niin sitä pitää lääkärit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja DarlingDiva:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
voi jumanskruidu |O

3v ipana ollu viikon puolikuntoinen. maanantaina lämpö nousi 37 ja puoleen ja yskän vuoksi ei pystyny nukkumaan. lämpöä pitäny yllä koko ajan, viime yönä nousi kunnon kuume, 39asteeseen. tänään tappelin lääkäriajasta aikani ja kun sen sain,niin mitä jäi käteen: ei mitään |O
lääkäri ei mitannu kuumetta,ei sanonu yskään mitään vaikka siitä intin ja määräs VAROIKS antibiootin kun toinen korva VÄHÄN punotti :o

aloittaisitteko te näillä perustein kuurin?? mä en usko et on korvatulehdus kun kai sit sattuis jos sellanen olis? ja ei toi kyllä mitään merkkejä osota et korvaan sattuis..

mä en halua olla paska äiti joka oman periaatteensa vuoksi jättäis lapsen lääkitsemättä,mutta en kyllä turhaankaan halua toiselle kuuria syöttää.

ja haluaisin vielä udella miksi veit lapsen lääkäriin jos et halunnut lääkitystä?
vai olisiko lääkkeen pitänyt olla joku muu kuin antibiootti?mikä?

lähinnä siihen yskään olisin neuvoja halunnut. mielellään mitä tahansa muuta kun antibiootteja.

voi jumanskruidu |O

3v ipana ollu viikon puolikuntoinen. maanantaina lämpö nousi 37 ja puoleen ja yskän vuoksi ei pystyny nukkumaan. lämpöä pitäny yllä koko ajan, viime yönä nousi kunnon kuume, 39asteeseen. tänään tappelin lääkäriajasta aikani ja kun sen sain,niin mitä jäi käteen: ei mitään |O
lääkäri ei mitannu kuumetta,ei sanonu yskään mitään vaikka siitä intin ja määräs VAROIKS antibiootin kun toinen korva VÄHÄN punotti :o

aloittaisitteko te näillä perustein kuurin?? mä en usko et on korvatulehdus kun kai sit sattuis jos sellanen olis? ja ei toi kyllä mitään merkkejä osota et korvaan sattuis..

mä en halua olla paska äiti joka oman periaatteensa vuoksi jättäis lapsen lääkitsemättä,mutta en kyllä turhaankaan halua toiselle kuuria syöttää.

ja haluaisin vielä udella miksi veit lapsen lääkäriin jos et halunnut lääkitystä?

Minäkin jäin ihmettelemään, että mitä ap sitten lääkäristä haki? Jos korva punottaa hieman nyt, ei siinä vielä ole tulehdusta, mutta huomenna voi olla jo eri juttu.

kuunteli keuhkot -ei mitään
katsoi kurkkuun -ei mitään
kurkkas korvat -ei mitään, paitsi toisessa vähäinen punotus.

mut ei mitannut kuumetta eikä kommentoinut yskään mitään.
mä en nyt itekään tiedä mitä siltä reissulta hain, tunnen itseni ihan tyhmäks :ashamed:
kuitenkin olen yskänlääkettäkin vastaan niin kauan kun mahdollista,koska yskä on luonnollinen tapa poistaa lima ja räkä. mut jotenkin kun on oma lapsi kyseessä,niin ei tiedä miten tehdä ettei toisella olis kohtuuttoman huono olo äidin mielipiteiden takia :ashamed:

voi jumanskruidu |O

lähinnä siihen yskään olisin neuvoja halunnut. mielellään mitä tahansa muuta kun antibiootteja.

neuvoja olisit saanut puhelimellakin. mikään yskänlääke ei paranna yskää. helpottaa vain korkeintaan. joidenkin mielestä se jos mikä on turhaa lääkitsemistä.

Minusta sai ihan asiallista hoitoa. Yskään ei yleensä enää suositella mitään. Jos oikein paha yskä pitkään niin sitten yötä vasten, että saa nukuttua. Antibiootti varuksi, kun huomenna korva voi olla jo kipeä.

mä en nyt itekään tiedä mitä siltä reissulta hain, tunnen itseni ihan tyhmäks :ashamed:
kuitenkin olen yskänlääkettäkin vastaan niin kauan kun mahdollista,koska yskä on luonnollinen tapa poistaa lima ja räkä. mut jotenkin kun on oma lapsi kyseessä,niin ei tiedä miten tehdä ettei toisella olis kohtuuttoman huono olo äidin mielipiteiden takia :ashamed:

Mitä se kuumeen mittaaminen ois auttanu asiaan? Kyllä vanhempien mittaukset riittää. Jotenki oudolta kuulostat.

no oon sit varmaan outo,mutta mun lapsi on ollut aina niin terve että mä pelkään etten näekään jos sitä sattuu.
halusin vaan kysyä että kuinka moni sen antibiootin alottas jo ja muutenkin kokemuksia. ja oudokshan mut vaan "haukutaan".
kiitos asiallisista vastauksista!

eli kaikki on tutkittu ja lääke määrätty.
sinuna aloittaisin kuurin koska korvatulehdus helposti etenee yhdessä yössä kivuliaaksi. tottahan se on että antibiootti ei ole ensisijainen hoito korva-ja poskiontelotulehduksiin, mutta usko pois, lääkäri kyllä tietää miksi antibiootit on syytä syödä. ei niitä ole varmastikaan turhaan määrätty

no eihän ne mittaa kuumetta! sehän on ihan normaalia että on 37-39 kuumetta flunssassa. ja jos ei keuhkoista kuulunu mitään niin sit ok! paranee ajan kanssa.
mitä sä oisit siis halunnu lääkäriltä jos et antibiootteja etkä yskänlääkettä?

jestas mikä hysteerikko

no oon sit varmaan outo,mutta mun lapsi on ollut aina niin terve että mä pelkään etten näekään jos sitä sattuu.
halusin vaan kysyä että kuinka moni sen antibiootin alottas jo ja muutenkin kokemuksia. ja oudokshan mut vaan "haukutaan".
En aloittaisi kuuria vielä, mutta kävisin ottamassa lääkkeen varuiksi, jos yöllä tulee vaikka kuinka kipeäksi korva.

Ei se ois tilannetta muuttanu mitenkään vaikka lääkäri ois sen kuumeen mitannu. Sinä oot hälle kertonu, että kuumetta/lämpöä on ollu ja tämä tieto riittää lääkärille.

En minäkään oikeen ymmärrä miten lääkärin ois pitäny toimia toisin. Keuhkot kuunteli, niissä ei mitään. Ja kun kuumetta ei kauhean paljo ole niin verikokeita ei ainakaan tässä vaiheessa tarvi. Korva punoitti, ok, ehkä määräs turhan kuurin mutta toisaalta, huomenna olisit voinu joutua hakemaan sen jokatapauksessa. Voit ite päättää alotatko kuurin vai ei! Jos se tuntuu tässä vaiheessa turhalta niin älä alota mutta pidä resepti tallessa, että saat sen haettua jos korvat rupeaa oireilemaan.

Paranemisia!

no syöttäisin kuurin koska eihän lapsesi ole niitä ennekään "turhaan" syönyt jos kerta eka kuuri menossa. unohdin muuten kertoa että olen sairaanhoitaja =) jos siitä olisi vähän perusteluja väitteilleni

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
En aloittaisi kuuria vielä, mutta kävisin ottamassa lääkkeen varuiksi, jos yöllä tulee vaikka kuinka kipeäksi korva.

Minä taas en edes hakisi vielä koko kuuria koska valmiiksi sekotettu kuuri säilyy yleensä vain pari viikkoa. Jos yöllä tulee korva kipeeksi niin antaisin särkylääkettä ja hakisin kuurin aamulla.

Räkätauti meillä lähtee melkeinpä räkimällä. Jos kuumeen nostaa, niin helpotan oloa kylvyillä ja kuumetta alentavalla lääkkeellä. Virustaudit ovat kurjia, kun ei niitä oikein muuten saa kuin sairastamalla pois. Meillä ainakin voi neuvolassa käydä tarvittaessa näyttämässä korvia aamutunnilla, katsoovat sillä tympanometrillä. Sillä viimeksikin todettiin pojan korvatulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Räkätauti meillä lähtee melkeinpä räkimällä. Jos kuumeen nostaa, niin helpotan oloa kylvyillä ja kuumetta alentavalla lääkkeellä. Virustaudit ovat kurjia, kun ei niitä oikein muuten saa kuin sairastamalla pois. Meillä ainakin voi neuvolassa käydä tarvittaessa näyttämässä korvia aamutunnilla, katsoovat sillä tympanometrillä. Sillä viimeksikin todettiin pojan korvatulehdus.

Niin ja meillä lääkäriltä ollaan saatu nestemäistä pronaxenia, joka on paljon parempi lievittämään tautia kuin panadol, koska se on tulehduskipulääke.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:

Minä taas en edes hakisi vielä koko kuuria koska valmiiksi sekotettu kuuri säilyy yleensä vain pari viikkoa. Jos yöllä tulee korva kipeeksi niin antaisin särkylääkettä ja hakisin kuurin aamulla.
Tosiaan, noin varmaan järkevintä.

Voithan tehdä niinkin ettet aloita kuuria.Jos vielä kuume kestää,käyt uudestaan lääkärissä näyttään korvat ja aloitat lääkkeen jos tulehdus.
Tai jos selvästi tuntuu että kipeytyy,aloitat sitten.
Tytöllä oli joskus alkava korvatulehdus,ei oireillut muuten kuin kuumeella.

mäkin petyin tällä vkolla just kunnalliseen terveyskeskukseen tääl Hesassa...tytöllä kuumetta jo kolmannen kerran kuukauden sisällä,kerran syönyt penisiliini kuurin korviin...eikä terveysk.lääkäri edes kattonut kuumetta,eikä muutakaan,kunhan pisti pissatesteihin ja labras odotettiin kahden pienen lapsen kans melkein 2h,että saatiin kotiin välineet,mihin testi tehdään..ja edes seuraavana päivänä ei vielä vastausta saatu testeistä,tytöllä kuume 39..mulle lyötiin korvaan luuria,kun soitin sinne kysyäkseni tuloksia,en edes kerinnyt kysymään mitään...argggg!
Vein yksityiselle,tulehdusarvot 70,virtsatietulehdus ja edelleen kuume 39 astetta...antibiottikuuri saatiin ja olen tyytyväinen,että on tullut otettua vakuutus lapselle!!!!!

voi jumanskruidu |O

Yhteistyössä