä puhelimitse kerran kuussa.

[QUOTE="äiti";25526132]No ainakin sananhelinää: Korkeantason työryhmän pohtimaan syrjäytymistä jne...[/QUOTE]

Ja ollut konkreettisesti auttamassa
Vai jäikö jutun loppu lukematta

"Niinistö työskenteli pari vuotta sitten päivän Hurstin avustusjärjestössä ja on sittemmin tukenut järjestön työtä kolumneistaan saamilla palkkioilla.

–"Kunnioitan häntä poliitikkona, koska monet muut ovat luvanneet olla mukana, mutta kukaan ei ole lähtenyt toteuttamaan lupauksiaan yhtä konkreettisesti kuin Sauli. Sanansa mittainen mies."

[QUOTE="mie";25526140]Ja ollut konkreettisesti auttamassa
Vai jäikö jutun loppu lukematta

"Niinistö työskenteli pari vuotta sitten päivän Hurstin avustusjärjestössä ja on sittemmin tukenut järjestön työtä kolumneistaan saamilla palkkioilla.

–"Kunnioitan häntä poliitikkona, koska monet muut ovat luvanneet olla mukana, mutta kukaan ei ole lähtenyt toteuttamaan lupauksiaan yhtä konkreettisesti kuin Sauli. Sanansa mittainen mies."[/QUOTE]

Luin loppuun kyllä, mutta vastasin VAIN foodian kysymykseen :mitä se on luvannu?

Tuo on hienoa kuulla!

Mä en ole missään vaiheessa haukkunut Niinistöä, ja itse asiassa hän on yksi harvoista kokoomuslaisista, joihin luottaisin.

Vaikka äänestänkin Haavistoa, uskon, että saamme Niinistöstä hyvän presidentin, jos hänet valitaan.

Itse olin itseasiassa pitkään kahdenvaiheilla
Ajattelin, että kokoomuksen edustaja ei voisi edustaa minun arvojani.
Mutta nyt tutustuttuani Niinistöön paremmin voin kyllä aika varmalla mielellä antaa hänelle ääneni
On oikeasti ollut monessa mukana, jossa tavoitteena on suvaitsevaisuus ja syrjäytymisen ehkäisy.
Ja muissakin asioissa mielipiteet usein "pehmeämpiä" kuin kokoomuksen edustajalta voisi odottaa.
Katsokaa esim
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/nain-he-eroavat-toisistaan/art-1288444725045.html

[QUOTE="äiti";25526132]No ainakin sananhelinää: Korkeantason työryhmän pohtimaan syrjäytymistä jne...[/QUOTE]

Ai tarkoitit tuota. Luulin että on luvannu jotain muutakin. En kauheasti ole mitään lupauksia kuullu. Eiköhän Niinistöllä0 ole sellaisia tuttuja, että saa tuon onnistumaan.

[QUOTE="vieras";25526352]10% suomalaista työläisistä työskentelee orjina, eli palkattomassa työharjoittelussa. Tämä on Kokoomuksen ansiota.[/QUOTE]

Olisiko sitten parempi, että tämäkin 10% jäisi ilman sitä arvokasta työkokemusta.
T: Yksi palkattoman työharjoittelun kautta vakituisesti työllistynyt

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Olisiko sitten parempi, että tämäkin 10% jäisi ilman sitä arvokasta työkokemusta.
T: Yksi palkattoman työharjoittelun kautta vakituisesti työllistynyt

Aivan. Etenkin nuorille, pitkään kotona olleille tai myöhäisille ammatinvaihtajille tämä palkaton työharjoittelu on oivallinen - ja työnantajille riskitön - keino hankkia alan työkokemusta. Sitä kautta itsekin työllistyin.

Yhteistyössä