niin ne henkilöllisyydet selviää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ei näe nykyisessä fb:ssa muille, jos on laittanut kuvat vaan kavereille näkyviksi, vaikka kaveri kuvaa kommentoisikin. Olen tehnyt stalkkaustyötä.

mä juuri tänään kävin katsomassa kuvia jotka ei löytynyt henkilön profiilista kuvat-kautta

Hetkonen. Siis jos laitan kuviini että näkyvät kavereille ja kavereiden kavereille, niin silloin kaverin kaveri profiiliani katsoessaan näkee myös kuvani sieltä kuvat-kohdasta?

Ja jos laitan että näkyy vain kavereille, niin silloin kaverini kommentoidessa kuvaani, hänen kaverinsa näkevät sen hänen sivunsa kautta ja siinä ohessa kaikki muutkin kuvat mitä minulla on kyseisessä kansiossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Puhut asiaa!!! Itseni hirvittää, kun esim. fb:ssä julkaistaa paljon kuvia lapsista. Kaverini oli laittanut 1-vuotiaasta saunomiskuvan, missä lapsi istuu lauteilla, niin että "kaikki" näkyy :(

Mut eihän niitä kuvia näe kuin kaverit, jos niin haluaa.

Voithan olla siinä uskossa.
Jos joku kaverisi kommentoi sinun 'salattua' kuvaa, niin sitten kaverinkaveri pääsee sinun kuvakansioosi pläräämään sen albumin sisällön, jossa kommentoitu kuva on. ELLEI kaverisi ole määritellyt niin, ettei kommentointi näy julkisesti. Näin oli ainakin siinä vanhassa fb-versiossa.

Ei mennyt näin edellisessäkään versiossa.

Kyllä vaan meni.:)

Ei mennyt. Ne kuvat näkyivät ulkopuolisille vain silloin jos kuvien omistaja oli määritellyt kansion näkyvyydeksi "ystävien ystävät" tai "kaikki". Vielä vuosi sitten harva tiesi miten FB:ssä säädellään esim. kuvien näkyvyyttä ja siksi ne näkyivät monilla kaikille.

Kannattaa tosiaan kokeilla / ottaa selvää ennenkuin alkaa levittämään väärää tietoa.

ja nyt ne asetukset on muuttunu ja useimmat ei oo tajunnu niitä muuttaa piiloon.. ;) eli aikamonen sellaisen ihmisen profiilia ja kuvia pääsee kattoon kuka ei oo kavereissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Puhut asiaa!!! Itseni hirvittää, kun esim. fb:ssä julkaistaa paljon kuvia lapsista. Kaverini oli laittanut 1-vuotiaasta saunomiskuvan, missä lapsi istuu lauteilla, niin että "kaikki" näkyy :(

Jos joku kaverisi kommentoi sinun 'salattua' kuvaa, niin sitten kaverinkaveri pääsee sinun kuvakansioosi pläräämään sen albumin sisällön, jossa kommentoitu kuva on. ELLEI kaverisi ole määritellyt niin, ettei kommentointi näy julkisesti. Näin oli ainakin siinä vanhassa fb-versiossa.

Ei mennyt näin edellisessäkään versiossa.

Kyllä vaan meni.:)

Ei mennyt. Ne kuvat näkyivät ulkopuolisille vain silloin jos kuvien omistaja oli määritellyt kansion näkyvyydeksi "ystävien ystävät" tai "kaikki". Vielä vuosi sitten harva tiesi miten FB:ssä säädellään esim. kuvien näkyvyyttä ja siksi ne näkyivät monilla kaikille.

Kannattaa tosiaan kokeilla / ottaa selvää ennenkuin alkaa levittämään väärää tietoa.

Itse en ole jaksanut kiinnostua muiden stalkkauksesta viime aikoina. Mutta tosiaan silloin ennen pääsin katsomaan piilossa olevan henkilön kuva-albumia. Eikä ollut temppu eikä mikään, ihan tällaiselta perus-talliaiseltakin se onnistui ihan tuosta noin vain.

Näinpä! Ja omat kuvanikin oli laitettu piiloon muilta kuin kavereilta, niin kuin ovat nytkin. Mutta kukin uskoo mitä haluaa, minä en Facebookin asetuksia enää kovin vakavasti jaksa ottaa, ei ole toimineet missään vaiheessa niin kuin olisi pitänyt.:)

Voipi olla. Ei mulla onneks oo mitään pahoja kuvia fb:ssä. Pari kuvaa vaan.

tää on just se syy miksi en ymmärrä että täällä julkaistaan niitä lasten, miesten ja kotienkin kuvia. Tai edes omia kuvia. Ihan hullua hommaa. Ei oo mitään tuulesta temmattua juttua että niitä väärinkäytöksiä tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ei näe nykyisessä fb:ssa muille, jos on laittanut kuvat vaan kavereille näkyviksi, vaikka kaveri kuvaa kommentoisikin. Olen tehnyt stalkkaustyötä.

mä juuri tänään kävin katsomassa kuvia jotka ei löytynyt henkilön profiilista kuvat-kautta

Hetkonen. Siis jos laitan kuviini että näkyvät kavereille ja kavereiden kavereille, niin silloin kaverin kaveri profiiliani katsoessaan näkee myös kuvani sieltä kuvat-kohdasta?

Ja jos laitan että näkyy vain kavereille, niin silloin kaverini kommentoidessa kuvaani, hänen kaverinsa näkevät sen hänen sivunsa kautta ja siinä ohessa kaikki muutkin kuvat mitä minulla on kyseisessä kansiossa?

Jos laitat että kuvat näkyy myös kaverien kavereille, niin silloin kaveriesi kaverit he näkevät kuvasi, vaikka he eivät olisi sinun kavereitasi.

Jos laitat että kuvat näkyy vain kavereille, niin heidän kaverinsa eivät pääse niitä näkemään mitään kautta.

Kannattaa itse testata vaikka miehen profiilin kanssa. Eli poistaa mies omista kavereista ja sitten testata näkyykö miehen tunnuksilla kuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Edelleenkään ei pääse katsomaan edes kavereiden kaverit kuvia, jotka on salattu muilta kuin kavereilta, huolimatta siitä että kaveri niitä kommentoisi! Testattu on!

näinpä se on mullakin ollu vuosikaudet =)

Näkyykö sitten kaverin seinällä jos hän on kommentoinut kuvaani johon olen laittanut asetuksisksi ettei näy muille kuin kavereille? tai siis meinaan että tässä tapauksessa näkyykö ilmoitus hänen kommentoimisestaan vain yhteisille kavereillemme, vai meneekö se niin että vaikka se kommentointi näkyy "maija on kommentoinut käyttäjän veera kuvaa" niin muut kuin yhteiset kaverit ei saa klikattua sitä kuvaa auki?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Onhan sinunkin kuvasi ollut täällä palstalla? Vai ymmärsinkö väärin?

Ja kyllä, minäkin olen jo todella monta palstalaista tunnistanut facebookissa, esimerkiksi kavereiden kavereiden joukosta. Tiedän mm myös ap:n nimen, ei sillä että tekisin sillä tiedolla mitään :)

Niin mäkin. Asuu jopa samassa talossakin.

Hupsista, nyt sitten monikin tietää missä sinä asustat...

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Onhan sinunkin kuvasi ollut täällä palstalla? Vai ymmärsinkö väärin?

Ja kyllä, minäkin olen jo todella monta palstalaista tunnistanut facebookissa, esimerkiksi kavereiden kavereiden joukosta. Tiedän mm myös ap:n nimen, ei sillä että tekisin sillä tiedolla mitään :)

Niin mäkin. Asuu jopa samassa talossakin.

Hupsista, nyt sitten monikin tietää missä sinä asustat...

:D Mä en tiedä, missä plääh asuu, tai muutkaan bongaamani palstalaiset. PatsyStonenkin nimen tiedän tietäväni, en kyllä taida muistaa sitä.

Mutta en mä siinä ajattele olevan mitään ihmeellistä. Pakostakin niitä huomaa kun on yhteisiä kavereita.

Ootko ihan varma...?? En luottaisi tuohon uskomukseen....

olen.Mulla on siinä lukitus, jossa lukee että vain kaverit näkevät. ja on mulla olut kuva täällä joskus hetken ja pari palstalaista ainakin on mut livenäkin nähnyt, toinen jopa joskus asunut naapurissa

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No minä pidän nuo ynnäilyni muiden nimistä ymv ihan vaan omana tietonani. =) Ja kyllä, mulla on monenkin täällä palstailevan ihmisen oikea nimi.

Eikä mulle tulis mieleenkään et täälläkään huutelisit mun tietojani :) mut kai noitaki on jotka saa jonkun kiksin ku osaa yhdistää joitakin asioita joskus :)

Yhteistyössä