Niin mitä teinkään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä -03
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä -03

Vieras
Oli pakko laittaa tekstiä ja kysyä että onko hillo piloilla jos se on homeesse??? Mieheni äiti teki meille kesällä isot purkit omena- ja puolukkahilloa..Meillä ei oikeen tullut niitä syötyä kuin pari lusikallista ja eilen kun ajattelin vähän järjestää jääkaappia, niin huomasin että puolukat oli jo ihan ruskeita ja omenahillo oli homeessa jo sisältäkin! Mulla ei oo tapana ollut säilyttää MITÄÄN homeista ruokaa ja heitin hillotkin pois. Mies suuttui siitä ja oli soittanut tänään äidilleen ja kertonut! Nyt sain sitten hänen siskonsa vihat päälleni kun OLIN HEITTÄNYT HILLOT POIS!!!! Voitteko tajuta!! Mut haukuttiin aivan täysin ja että miten voin olla ihminen kun ei arvosta mitään!!! Siis mitä?????? Nyt olen tainnut tehdä pahaa syntiä!!! En voi tajuta!!! \|O
En ole ikinä lapselleni syöttänyt homeista hilloa, enkä itsekään olisi syönyt koska olen raskaana!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 14:37 Joku kirjoitti:
Et sinä varmaan paljon niitä homeisia hilloja arvostanut, joten oikeassa olivat siitä arvostuksesta.

Anteeksi mitä?? Tarkoitatko että pilaantunutta ruokaa pitäisi siis syödä??
Voi että, löytyy niitä sekopäitä näköjään muualtakin!
Ja siitä arvostuksesta, että hilloja ei syönyt kukaan muu kuin minä ja tyttömme! Mies ei ottanut lusikallistakaan!
Ja hyi että sitä hajua, kun avasin ne hillopurkit! Olisiko ne pitänyt syödä?
Annatko osoitteen niin voin lähettää seuraavaksi sinne jos jokin homehtuu??? ;)

Minua ihmetyttää lähinnä se, että miksi miehesi soitti äidilleen ja raportoi jostain hilloista...? Tai miten jossain suvussa voi olla hillojen roskiin heittäminen niin suuri probleema, että siskotkin oikein asiaan puuttuvat?

Ei tietenkään kukaan pilaantunutta ruokaa syö, homeessa tai muuten, eli pois ne silloin pitää pistää! =)

Ymmärrän hyvin v....tutuksen syyn!Oiekin mukavaa ku mies on vielä mammanpoika.Ja miehen siskokin hyppii silmille,otan osaa.Jos eivät ymmärrä, niin sitte eivät.Sanopa anopille, ettei sen poikakulta syönyt tippaakaan mamman hilloja...Koita pysyä nahkoissas. ;) :wave:

Kyllä se hillo piloilla on ollut. Ihan oikein teit, kun pois heitit.

Omalla tempperamentillani olisin vastaavassa tilateessa käskenyt mieheni kaivamaan sen roskista ja popsimaan, jos niin mieli tekee. :whistle:

Oikein teit siinä ettet syönyt hillo. Hillosta ei riitä että kaapisi vain homeiselta näyttävät osat pois, sillä home on ehtinyt tehdä rihmastonsa jo koko hilloon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 15:24 Äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 14:37 Joku kirjoitti:
Et sinä varmaan paljon niitä homeisia hilloja arvostanut, joten oikeassa olivat siitä arvostuksesta.

Anteeksi mitä?? Tarkoitatko että pilaantunutta ruokaa pitäisi siis syödä??
Voi että, löytyy niitä sekopäitä näköjään muualtakin!
Ja siitä arvostuksesta, että hilloja ei syönyt kukaan muu kuin minä ja tyttömme! Mies ei ottanut lusikallistakaan!
Ja hyi että sitä hajua, kun avasin ne hillopurkit! Olisiko ne pitänyt syödä?
Annatko osoitteen niin voin lähettää seuraavaksi sinne jos jokin homehtuu??? ;)

En missään vaiheessa väittänyt, että ne hillot olisi pitänyt syödä!!! Kyse oli siitä että et arvostanut homeisia hilloja. Vai arvostitko??? Alkuperäisen tekstisi perusteella et arvostanut ja siihen nähdeen sinun kohdistunut kritiikki arvostamisen puutteesta ei ollut väärin. Siihen en ottanut missään nimessä kantaa oliko kritiikki aiheellista, mutta tosi asioihin se kuitenkin perustui!

\
En missään vaiheessa väittänyt, että ne hillot olisi pitänyt syödä!!! Kyse oli siitä että et arvostanut homeisia hilloja. Vai arvostitko??? Alkuperäisen tekstisi perusteella et arvostanut ja siihen nähdeen sinun kohdistunut kritiikki arvostamisen puutteesta ei ollut väärin. Siihen en ottanut missään nimessä kantaa oliko kritiikki aiheellista, mutta tosi asioihin se kuitenkin perustui!

[/quote]

Mistähän kohdasta oikein olet vetänyt moisen arvostamattomuus johtopäätöksen? Ap:lla saattaa olla monia syitä, miksi he eivät ole syöneet hilloa.... hillon olemassaolon unohtaminen, lapset eivät pidä sen mausta jne

Hassua, miten jotkut ottavat täällä kirjoitetut asiat noin henkilökohtaisesti. Mieleen tulee, että ihan kuin sinulle olisi tehty vääryyttä...

:laugh: :laugh: :laugh:
Uskomatonta!!!
Ei kait nyt pelkastä kiitollisuudesta kukaan pidä homeisia ruokia jääkaapissa ja jopa syö niitä..
- voi voi mun 100 vuotiaan mummun kaima teki mulle mustikkasoppaa ja mähän syön vaikka kuinka rihmastot tarttuis hampaisiin!! Ja jos ei muuten ni sit itketään ja syödään

Marssippas kuulen tyttö kulta roskapöntölle ja ota purkit kauniiseen käteesi ja POSTITA arvokkaat hillot anopillesi ja meihesi siskolle, mutta muista tarjota myös ukko kullallesi illalla puuroa jossa on kaunis karvainen hillo silmä ;)
HUOM! Kirjoitus ei ollut pahalla vaan ihan huumorillatässä kirjoittelen! :saint: :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 11:55 ohis kirjoitti:
\

Mistähän kohdasta oikein olet vetänyt moisen arvostamattomuus johtopäätöksen? Ap:lla saattaa olla monia syitä, miksi he eivät ole syöneet hilloa.... hillon olemassaolon unohtaminen, lapset eivät pidä sen mausta jne

Hassua, miten jotkut ottavat täällä kirjoitetut asiat noin henkilökohtaisesti. Mieleen tulee, että ihan kuin sinulle olisi tehty vääryyttä...

[/quote]

Aivan..se oli muuten totta että lapsemme ei tykänneet sen hillon mausta ja minä itse taas en kauheasti syö hilloa muutenkaan..muutaman kerran keitin itselleni puuroa ja laitoin omenahilloa päälle..ja puolukkahillosta tein jopa leivonnaisia.. Mutta sitten sitä vain jäi..sitä oli niin tavattoman paljon!
Eikä sitä yksin olisi kaikkea syönyt.
Siksi siis suututtaa että minun päälle hyökätään tälläisestä asiasta!!

muista sit seuraavan kerran soittaa anopille ja kysy oisko sillä tarvetta mätäsille potuille ja muulle roskalle ennenkun heität menemään :laugh: ihme porukkaa,yritä kestää..

\
\

[/quote]

No tässä vaan sanottiin, ettei ap. varmaan arvostanut niitä homeisia hilloja! Hän saattoi kyllä arvostaa niitä silloin hyvinä, purkit saadessaan. Mutta ei enää homeisena. Eikö kukaan ymmärrä? Ei täs nyt ollut kyse siitä, miksi ei syöty... Eli jos anoppi sanoo, että "et arvostanu niitä hilloja" niin ei ap. varmaan arvostanutkaan sillä hetkellä, kun ne oli menneet jo homeeseen! :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 18:26 Äippä -03 kirjoitti:
\
\

Aivan..se oli muuten totta että lapsemme ei tykänneet sen hillon mausta ja minä itse taas en kauheasti syö hilloa muutenkaan..muutaman kerran keitin itselleni puuroa ja laitoin omenahilloa päälle..ja puolukkahillosta tein jopa leivonnaisia.. Mutta sitten sitä vain jäi..sitä oli niin tavattoman paljon!
Eikä sitä yksin olisi kaikkea syönyt.
Siksi siis suututtaa että minun päälle hyökätään tälläisestä asiasta!!

[/quote]

Mutta onko teillä vaikeuksia ymmärtää lukemaanne? Tuo yksi kirjoitti että et arvostanut homeista hilloa... en minäkään homeista hilloa arvostaisi, mutta te ette ymmärrä lukemaanne, vaan vänkäätte hänelle vastaan kommenttiin, jonka hän on heittänyt huumorilla... :o

Toi kuulostaa ihan mun mieheni suvulta ;) Kukapa niitä homeisia hilloja syö?..ei kukaan!! Suna mä kyllä soittasin anopille ja miehes siskolle ja sanosin niinku asia on! Ja "haukkusin" samalla miehen,että kun tollalailla sai riidan aikaan,eikä pitänyt sun puolias!
Ihmeellistä porukkaa teilläkin,jostain ihmeen hilloista vedetään herneet nenään. Anoppis oma vika se oli,kun teille niin paljon hilloja anto. Tai hyvää kai se sillä ajatteli,mutta järkikin nyt sanoo,ettei kukaan kerkee sellasta määrää syömään. Tää maa on Suomi,eikä Amerikka(siähän ne vetelee ihan nälkäänsä hilloja ja mermeladeja).
Mä ite kans inhoon hilloja! YÄK! Ja meillä myös homehtuu tämän tuosta kaikki hillot kaapis ja heitänkin ne suoraan roskiin!
Ens kerralla kannattaa kieltäytyä JOS tyrkyttää hilloja Teile.
PS: Pidä puolesi!! :hug:

Täällä ihmettelee, että mistä ihmeestä nämä kaikki OUDOT ihmiset täältä palstoilta löytyväkin... Aivan käsittämätöntä, että suku menee sekaisin homeisista hilloista, tai ovat sitten tainneet syödä sellaista jo vuosisatoja, jolloin reaktio on ymmärrettävämpää... Keskittykää oikeisiin ongelmiin ja käyttäkää energianne tärkeämpiin asioihin. Homeisten hillojen paikka on kompostissa, ja SILLÄ SIPULI (homeella tai ilman)

VOI EI!
Samalla kun mä kirjotan tätä niin mua ottaa jo etukäteen päähän että mä viitsin kommentoida moista mutta nyt kuulostaa siltä että monelta ihmiseltä puuttuu ELÄMÄ!
Elkää ny enää jaksako vatvoa miksi se hillo heitettiin pois...otetaan kaikki vaikka kuppi kahvia ja Kotivinkki kätöseen ja puhistaan jostain tärkeemmästä.Pliis jooko!!! :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 12:35 minä kirjoitti:
VOI EI!
Samalla kun mä kirjotan tätä niin mua ottaa jo etukäteen päähän että mä viitsin kommentoida moista mutta nyt kuulostaa siltä että monelta ihmiseltä puuttuu ELÄMÄ!
Elkää ny enää jaksako vatvoa miksi se hillo heitettiin pois...otetaan kaikki vaikka kuppi kahvia ja Kotivinkki kätöseen ja puhistaan jostain tärkeemmästä.Pliis jooko!!! :laugh:

Saipahan sinutkin kommentoimaan! :laugh:

Huh,huh, kylläpä iso soppa yksistä hilloista!! Roskiin homeiset ruuat!! Meillä tätini, äitini ja anoppini kantavat jääkaappiin monenlaista hilloa, keksiä, leipää ja enkä raski sanoa, että meillä ei kyllä tule syötyä puolukkahilloa tai sokerikorppuja. Hyvät syödään ja osa on kaapissa pidenpään ja lopulta laitetaan roskiin, ku ovat homeessa. Emme raportoi, kenellekkään mitkä laitamme roskiin ja miksi. Hyvin menee ja välit ovat kunnossa. Kysys mieheltäs miksi kertoi, että hillot laitettiin roskiin ja mainitsiko edes kertoessaan, että ne olivat homeessa, ehkei maininnutkaan. Jokaisessa perheessä omat tavat ja ruoka-aineet mistä pitää ja mitä menee paljon. Eivät välttämättä toisen tuomat ole sitä suurinta herkkua, että hotkisi heti kaiken suihinsa, vaikka olisivatkin hyvänmakuisia. Mutta sitä eivät näköjään kaikki anopit tajua!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 19:23 Prkle kirjoitti:
Pyydä anoppia ensi syksynä tekemään puolukoista mehua. Se menee hyvin kaupaksi kun laittaa kossua joukkoon, ja saattais kelvata mammanpojallekin... ;)

Tää oliskin hyvä ajatus!!! :kieh:

Yhteistyössä