Alkuperäinen kirjoittaja mitäs sitten;29547069:
Puran nyt suuttumustani tänne, koska en halua jutella kenenkään kanssa aiheesta. Pahoittelen etu käteen jos teksti tulee pötköön sillä kirjoitan puhelimella. Tilanne on se, että minulla ja miehellä on erimielisyyksiä lapsiluvun suhteen. Esikoisemme on pian 1v ja toive pikkukakkosesta joskus lähitulevaisuudessa nostaa päätään. Ei siis toki vielä, mutta miksipä ei silloin kun tyttömme on 2v tmv? Mies ei halua edes jutella koko asiasta ja ei tiedä haluaako enempää lapsia. En halua painostaa ja koitan olla puhumatta asiasta. Mutta lähipiirin vauva uutiset ja kun kuuntelen miten toiset suunnittelevat saavansa lisää lapsia saa minut vain surulliseksi. Tottakai rakastan esikoista, mutta tämä äitiys on vain se mun juttu. En halua olla yksi lapsinen perhe, olen aina halunnut ainakin 2 lasta joka tuntuisi hyvältä lapsiluvulta. Ennen lastamme luulin meillä olevan samat sävelet, koska mieskin oli sitä mieltä että lapsia voisi tulla 2 tai max 3. Raskausaika meni meillä hyvin ja mies vihjaili silloin että lisää lapsia saa tulla. Mulle rakkaus lapseen on vahvempaa kuin mieheen, en ole valmis uhraamaan unelmiani miehen vuoksi. En kyllä miestäkään halua isäksi pakottaa. Surettaa kovasti, kun en tiedä mitä tehdä jos mies ei vielä vuosienkaan päästä ole valmis tai halua.
Meillä oli hieman sama tilanne. Tosin edelleen haaveilen siitä toisesta lapsesta. Yhessä vaiheessa pelkäsin, että tuskin mieheni lämpee koko ajatukselle. Huokailin monasti haikeena, että voikun olis toinen lapsi ja mieheni aina vastas, niin ja sitä huudon ja kitinän määrää, kun toi yksikin jo kitisee kahen edestä. Lopulta lakkasin sanomasta ääneen tosta. Välillä oli hyviä päiviä niin, etten miettiny koko asiaa ja sitten niitä vaikeempia/huonompia, korostu siinä, että kun telkkarista tuli vauva ohjelmia, niin aloin itkemään. Toki vieläkin saa noi vauva ohjelmat itkemään, jotenkin liikutun ihan hirveesti. Kaks kaveriani on saanu vauvat ja kun ilmottivat asiasta, niin mulla pääsi itku. Toki olen kavereitteni puolesta ilonen ja onnellinen, mutta kuitenkin koen haikeutta ja hieman kateutta

.
Nyttemmin meillä tilanne se, että hyvin vähän olen ääneen sanonu, että haluisin toisen lapsen meille. Tänään mainitsin asiasta ja mieheni oli yllättävän paljon lämmenny asialle

. Kunhan saan itseni ensin tässä hoidettuu kuntoon, niin sitten aletaan yrittää toista. Toivon todella, että mieheni ei enää asian suhteen muuttais mieltään, nimittäin mun toiveet nousi isoihin mitta suhteisiin tuon mieheni myöntymisen jälkeen

.
Meillä yksi ja olin vuoden tyttären syntymän jälkeen sitä mieltä, että meille riittää yksi lapsi. Kaikki läheiset sano, että hyvin usein se mieli muuttuu ja sanoin, että mun mieli ei muutu tän asian suhteen. Vaan kuinkas kävikään, kun tytär oli reilu 2v, niin aloin haikailla toisesta ja sillon ihmettelin, että mikä ihme mua vaivaa, en aluks tajunnu, että mulla on vauvakuume

.