niin olikos se hammashoito raskausaikana maksutonta vai ei????

• Viestiketjun aloittaja köyhä hammaslääkäripelkoinen
  • Ensimmäinen viesti
köyhä hammaslääkäripelkoinen
kun ymmärsin että on maksutonta,ja kun soitin hammaslääkärille hammastarkastusta varten niin sanoi ihmetellen että eei oo ilmasta!!

siis onko tässä joku terveyskeskushammaslääkäri/yksityinen-ero vai mikä?

tietty sinne tarkastukseen menen vaikka maksaisi,kun viime kerrasta on aikaa,mutta ei tässä ylimäärästä rahaa ole jos sen hoidon saisi maksuttakin.....

Jiijii
Ihan normaalit maksut menee, mutta sinne hoitoon pääsee tavallaan jonon ohi ja se on erittäin tärkeääkin huolllattaa hampaat juuri raskauden aikana.
Joissakin tapauksissa esim. ientulehdus on aiheuttanut keskenmenon/kohtukuoleman.

vieras
Lahdessa ei ainakaan ole ilmaista (itekin luulin...)
Mutta raskaana oleva + mies pääsee "jonon ohi", eli saa ajan inhimillisen nopeesti.
Yleensä kun kunnalliseen joutuu täällä päin jonottamaan ainakin vuoden...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lahdessa ei ainakaan ole ilmaista (itekin luulin...)
Mutta raskaana oleva + mies pääsee "jonon ohi", eli saa ajan inhimillisen nopeesti.
Yleensä kun kunnalliseen joutuu täällä päin jonottamaan ainakin vuoden...
Lahdessako jonon ohi?Mä kerkesin synnyttää ennenkuin aikaa sain

vieras
Juu kyllä mä olen molemmissa raskauksissa (3v sisällä molemmat) saanu tosi nopsaa ajan hammaslääkäriin ja mies on ehkä oottanu max. kuukauden pääsyä sinne.
Ja viime raskaudessa kävin vissiin 5 kertaa, kun ne vähän innostu ehostaa mun hampaita... :)

Meillä neuvolassa mainostettiin, että odotusaikana ja puoli vuotta sen jälkeen on ilmaista. Vaan kuinkas kävikään...Kaverit kun menivät, niin molemmilta meni maksu. En ole kysellyt hammaslääkäriltä itseltään miten se asia todella on, mutta näin täällä on käynyt. Ja silti tosiaan neuvolassa edelleen kerrotaan olevan ilmaista...

malla
Ei ollut tarkastus ilmanen ja ei kait mitenkään jonon ohikaan päässyt, sain kyllä aika nopeaan ajan ja kesäaikana vielä.
Mutta sitten toimenpiteeseen oli niin pitkä aika että oisin silloin ollut jo viimesilläni raskaana niin sanoin että no thank you.

epäilenpä vähän
Alkuperäinen kirjoittaja Jiijii:
Ihan normaalit maksut menee, mutta sinne hoitoon pääsee tavallaan jonon ohi ja se on erittäin tärkeääkin huolllattaa hampaat juuri raskauden aikana.
Joissakin tapauksissa esim. ientulehdus on aiheuttanut keskenmenon/kohtukuoleman.
Miten tuommoinen ientulehduksen vaikutus keskenmenoon voidaan tutkia? Aika hurjalta kuulostaa....

Mansikki
Muistaakseni olis ollut ilmainen mulla ja miehellä kun esikoista odotin(2vuotta sitten) mutta ei hyödynnetty sitä silloin. Neuvolassa mainitsivat asiasta. Tämä tapahtui pohjoisessa.

Yhteistyössä