Niin ne ajat ja tavat muuttuvat. 9 v. sai kutsun perjantai-illan bileisiin naapuriin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näin...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ai kauheeta. Ja mä kun en oo antanut noitten pitää yksiäkään bileitä, eikä ole kyllä kaveripiirissä semmoisia ollutkaan. Synttärijuhlia vain. 14-vee kyllä kinus että sais kesällä pitää kotibileet, en oo ihan varma asiasta. Etenkään kun yks vkl pyysi multa että saako maistaa mun siideristä vähän. No ei saanu. Saarnan sai.

Anna vaan ruokalusikka jotain, tuskin tykkää. Anna vahvaa niin ei opi läträämään! :)

Sentään jo 14.... :) Fiksuna ei rakasta sitä makua, ihan totta. Viskiä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei jumakekka mitä nipoja taas liikkeellä! :laugh: :laugh:

Älä muuta viserrä, tilanne on sama kuin yleensä: meni naapuriin kaverin luo, nyt siellä vain on enemmän kavereita ja ovat pukeutuneet vähän paremmin kuin yleensä, ja syövät herkkuja.

Se sana "bileet" tais herättää joillakuilla muistoja.

Ai kauheeta. Ja mä kun en oo antanut noitten pitää yksiäkään bileitä, eikä ole kyllä kaveripiirissä semmoisia ollutkaan. Synttärijuhlia vain. 14-vee kyllä kinus että sais kesällä pitää kotibileet, en oo ihan varma asiasta. Etenkään kun yks vkl pyysi multa että saako maistaa mun siideristä vähän. No ei saanu. Saarnan sai.

Anna vaan ruokalusikka jotain, tuskin tykkää. Anna vahvaa niin ei opi läträämään! :)

Ihan hyvä pointti. Mä en vaan itekään juo mitään vahvempia tai muuta kuin siideriä. Enkä viitsis ostaa mitään vahvempaa vain teiniä varten.. mut ehkä semmoinen minipullo? Joku 10cl? Saako viskiä tai muuta pahaa tököttiä minipulloissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Älä muuta viserrä, tilanne on sama kuin yleensä: meni naapuriin kaverin luo, nyt siellä vain on enemmän kavereita ja ovat pukeutuneet vähän paremmin kuin yleensä, ja syövät herkkuja.

Se sana "bileet" tais herättää joillakuilla muistoja.

Eikä ne teidän muistot ole välttämättä pelkkiä muistoja, sitä samaa ne teidänkin penskat tekee mitä tekin teitte ton ikäsinä!!! ;)

Ihan hyvä pointti. Mä en vaan itekään juo mitään vahvempia tai muuta kuin siideriä. Enkä viitsis ostaa mitään vahvempaa vain teiniä varten.. mut ehkä semmoinen minipullo? Joku 10cl? Saako viskiä tai muuta pahaa tököttiä minipulloissa?

En tiedä kun en itse hirveämmin maistele. (Maistoin ekaa kertaa 12w ja pahaa oli, jotain vahvaa mansikkaviinia) :D Kaikki on kasvatuksesta kiinni.... :) onhan siellä alkoissa jotain pikkupulloja, mutta älä osta salmaria (varsinkaan jos tykkää salmarista) nää on vaarallisia nämä herkulliset juomat... eiköhän sieltä jotain pientä löydy.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei nyt ehkä ihan vielä tuon ikäisenä, mutta 2 vuotta vanhempana pidettiin "kotibileitä" luokkakaverien kanssa jo mun lapsuudessanikin :)

Peesi =) Vanhemmat ajettiin mummolaan. Tulivat sit Dallasin jälkeen kotiin :D

Jos tyttö joskus kinuaa minulta saako pitää pippalot, niin mietin pitkään viitsinkö järjestää. Enkä lähde kotoa mihinkään ja jätä valvomatta. Tytön kaverin äidillä viissiin riittää energiaa järjestää lapsille erikoisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:

Samaa naureskelen täällä :laugh:. Rupsahtaneita ja katkeroituneita kotiäitejä taitaa nutturat kiristää taas :laugh: :laugh:

Ylisuojelevaisia. Itse en ois kuulema saanu muuttaa pois kotoa kun olin 18.... ;)

Joo, en mäkään kotoa suostu poistumaan jos meinaa bileet järjestää. Tosin ei tyttö sitä odotakaan, tietää hyvin että täällä oon kuin tatti ;)

No mitäpä 9 weet toisaalta vois pahaa tehä? Pussata poikia? Ei ne edes sitä välttämättä uskalla, itse olin niin ujo tuolloin että sitä vaan hihiteltiin ja supateltiin tyttöjen kesken.. :p mutta sen minkä nuorena oppii: sen vanhana taitaa.. kohta nekin kinuaa sidukkaa. :D

mulla oli just 9 vuotta täyttäessäni "bileet" ja siellä oli tyttöjä ja saman luokan poikiakin. Äiti ja mun sisarukset meni siksi aikaa naapuriin. Ei kai me mitään muuta tehty kun syötiin poppareita ja kuunneltiin musiikkia, olisko peräti ollut Nylon Beatia. Ikkunoista piti laittaa sälekaihtimet kiinni, ettei "porukat kyttää" :D

No mitäpä 9 weet toisaalta vois pahaa tehä? Pussata poikia? Ei ne edes sitä välttämättä uskalla, itse olin niin ujo tuolloin että sitä vaan hihiteltiin ja supateltiin tyttöjen kesken.. :p mutta sen minkä nuorena oppii: sen vanhana taitaa.. kohta nekin kinuaa sidukkaa. :D

Eipä olisi eka 9v joka tulee raskaaksi, eikä varmasti viimeinenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Eipä olisi eka 9v joka tulee raskaaksi, eikä varmasti viimeinenkään.

Minä tota kondoomivalistusta aiemmin jo ehdottelin. Surullista mutta totta. Siinäs sitten voivottelevat niin.

...ne teiniraskaudet saavat pohjan-me ei ainakaan opeteta vielä bilettämään perjantaisin 9 vuotiasta ihan hajuveden kera (vai haiseeko lapsesi hielle :D , sit kun noi teidän penskat on 12 niin ne pöllii teidän menovedet.....

Ja täytyy muistaa mikä on lapsen kehitys. Kun voihan joku tykätä vielä 6. luokallakin leikkiä eikä bilettää. (pojat varsinkin) :attn: miten turhaa-jokaisella oma mielipide ja oma lapsi and thats it!

Ja täytyy muistaa mikä on lapsen kehitys. Kun voihan joku tykätä vielä 6. luokallakin leikkiä eikä bilettää. (pojat varsinkin) :attn: miten turhaa-jokaisella oma mielipide ja oma lapsi and thats it!

meissä on tosiaankin eroja. Vertaan aina itseäni ja serkkuani, vaikka meillä on hyvin paljon samanlaiset kasvatukset ja perheet, niin minä kävin 6. luokalla discoissa ja mulla oli eka poikaystävä, jonka kanssa tanssin hitaita jos kehdattiin. Serkkutyttö on nyt seiskalla, ja leikkii vielä barbeilla eikä edes tiedä mistään discoista mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Bileet on on ok. jos niissä ei harrasteta mitään alkoholi, tupakka, huume ja seksi "harjotuksia". Hajuveden käyttö EI oo ok!

ÖÖÖ, miks ei, jos on bileet, jotka tässä tapauksessa kuulostaa vähän niinkun "naamiaisilta" leikitään isojen juhlia, siis leikiin kuuluu meikki/hajuvesi jne...

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:

meissä on tosiaankin eroja. Vertaan aina itseäni ja serkkuani, vaikka meillä on hyvin paljon samanlaiset kasvatukset ja perheet, niin minä kävin 6. luokalla discoissa ja mulla oli eka poikaystävä, jonka kanssa tanssin hitaita jos kehdattiin. Serkkutyttö on nyt seiskalla, ja leikkii vielä barbeilla eikä edes tiedä mistään discoista mitään.

Aivan!
Mun vanhemmat ei hyväksyny poikaystävää edes lukioaikaan. S***** mitkä vanhemmat, eli pitäkää hyvät ihmiset avoimet välit rakkaiden lasten kanssa-muuten sitä salassa TEHDÄÄN kaikenlaista. :/ Kyselkää, jutelkaa, ja TUKEKAA!
Itse tosin olin kiltti ja järkeä päässä; toiset haluaa kokeilla kaikkea mahdollista, toiset on kilttejä luonnostaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei nyt ehkä ihan vielä tuon ikäisenä, mutta 2 vuotta vanhempana pidettiin "kotibileitä" luokkakaverien kanssa jo mun lapsuudessanikin :)

Peesi =) Vanhemmat ajettiin mummolaan. Tulivat sit Dallasin jälkeen kotiin :D

Jos tyttö joskus kinuaa minulta saako pitää pippalot, niin mietin pitkään viitsinkö järjestää. Enkä lähde kotoa mihinkään ja jätä valvomatta. Tytön kaverin äidillä viissiin riittää energiaa järjestää lapsille erikoisilta.

Ei meillä ainakaan vanhemmilla ollut tuossa mitään hirveen kummoista järjestämistä. Pari sipsipussia taisivat ostaa kaupasta ja yhdessä raivattiin olkkariin tanssitilaa. "Bileiden" pitämisen ehtona oli, että me sitten itse imuroidaan ne sipsinmurut sieltä lattialta pois.

Häh, miten tämä on näin ihmeellinen asia? Meillä oli ala-asteella tosi paljon tyttöjen "bileitä", joissa oli aina joku teema. Itse järjestin juhlat, joissa piti pukeutua aikuiseksi :D Halusin olla mies, lainasin isän kravattia ja äiti piirsi kulmakynällä minulle "parran" :D Oli nyyttärit, kaikki toi jotain pientä, siis tyyliin kotimehua, kurkkua, suolatikkuja yms. Äitini laittoi meille poppareita ja pullaa. Sitten vain syötiin ja tanssittiin huoneessani muutaman tunnin ajan. Ja kivaa oli :D

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:

Aivan!
Mun vanhemmat ei hyväksyny poikaystävää edes lukioaikaan. S***** mitkä vanhemmat, eli pitäkää hyvät ihmiset avoimet välit rakkaiden lasten kanssa-muuten sitä salassa TEHDÄÄN kaikenlaista. :/ Kyselkää, jutelkaa, ja TUKEKAA!
Itse tosin olin kiltti ja järkeä päässä; toiset haluaa kokeilla kaikkea mahdollista, toiset on kilttejä luonnostaan. :)
No joo. Mä en ollu kiltti. Olin vaan taitava näyttelijä.
Sit kun täytin 16 muutin kotoa sanomata mitään, kun kerran sielä oli kaikki kielettyä ja tein tasan kaiken sen, mikä oli kielletty...

Yhteistyössä