niin moni sanoo että lopettivat imetyksen koska maito loppui...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei multa olekaan loppunut, vaik on sairastettu ja ollu kova stressiä ja kuolemakin vieraili lähipiirissä. Esikoita imetin vuoden ja nyt kakkosta olen imettänyt 10kk, pari kk ainakin menee viel, ennen ku lopetellaan.

Mua aina ihmetyttää tuo tarve puuttua niinkin henkilökohtaiseen asiaan kuin toisten, jopa tuntemattomien imetys. Turpaan vetäisin kun joku tulisi selittämään näkemyksiään imetyksistäni.

Mulla loppu maito, tain ainakin väheni niin vähäksi, että poika ehkä parit imut sai, KOSKA mulla loppui oma syöminen. Ei vain ollut aikaa ja sellaista hetkeä, että olsin sen maidontuotannon saanut pidettyä hyvänä, en saanut ravintoa tarpeeksi. Ja voitte kuvitella, kuinka laihaksi pääsin. Yhtään raskauskiloa jäänyt ja miinuksen puolelle meni muutenkin.

terv. Äiti, joka ( tyhmyyttään ) teki lapset vuoden ikäerolla, ei jäänyt tilaa omalle elämiselle ( lue syömiselle, suihkulle, nukkumiselle ) .

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jaa. No minulta maito kyllä todella loppui. Sukuvika.

Sukuvika on aika mahdoton syy maidon loppumiseen, jos ei teillä sitten ole jotain rakenteellista sairautta tai epämuodostuvaa joka kulkee suvun naisilla. Muun suvun imetykset kun vaikuttaa oman imetyksen onnistumiseen enemmänkin asenteina. Tiedän tämän itse, koska ensimmäinen imetykseni epäonnistui, pitkälti siksi kun kuulin äitini ja mummoni juttuja maidon riittämättömyydestä. Toisen lapsen kanssa olin hankkinut enemmän tietoa ja tiesin, että rinta uudistuu joka raskaudessa, ja imetys onnistuikin. Rintakudokseni oli oleellisesti muuttunut toisen lapsen raskausaikana, tai sitten asenteet vaikutti myös. Toivottavasti et loukkaantunut tästä, halusin vain kommentoida mitä olen itse oppinut lääkäriltä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa...

hämmästele sinä vaan, ei kai sitä sinullakaan tarvitse kaikkea ymmärtää...en silti suosittele tuomitsemaan ketään vain sen vuoksi ettet ymmärrä.

Näin juuri!

Mä imetin ja imetin poikaani ja silti vaan ei maito piisannut. Paino ei noussut ja sain kehotuksen antaa Tuttelia. Toki olisin alkanut antaa sitä ilman eri kehotustakin, kun elämä oli pelkkää tissittämistä ja selvästi näki, ettei lapsi saa tarpeeksi.

Seuraava lapsi sai heti alusta asti Tuttelia.

Ei kaikkien tissit toimi samalla tavalla aivan kuten emme ole muutenkaan samanlaisia. On se vaan kumma, ettei se mene monellekaan jakeluun. Kun itselle sattuu tulemaan sitä maitoa, niin on sitten kamalan vaikea ymmärtää, että elämässä on niitä tummempiakin sävyjä.

Jotenkin surkeaa, että tätä imetyskeskustelua edes tarvii käydä tällä tasolla.

no eikö se nyt ole ihan yks ja vitun sama vaikka se syy imetyksen lopettamiseen olisi kiinalaisessa käsinukessa ?!?!? kun se ei kellee muulle kuulu .

On äitejä, joille se maito ei koskaan nouse kunnolla, on esim rakenteellisia seikkoja.Eli imetys ei käynnisty koskaan kunnolla.
Mutta jos maito on noussut, imuote on hyvä ja vauva jaksaa imeä ja saa imeä aina kun haluaa, niin maito ei lopu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei multa olekaan loppunut, vaik on sairastettu ja ollu kova stressiä ja kuolemakin vieraili lähipiirissä. Esikoita imetin vuoden ja nyt kakkosta olen imettänyt 10kk, pari kk ainakin menee viel, ennen ku lopetellaan.

mulla sattui kuolemaan oma isäni. oli todella raskasta aikaa muutenkin,
ja vaikka kuinka yritin ei ruoka maistunut ja maito loppui.

huh että siitäkin ajasta selvittiin.. tuskin muistan mitään

Alkuperäinen kirjoittaja ei sukuvikaa:

Sukuvika on aika mahdoton syy maidon loppumiseen, jos ei teillä sitten ole jotain rakenteellista sairautta tai epämuodostuvaa joka kulkee suvun naisilla. Muun suvun imetykset kun vaikuttaa oman imetyksen onnistumiseen enemmänkin asenteina. Tiedän tämän itse, koska ensimmäinen imetykseni epäonnistui, pitkälti siksi kun kuulin äitini ja mummoni juttuja maidon riittämättömyydestä. Toisen lapsen kanssa olin hankkinut enemmän tietoa ja tiesin, että rinta uudistuu joka raskaudessa, ja imetys onnistuikin. Rintakudokseni oli oleellisesti muuttunut toisen lapsen raskausaikana, tai sitten asenteet vaikutti myös. Toivottavasti et loukkaantunut tästä, halusin vain kommentoida mitä olen itse oppinut lääkäriltä.

En loukkaantunut tietenkään. Yritin tosissani, toisin kuin äitini ja äidinäiti.

Voi sun tietämystäsi.
Kyllä sen äidinmaidon tuotanto voi alunperinkin voi olla niin tehotonta, ettei sillä ruokita jälkeläisiä. Sitä tapahtuu muillakin lajeilla, kuin ihmisillä. Mä tiedän koirapentueen, joka on keinoruokittu koska emolta ei tullut tarpeeksi maitoa viidelle pennulleen. Luonnossa nekin pennut olisivat kuolleet. Että silleen.

Kuulostat muuten äärettömän vittumaiselta ihmiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Voi sun tietämystäsi.
Kyllä sen äidinmaidon tuotanto voi alunperinkin voi olla niin tehotonta, ettei sillä ruokita jälkeläisiä. Sitä tapahtuu muillakin lajeilla, kuin ihmisillä. Mä tiedän koirapentueen, joka on keinoruokittu koska emolta ei tullut tarpeeksi maitoa viidelle pennulleen. Luonnossa nekin pennut olisivat kuolleet. Että silleen.

Ei kun vika on koiraemon asenteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Miksi? Naispuolinen kyllä olen joten tuo ruumiinosa minulta löytyy, mutta muuten en ole tuollaiseen kommentointiin aiemmin törmännyt. Voisitko perustella niin otan opikseni.

Miksi? Naispuolinen kyllä olen joten tuo ruumiinosa minulta löytyy, mutta muuten en ole tuollaiseen kommentointiin aiemmin törmännyt. Voisitko perustella niin otan opikseni.

Kuvottava besserwisser.

Kuvottava besserwisser.

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt kun yhden kirjoitukseni perusteella haukut minua vittumaiseksi ja kuvottavaksi? :(

Mä yritin täysimettää tokaa lasta. Jatkuvasti oli tissillä ja tuloksena oli 4kk neuvolassa 100g kevyempi tyttö kuin 3kk neuvolassa. Sen jälkeen ajoin antamaan korviketta pullosta, eikä lapselle kelvannut sen jälkeen enää muu. Ekaa lasta imetin 7kk, mutta silloin annoin samalla korviketta pullosta. Mulla ei ole ollut kummallakaan kerralla ongelmia imetyksen lopettamisessa. Maitoa ei ole pakkautunut rintoihin, vaan se on hiljaa hiipunut ennen kuin on loppunut kokonaan. Isoin ongelma on ollut syyllisyydentunne ja turhautuminen, kun imetys ei onnistu niin kuin pitäisi. Jälkeen päin sitä huomaa, miten turhaa tuosta on tuntea syyllisyyttä.

Niin.. kyllä se maidontulo vaan loppuu joskus. Ei voida vetää noin tiukkaa linjaa, että olisi liian vähän yritystä, jos imetys ei onnistu. Itsellä oli imetystukihenkilö useana päivänä viikossa usean viikon ajan kotona auttamassa, siitä huolimatta maidontulo vaan ehtyi. Ei auttanut imetysapulaite, ei imemisrefleksin ärsytys, ei homeopaattinen valmiste. Ote oikein, herui ensimmäisen viikon ajan hienosti. Sitten - vaan hyytyi. Hän joutui pehmentämään kantaansa. Ei auta edes länsimainen hyvinvointikulttuuri kaikkeen.

Mulla on vauva 7kk, joka on nyt hylkinyt rintaa 2 päivää. Ei siis kerta kaikkiaan suostu imemään, kääntää vaan päätä pois kokoajan.

Ihan varmasti maidontuotanto tässä tapauksessa loppuu, kun en voi sitä ylläpitääkään, koska en saa pumpulla herumaan.

Olisin mielelläni vielä imettänyt, mutta eihän lasta voi pakottaa kun naama punaisena pistää vastaan. Pullo kyllä kelpaa hyvin. Vinkkejä kellään?

Alkuperäinen kirjoittaja Iinis:
Niin.. kyllä se maidontulo vaan loppuu joskus. Ei voida vetää noin tiukkaa linjaa, että olisi liian vähän yritystä, jos imetys ei onnistu. Itsellä oli imetystukihenkilö useana päivänä viikossa usean viikon ajan kotona auttamassa, siitä huolimatta maidontulo vaan ehtyi. Ei auttanut imetysapulaite, ei imemisrefleksin ärsytys, ei homeopaattinen valmiste. Ote oikein, herui ensimmäisen viikon ajan hienosti. Sitten - vaan hyytyi. Hän joutui pehmentämään kantaansa. Ei auta edes länsimainen hyvinvointikulttuuri kaikkeen.

Yksi vähemmän kaikkitietäviä viisastelijoita syyllistämässä :D

T'äysimetys loppui siihen, kun poika oli hoidossa ja pulloruokinnassa eikä enää itkenyt. Poika oli itkenyt koko ajan nälkäänsä, vaikka maitoa tuli niin ei tarpeeksi.

Mä oon kyllä kans sitä mieltä että TURHAN MONI imetys loppuu tiedon puutteeseen ja luuloon maidon riittämättömyydestä.. MUTTA on mmyös paljon niitä joilla oikeesti ei sitä maitoo sitte syystä tahi toisesta tuu tarpeeksi tai ollenkaan.. äitini esikoistaan imetti 3kk ja sitten luuli maidon ehtyvän ja rupesi antamaan korviketta ja imetys sitten jäi "lyhyeksi", minä (kakkonen) kun en tuttia enkä pulloa huolinut oli äitini pakko vaan jatkaa imetystä kun ei muutakaan vaihtoehtoa silloin ollut. Imetys kesti sitten yli 1-vuotiaaksi.

Yhteistyössä