Niin sanotut kahdet häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äityli 31+3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äityli 31+3

Vieras
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta mielipiteitä kaipaisin... :)

Olen menossa ensimmäistä kertaa naimisiin. Eikä meillä ole paljoa rahaa käytössä (tuleva vauva vaatii osansa <3). Olemme miettineet paljon, että jos menisimme nyt naimisiin (ennen kuin pikkuinen ehtisi tässä syntyä) ja pitäisimme pienet häät (kirkkovihkiminen kuitenkin). Paikalla se vähimmäismäärä. Tarjoaisimme kotonamme kakkukahvit muutamille ihmisille. Häät tulisivat yllätyksenä eli kertoisimme niiden jälkeen tutuille. Hääyö jossakin mukavassa paikassa. Sitten vuosien päästä (kun olisimme säästäneet kunnolla) niin pitäisimme niin sanotut isot unelmahäät. Ajattelimme myös, että kuinka ihanaa se olisi joskus vanhana muistella niiden merkeissä yhteistä taivalta. Olen myös miettinyt onko tällainen idea ihan hölmö? Vai voisiko tämä olla ihan mukavaa "vaihtelua" normaaleihin käytäntöihin... Mielipiteitä kiitos? (:

Me ollaan ajateltu että meidät vihitään kaikille yllätykseksi tulevan vauvamme ristiäisissä ja sitten n. vuoden päästä pidetään ne kunnon häät juhlineen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva äityli 31+3:
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta mielipiteitä kaipaisin... :)

Olen menossa ensimmäistä kertaa naimisiin. Eikä meillä ole paljoa rahaa käytössä (tuleva vauva vaatii osansa <3). Olemme miettineet paljon, että jos menisimme nyt naimisiin (ennen kuin pikkuinen ehtisi tässä syntyä) ja pitäisimme pienet häät (kirkkovihkiminen kuitenkin). Paikalla se vähimmäismäärä. Tarjoaisimme kotonamme kakkukahvit muutamille ihmisille. Häät tulisivat yllätyksenä eli kertoisimme niiden jälkeen tutuille. Hääyö jossakin mukavassa paikassa. Sitten vuosien päästä (kun olisimme säästäneet kunnolla) niin pitäisimme niin sanotut isot unelmahäät. Ajattelimme myös, että kuinka ihanaa se olisi joskus vanhana muistella niiden merkeissä yhteistä taivalta. Olen myös miettinyt onko tällainen idea ihan hölmö? Vai voisiko tämä olla ihan mukavaa "vaihtelua" normaaleihin käytäntöihin... Mielipiteitä kiitos? (:

Entä jos menettä nyt naimisiin maistraatissa ja sit vuosien päästä olisi kirkkohäät eli ottaisitta kirkollisen siunauksen liitolenne. Ei paljon se siunaus eroa normaalista vihkimisestä, samat tahdon sanat saa sanoa :-)

No juu, mutta kerran sitä naimisiin mennään - siis yleensä - yhden ja saman miehen kanssa. Pitäkää nyt pienet hääjuhlat ja sitten vuosien päästä ehkä yhteiset isot synttärit tai vauvajuhlat, joissa voitte hehkuttaa koko suvulle yhä jatkuvaa rakkauttanne. Uudet häät voi tuntua tosi teennäiseltä parin vuoden kuluttua. Mutta hyvänen aika, menkää naimisiin älkääkä turhaa odotelko!

Pienet häät kuulostaa kivalle ja teidän tilanteeseen sopii sellaset =)
Mutta nuo TOISET häät vuosien päästä.... Kerranhan sitä vaan mennään!?
Mutta muutenhan te voitte pitää juhlat sukulaisille, mutta eikai ne nyt enää häät sillon ole. Keksitte jonkun kivan teeman.... Kevät/syys/talvi/kesä-juhlat tai ihan-muuten-vaan -juhlat.

mä vähä vierastan tota "isot juhlat vuosien päästä" -ideaa..

mutta voishan pitää sitten vaikka kun ootte 10v ollu aviossa niin vaikka "valojen" uusintatilaisuuden kirkossa vieraiden kanssa..

mut toi juhlat vuosien päästä pukuineen kaikkineen tuntuu oudolle. Mut ihan kuinka haluaa..

niin no USAssa se on tosi yleistä pitää vuosien päästä vihkivalojen uusiminen, eli esim 10vuotis hääpäivänä kootaan ystävä kokoon ja uusitaan valat. Että kuinka me vieläkin rakastamme toisiamme niin paljon että haluamme juhlistaa sitä kirkossa. Etkö ole nähnyt elokuvissa?

Me pidämme tällaisen vihkivalojen uusimisen 10v hääpäivänä, kirkossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
niin no USAssa se on tosi yleistä pitää vuosien päästä vihkivalojen uusiminen, eli esim 10vuotis hääpäivänä kootaan ystävä kokoon ja uusitaan valat. Että kuinka me vieläkin rakastamme toisiamme niin paljon että haluamme juhlistaa sitä kirkossa. Etkö ole nähnyt elokuvissa?

Me pidämme tällaisen vihkivalojen uusimisen 10v hääpäivänä, kirkossa :)

mun pomo teki ton saman

Samalla perusteella mä voisin viettää mun kolmikymppisiä (olen 37v) ens kesänä uudestaan. Kun sillon olin raskaana ja juhlat oli rauhalliset. Jee! Siis ens kesänä meikäläisen kolmekymppiset. Ja jos rahaa on, voisin viettää myös 18v ja 20v synttärinikin uudestaan.
Loistavia uusintoja tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Samalla perusteella mä voisin viettää mun kolmikymppisiä (olen 37v) ens kesänä uudestaan. Kun sillon olin raskaana ja juhlat oli rauhalliset. Jee! Siis ens kesänä meikäläisen kolmekymppiset. Ja jos rahaa on, voisin viettää myös 18v ja 20v synttärinikin uudestaan.
Loistavia uusintoja tiedossa.

Ei kun sä vietät 38vuotis juhlat ensi kesänä, idiootti! Voi sitä 38vuotisjuhlatkin olla isot jos itse haluaa!

Kiitos, hyviä ideoita myös esititte! :) Tämä auttoi jo paljon... ;) Sai uusia näkökantoja ja mukavaa, että myös muilla ollut mielessä tämän tapaista. Maistraatti kyllä käynyt mielessä, että ei sekään paha vaihtoehto olisi. :)

Yhteistyössä