Niin kypsä, niiiiiiin kypsä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos!

Vieras
Puran harmitusta valittamalla tänne. Synnytystä odotan niin, niin, niin kovasti.

Aamulla kuuden aikaan soitettiin jo lapsenvahdille, että tänään taitaa tulla suuresti odotettu lähtö. Vatsa oli kipeä ja supisteli kohtuullisen tiuhaan. Yölläkin oli kai tullut jokunen vähän kipeämpi supistus, kun aamulla herätessäni luulin nähneeni sellaista unta, mutta ei kai se unta ollut, kun supparit jatkuivat hereilläkin.

Ja yhdeksän maissa se lysti loppui. Ei supistuksen supistusta!!

Onko kenelläkään tehnyt sellaista, että kipeät supparit katoavat vähäksi aikaa ja jatkuvat sitten taas oikein tujakoina? Suomeksi sanottuna valakaa vähän toivoa, että ei nyt enää kauaa tarttis odottaa vauvelin näkemistä... Miul on jo ikävä kaveria!

Kyllä se vaavi sieltä syntyy sitten, kun se on siihen valmis. Sielä masussa on tieten niin kiva köllötellä, että haluaa vielä jonkin aikaa sielä olla.

Tsemiä synnytykseen ja toivottavasti pääset pian näkemään pikkuises :) Mitkä viikot sulla on nyt menossa?

Alkuperäinen kirjoittaja minulla:
tota lähtöö tein jo viikolta 36 ja lopulta syntyi viikko 42.

No tätä mie just pelkään. Tosin menossa jo rv 40, että olishan se voinut olla jo totisinta totta.

Esikoinen ei varoitellut etukäteen, vaan synnytys tosiaan lähti käyntiin ekoista lupaavista suppareista, ja jo viikolla 38. Ja vaikka tiedän, että jokainen synnytys on erilainen, niin johan humpsahti matto rivakasti alta jalkain :/ Plääh.

Mulla oli useempi yö ku supistuksia tuli tiuhaan ja säännöllisesti napakoita supistuksia. Käyrilläki käytiin ja vahvaa käyrää piirsi. Kätilö vaan totes, että ihan ku sulla olis synnytys käynnissä, mutta supparit ei muuttuneet sitte tarpeeks kipeiksi. Lopulta käynnistettiin 42+1. Toivottavasti käynnistyy ihan spontaanisti.. anytime now!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minulla:
tota lähtöö tein jo viikolta 36 ja lopulta syntyi viikko 42.

No tätä mie just pelkään. Tosin menossa jo rv 40, että olishan se voinut olla jo totisinta totta.

Esikoinen ei varoitellut etukäteen, vaan synnytys tosiaan lähti käyntiin ekoista lupaavista suppareista, ja jo viikolla 38. Ja vaikka tiedän, että jokainen synnytys on erilainen, niin johan humpsahti matto rivakasti alta jalkain :/ Plääh.

mulla supisteli 34 viikosta lähtien 40+5 syntyi..

Harmittaa niin, että ihan puuskuttaa.

Tuli vielä innoissaan ilmoitettua lapsenvahdillekin (ukki) ja nyt hiä poloinen on tietysti ihan täpinöissään eikä osaa keskittyä mihinkään...

No sama oli mulla. Perjantaina oli pisin päivää paljon kovia supistuksia ja odottelin jo lähtöä... No sitten ne loppus iltaa myöden ja lauantai-yönä alkoi ihan kunnolla. Mut ilmeisesti olivat aika hyvin avanneet tuota kohdunsuuta jo, kun sairaalaan päästiin olin 8 cm auki ja ei ollut montaa supistusta ehtinyt tulla :) Ja tämä siis toisen kohdalle. Esikoisen kohdalla kaikki vaan kesti ja kesti...

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
No sama oli mulla. Perjantaina oli pisin päivää paljon kovia supistuksia ja odottelin jo lähtöä... No sitten ne loppus iltaa myöden ja lauantai-yönä alkoi ihan kunnolla. Mut ilmeisesti olivat aika hyvin avanneet tuota kohdunsuuta jo, kun sairaalaan päästiin olin 8 cm auki ja ei ollut montaa supistusta ehtinyt tulla :) Ja tämä siis toisen kohdalle. Esikoisen kohdalla kaikki vaan kesti ja kesti...

Lisään vielä, että mä oisin kans niin halunnut sen vauvan ulos jo pe, kun maanantaina oli jouluaatto... Se sit jouduttiin viettään sairaalassa :(

Niin voihan se olla, että nämä minunkin aamuiset supparit vei kuitenkin synnytystä jo mukavasti eteenpäin (ja on mulla supistellut laimeasti jo pitempääkin), joten ehkä kohta käynnistyy ihan rytinällä.

Kattokaa nyt, mie vaan toivoa elättelen ;)

Lisään vielä, että mä oisin kans niin halunnut sen vauvan ulos jo pe, kun maanantaina oli jouluaatto... Se sit jouduttiin viettään sairaalassa :(

mun poika kans jouluaattona.. kakkonen sit pääsiäisenä :D ain saanu pyhät viettää sairaalassa

mulla oli samanlaisia supistuksia viimoset kaksi vkkoa kuopusta oottaessa.kipeitä olivat ja kestivät aina muutaman tunnin useita kertoja päivässä.
jos jotain positiivistä siitä sanon niin sen että synnytys meni ilman kivunlievitystä (paitsi ponnitusvaiheessa ilokaasu)kun oli kroppa jo tottunut kivuliaisiin supistuksiin, eikä synnytys kivuista poikenneet.ja paikat oli auki viimiset vkot 4 senttiä:D

mul oli kuopuksest koko päivän maha kipee..ihan siis aamul heti jo ku heräsin ja kummastelin et mikäs nyt o ja soitin sit jo neuvolaa ja pyysivät käymää tarkastuksel kävin ja lähettivät äippäpolil ku mitää löytyny..no siel ultrattii ja ei mitää(sillon alko olee jo pelko persiis pikkusen puolesta)siitä käyrille...ei mukamas yhtää supistusta ja kotii..kotona kerkesin olee n.2h ku poks ja vedet meni...en pitäny sit enää mitää kiirettä ja ku päästii sairaalaa 9cm auki..suoriks salii ja meni n.45min ni poika maailmas =) eli mulla oli koko pvän supistuksia eikä muka näkyny käyrällä...siinäki sentäs n.tunni olin...:O

Yhteistyössä