niin paska fiilis..(sisältää purkausta)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Nää ulkonäköasiat on sellasia, niin ku monet muutkin henk.kohtaset jutut (esim. lapsiluku nyt yhtenä ), ettei niihin parane ulkopuolisten mennä tölvimään. Mulla on yks vielä huomattavasti itseäni pulskempi ystävätär, lämmin ja sydämellinen ihminen, jonka pulskuuden taustalla on monennäkösiä sairauksia, lääkitys on melkoinen. Eli ei se aina oo niin yksinkertasta.

Ja eihän vaikka kaljuuntuvillekaan mennä laukomaan (tai no, joku voi senkin tietty tehdä ), pitkille tai lyhyille... Tukevat ihmiset vaan tuntuu olevan jotain "yleistä riistaa", liekö siks, että ihmiset mieltää heidät elintasosairauksineen (joita ei muuten välttis läheskään kaikilla ylipainoisilla edes ole, vaikka ylipaino onkin riski sairastua) verovarojen haaskaajiksi... joita on siis varaa kritisoida miten vaan :/

puhut asiaa

Kuuluu ihmisluontoon halveksua sairautta. Ja ylipaino ajatellaan että se on itseaiheutettua. Mitä se toki onkin 98% tapauksissa. Ylipaino nähdään sairautena tai mielen heikkoutena ja osa ihmisistä ei vain osaa olla kommentoimatta asiaa. Toisen ulkonäköön ei tarvitsisi tuolla lailla puuttua. Toki ylipaino on valtava terveysriski ja terveydehuoltokuluista jopa 80% menee ylipainon aiheuttamien sairauksien hoitoon. Toisaalta jos se ei menisi sinne niin sitten se menisi toooosi vanhojen ihmisten hoitoon=) ( Elinikä pitenisi ) Komsii komsaa! Joillekin siis ylipaino voi olla yhteiskunnallinen kysymys ja huoli läheisistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks sulla ihan sairaalloisen paljon ylipainoa? Eihän sillä tietty ole merkitystä sen suhteen, että toisille ei tollein sais sanoa. Kaikilla ei ole käytöstapoja ja sanotaan mitä sylki suuhun tuo. Itsekin olen joskus saattanut kauhistella jotain asiaa mitä tuolla maailmalla kulkiessa näkee, mut ne ajatukset jää ihan pään sisään ja en tosiaan suu auki tollota. Ja mun mielestä lihavuus ei oo sellainen asia, että sitä pitäis kauhistella (tai ok, ehkä jos painoa on 500kg).

mulla on sellanen 20-30kg ylimäärästä kertyny tässä vuosien varrella

Ei paha ollenkaan ja aiheettomia kommentteja todellakin olet saanut. Tsemppiä painonpudotukseen, kyllä sä pystyt siihen ja näytät noille piip-päille! Sit annat samalla mitalla takas :) Siinä on motivaatioo kerrakseen =)

kiitos sullekkin,vielä mä näytän niille :D

Hyvä asenne! Mä voin vielä puhua ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä koska vasta olen 30 kiloa tiputtanut. Koskaan en kyllä ole noin ikäviä kommentteja saanut mitä sinä, mut kyllä joskus jotain kuiskalua kuulunut.. kerran pari miestä jutteli, että olisin muuten ok, mut aika lihava. Nyt olis hyvä kävellä noiden miehien ohi :)

tänää on jotenki niin paska fiilis päivä ettei tosikaan eikä asiaa helpota koko päivän kestäny päänsärky.

mä alotan siitä että oon ylipainonen,kovasti oon yrittäny kiloistani päästä mutta helvattu ku se ei oo niin helppoa ja mä oon jo vaipunu epätoivoon..
noh mutta jotenki nää asiat vaan tänään kasaantu mun päässä,töissä tuli mies asiakas,käveli sisään,ei tervehdystä ei mitään.hänen ensimmäiset sanat mulle oli että onko se sua laihempi ihminen töissä :kieh: jäin hetkeks suu auki kattomaan,teki mieli sanoa että joo valitettavasti ei oo mutta kelpaisko nyt tällänen lihava ihminen kuitenkin |O
no ei siinä mitään,mutta kun mun mummon mies ystävä osaa myös puhua mulle kauniisti,hän on tässä viime aikoina sanonut esimerkiks seuraavaa: "herranjumala,ootko se sinä,mitä sulle on tapahtunu ku oot noin paisunu" ja äitienpäivänä mummolla käydessäni tää samainen mies tuli mun viereen ja sano että no kummallakos meistä on isompi maha |O voi vittu mä sanon missä on ihmisten käytöstävät!!?

mun päässä on ollu nyt tässä lähipäivinä ajatus että helvetti mä hankin itelleni jonkun bulimian tai anoreksian ja kysyn näiltä "ihanilta" ihmisiltä että no kelpaako nyt?
anteeks purkaus mua vaan vituttaa niin paljon ja mun olematon itsetunto hakkaa mua taas maahan

Mä ymmärrän sua ihan täysin.Samanlaisia kommentteja saapi itekkin kuulla.Mitähän vit*tua se kellekkään kuuluu minkä kokoinen joku on?Pitäiskö meidänkin alkaa laihoille ihmisille tekemään samoin..."onkos se luuviulu paikalla?" tai "onko sulla oku tauti kun oot noin kuihtunut" aaaaaaargh!!!!!

Minä en pysty oikeastaan ollenkaan käsittämään, kuka voi olla niin idiootti, että kommentoi toisen ihmisen ulkonäköä päin naamaa. Että minkälainen ihminen sellaista tekee... :o

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minä en pysty oikeastaan ollenkaan käsittämään, kuka voi olla niin idiootti, että kommentoi toisen ihmisen ulkonäköä päin naamaa. Että minkälainen ihminen sellaista tekee... :o

Joku sellanen jonka pitää kohentaa omaa itsetuntoaan.

Alkuperäinen kirjoittaja EvaLon:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Joku sellanen jonka pitää kohentaa omaa itsetuntoaan.

:( Hirviömäistä. Luulisi, että toisia lyttäämällä näkis vaan painajaisia ja tulis huonompi itsetunto oman pahuuden ja iljettävyyden takia. Että jos aiheuttaa toisille vaan pahaa mieltä, niin miten voi minäkuva olla myönteinen?

AP, tosi kurjaa käytöstä ihmisiltä tuollainen!!! Mä en tajua tuommosta yhtään!!! Koeta olla välittämättä, vaikka mahdotonta se on!
Itsekin oon ihmeellistä kommenttia saanu joskus. Vaikka en ylipainoinen edes ole. Mutta mummo kerran sanoi mulle koko suvun kuullen kun näki pitkästä aikaa, että "Olet sinä iso ihminen", en tiedä tarkottiko se sitä että muutenkin melko pitkänä ihmisenä olin laittanut korkeat korot jalkaan ja oon sellainen muodokas. Minä vaan hymyilin kauniisti ja sanoin että "Ja mummo se kaunistuu päivä päivältä", vaikka oli jo silloin hyvinkin rupsahtanut. Ihmisiä tuppas siinä vaiheessa vähän naurattamaan.
Sit nyt mun raskausaikana mun mies oli kasvattanut kuten monesti käy, "myötätunto"-massua itselleen talvella, ja nyt on sitten kuukaudessa pudottanut painoa yli viisi kiloa ja maha on pienentyny huomattavasti. Mä sit varta vasten sitä olen aina kehassut että sillä olis parempi mieli kun alkoi liian usein morkkailla mitättömän mahan takia itseään. Niin eikö nyt viikonloppuna sitten yksi tutun tuttu naljaillut grillijuhlissa että kumpikos se teistä odottaakaan, kun näki mun miehen! :kieh: Ja kun todellakaan ei ole kysymys isosta mahasta vaan sellaisesta seksikkäästä ja miehekkäästä vatsasta!!!! Joka on sekin sulamassa kuntoilun ja ruokavalion avulla pois. Niin kyllä harmitti miehen puolesta ja ei varmaan paljon kannusta kun juuri on saanut pudotettua painoa niin hienosti! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
AP, tosi kurjaa käytöstä ihmisiltä tuollainen!!! Mä en tajua tuommosta yhtään!!! Koeta olla välittämättä, vaikka mahdotonta se on!
Itsekin oon ihmeellistä kommenttia saanu joskus. Vaikka en ylipainoinen edes ole. Mutta mummo kerran sanoi mulle koko suvun kuullen kun näki pitkästä aikaa, että "Olet sinä iso ihminen", en tiedä tarkottiko se sitä että muutenkin melko pitkänä ihmisenä olin laittanut korkeat korot jalkaan ja oon sellainen muodokas. Minä vaan hymyilin kauniisti ja sanoin että "Ja mummo se kaunistuu päivä päivältä", vaikka oli jo silloin hyvinkin rupsahtanut. Ihmisiä tuppas siinä vaiheessa vähän naurattamaan.
Sit nyt mun raskausaikana mun mies oli kasvattanut kuten monesti käy, "myötätunto"-massua itselleen talvella, ja nyt on sitten kuukaudessa pudottanut painoa yli viisi kiloa ja maha on pienentyny huomattavasti. Mä sit varta vasten sitä olen aina kehassut että sillä olis parempi mieli kun alkoi liian usein morkkailla mitättömän mahan takia itseään. Niin eikö nyt viikonloppuna sitten yksi tutun tuttu naljaillut grillijuhlissa että kumpikos se teistä odottaakaan, kun näki mun miehen! :kieh: Ja kun todellakaan ei ole kysymys isosta mahasta vaan sellaisesta seksikkäästä ja miehekkäästä vatsasta!!!! Joka on sekin sulamassa kuntoilun ja ruokavalion avulla pois. Niin kyllä harmitti miehen puolesta ja ei varmaan paljon kannusta kun juuri on saanut pudotettua painoa niin hienosti! :kieh:

:hug: jotkut ihmiset on kyl niin urpoja.sano mun mummokin mulle kerran että hän ostaa mulle uudet farkut,mentiin liikkeeseen ni tää tokasee kovaan ääneen myyjälle,pitäis tytölle housut löytää että onkohan niin isoja enneku hänestä tulee taas ihmisen kokonen,oma mummo näin tokas ja juu hän on sen saman miehen kanssa joka kanssa niin kauniisti mulle puhuu :whistle:

Yhteistyössä