Niin just.. mitä pahaa on lähiöissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei ole kyllä palstamammojen keksintö vaan ihan tutkittu juttu. Lehdessä minä olen tuohon useaan kertaan törmännyt, siis juttuihin lähiönimistä ja niiden antajista.

Kaikissa lähiöissä missä oon asunut on kyllä ollut ihan perusnimisiä, Mattia, Teppoa, Susannaa ja Jenniä. Eli lähiönimiä nekin, eikö niin? Voisko sitten keksiä itsestään paljon luulevien lapsille nimille kans jonkin yhteisnimityksen? Pistetäänkö ihan galluppia pystyyn, että minkä nimisiä lapsia on niillä ketkä käyttävät 'lähiönimi'-sanaa tietynlaisista nimistä. Niin voidaan sitten katsoa mitkä on 'parempien' lasten hittinimiä ja kutsua niitä jollain loukkaavalla nimityksellä, jooko?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaikissa lähiöissä missä oon asunut on kyllä ollut ihan perusnimisiä, Mattia, Teppoa, Susannaa ja Jenniä. Eli lähiönimiä nekin, eikö niin? Voisko sitten keksiä itsestään paljon luulevien lapsille nimille kans jonkin yhteisnimityksen? Pistetäänkö ihan galluppia pystyyn, että minkä nimisiä lapsia on niillä ketkä käyttävät 'lähiönimi'-sanaa tietynlaisista nimistä. Niin voidaan sitten katsoa mitkä on 'parempien' lasten hittinimiä ja kutsua niitä jollain loukkaavalla nimityksellä, jooko?

Tostahan ei ole kysymys... vaan siitä, että kaikki ei tykkää kaikista nimistä.

ei ole kyllä palstamammojen keksintö vaan ihan tutkittu juttu. Lehdessä minä olen tuohon useaan kertaan törmännyt, siis juttuihin lähiönimistä ja niiden antajista.

eihän kysymys olekaan siitä minkänimisiä ihmisiä siellä asuu, vaan siitä, että Teppo ja Maija Virtanen antavat LAPSELLEEN nimen Victoria Charlotta Michelle Virtasen. Kyllä siellä varmasti Matteja ja Maijoja asuu, mutta pointti onkin se minkä nimisiä heidän lapset on. Tätä on tutkittu.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä en kyllä itse lähiöön haluaisi muuttaa,vaikka duunari olenkin ja vieläpä hyvin tienaava :xmas:
Ja tyttäreni nimi on Jessica. :whistle:

Mä taas pidän lähiöistä, paljon ihmisiä ympärillä. En ole muualla koskaan asunutkaan ja vaikea kuvitella itseä muualle asumaan.

Minuu ei sinne saisi kirveelläkään,sori :x

eihän kysymys olekaan siitä minkänimisiä ihmisiä siellä asuu, vaan siitä, että Teppo ja Maija Virtanen antavat LAPSELLEEN nimen Victoria Charlotta Michelle Virtasen. Kyllä siellä varmasti Matteja ja Maijoja asuu, mutta pointti onkin se minkä nimisiä heidän lapset on. Tätä on tutkittu.

voi v, en mä ihan noin tyhmä ole, vaikka lähiöstä olenkin. Täällä on kaiken nimisiä lapsia. On Millaa, Petriä, Jonia, Jaria ja Hennaa.

voi v, en mä ihan noin tyhmä ole, vaikka lähiöstä olenkin. Täällä on kaiken nimisiä lapsia. On Millaa, Petriä, Jonia, Jaria ja Hennaa.

Ja ps. munkaan lapsen nimi ei ole c-kirjaiminen, vaan ihan perussuomalainen nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Miksi pitää ajatella, että lähiönimi on jotenkin negatiivinen asia, etenkin jos lähiökin on ihan positiivinen juttu? Eikö voi ajatella, että se on vaan ilmiön nimi. Ja siit ilmiöstä jotkut tykkää ja jotkut ei. :/

Koska tiedetään, että ne jotka sitä 'lähiönimi'-sanaa putkauttelee ulos on tarkoittanut sen negatiivisena. Nimenomaan siinä yhteydessä kun puhutaan nimistä joista ei pidetä, ja sitten perään voidaan vielä lisätä, että kouluttautumattoman teiniäidin huono yritys keksiä erilainen nimi.

Ja vielä palstamammoista, jotka tuolla tavalla väheksyy perusduunareita.. mitään järkevää harvoin heidän suusta kuulee. Peruslätinää miehistä, kännireissuista ja sen semmosista. eräskin mainostaa suhdettaan varatun kanssa. Yksinhuoltaja. Kylläpä oikein koulutus huokuu hänen jutuistaan, huoh.

Mä tykkään lähiöissä (useimmissa) siitä, että luonto on lähellä.
Meilläkin on takapihalla peltoa, metsää, lato...ihan vieressä luonnonsuojelualue, uimarannalle ei pitkä matka. On hyvät lenkkeily- ja hiihtoreitit metsän keskellä. Bussilla pääsee keskustaan 10 min välein ihan vierestä, ja keskustaan on nelisen kilsaa. On useampi kunnon kauppa, pari pizzapaikkaa, ravintola/pubi, apteekki, seurakuntatalo, nuorisotalo, videovuokraamo, kirpputori, ties mitä kävelymatkan päässä. On leikkipuistoja, ja ennen kaikkea on tilaa. Tilaa lapsille, tilaa koirien juosta vapaana, lapsen voi päästää yksin pihalle kun ei asuta kerrostalossa, ei ole liikennettä, yms.

Mä tosiaan viihdyn täällä =). Keskustassa halusin asua joskus, mutta ei se ole lapsiperheen paikka. Ikkunat ja parvekkeen (meidän tapauksessa takapihan) ovet on kiva pitää auki, ilman sisään tulvivia pakokaasuja.

Duunareita kunnioitan.

Mutta lähiönimeä en lapselleni siltikään antaisi B) . Meidän sukunimellä ja perhetaustalla se tosin olisikin aika vaikeaa :D

SAlakuunneltua palstalla kerrottiin jokin aika sitten turkulaisesta neuvolasta, jossa terkka oli tullut odotushuoneeseen sanomaan, että Marko-vauva ja äiti voi nyt tulla vastaanotolle. Joku nuori nainen oli sitten kimpaantuneena sanonut, että ei se ole Marko vaan MARSO ceellä! Mutta tarina ei kyllä kertonut, oliko kyseessä lähiö, ja jos, niin mikä. Olen muuten samaa mieltä, että lähiöitä ne on "paremmatkin" lähiöt, ja hulluja nimiä niissäkin annetaan.

Koska tiedetään, että ne jotka sitä 'lähiönimi'-sanaa putkauttelee ulos on tarkoittanut sen negatiivisena. Nimenomaan siinä yhteydessä kun puhutaan nimistä joista ei pidetä, ja sitten perään voidaan vielä lisätä, että kouluttautumattoman teiniäidin huono yritys keksiä erilainen nimi.

Ja vielä palstamammoista, jotka tuolla tavalla väheksyy perusduunareita.. mitään järkevää harvoin heidän suusta kuulee. Peruslätinää miehistä, kännireissuista ja sen semmosista. eräskin mainostaa suhdettaan varatun kanssa. Yksinhuoltaja. Kylläpä oikein koulutus huokuu hänen jutuistaan, huoh.

Sarkasmi, onko tuttu käsite? Villi veikkaus...ei ole :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Miksi pitää ajatella, että lähiönimi on jotenkin negatiivinen asia, etenkin jos lähiökin on ihan positiivinen juttu? Eikö voi ajatella, että se on vaan ilmiön nimi. Ja siit ilmiöstä jotkut tykkää ja jotkut ei. :/

kuka täällä on perusduunareita väheksynyt. Sinä itsehän siitä meteliä pidät?

Alkuperäinen kirjoittaja epuska:
SAlakuunneltua palstalla kerrottiin jokin aika sitten turkulaisesta neuvolasta, jossa terkka oli tullut odotushuoneeseen sanomaan, että Marko-vauva ja äiti voi nyt tulla vastaanotolle. Joku nuori nainen oli sitten kimpaantuneena sanonut, että ei se ole Marko vaan MARSO ceellä! Mutta tarina ei kyllä kertonut, oliko kyseessä lähiö, ja jos, niin mikä. Olen muuten samaa mieltä, että lähiöitä ne on "paremmatkin" lähiöt, ja hulluja nimiä niissäkin annetaan.

Mä erehdyin sanomaan Jonathania "Jonataniksi".
Äiti tuhahti ja sanoi että "se on kyllä JonaTHan!" :xmas:
Ja tapahtui täällä meidän lähiössä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja epuska:

Mä erehdyin sanomaan Jonathania "Jonataniksi".
Äiti tuhahti ja sanoi että "se on kyllä JonaTHan!" :xmas:
Ja tapahtui täällä meidän lähiössä :D

kehtaatkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mun mielestä suurin osa lähiöistä vaan on ihan älyttömän ankeita, betonisia, aika usein rapistuneita taloja toisensa perään... keskellä pihaa kuppanen keinu ja kiipeilyteline. Ja joka toisessa ikkunassa pitsiset verhot. *puistatus*

Eli ihan samanlaisia kuin keskustat ja maaseututaajamat :D

Niin, mä tykkään harvoista asuinalueista, mutta lähiöistä tekee vielä ankeampia se, ettei siellä edes ole sitä mitä (ainakin tämän kaupungin) keskustoissa on: liikkeitä, kahviloita, ravintoloita. Tai siis sori, onhan siellä aina kauppa ja baari.

Missä maaseututaajamassa on 7-kerroksisia kerrostaloja tai vastaavia?

Ainakin Savitaipaleelle suunnitellaan 60-metristä tornitaloa...

Mä asuin lapsuuteni ja nuoruuteni kerrostalolähiössä. Ne oli yhden tehtaan vuokrakämppiä. Ankeita harmaita betonitaloja oransseilla parvekkeilla. Kamalassa kunnossa olevia rappukäytäviä ja huoneistoja. Naapurit duunareita ja juoppoja. Lauantai iltasin kännissä oli tietysti koko talot...Silloin ei vielä niinkään narkkareita ollut joten meno oli kuitenkin ihan siedettävää. Joskus joku heilu kirveen tai haulikon kanssa, mutta kyllä niihin tottu. Oli siinä lähiössä hyvätkin puolensa. lapsen näkökulmasta Esim. lauantai iltasin me lapset saatiin aina olla myöhään pihalla, kun kaikkien porukat oli kännissä. Osa ei kyllä uskaltanut mennäkään kotiinsa, kun isä hakkas taas äitiä...Ihan onnellinen lapsuus mulla oli lähiössä, mutta enää en kyllä muuttaisi. Vika ei ole duunareissa ja pari alkoholistiakin vielä jaksaa, mutta esim. narkkareita en naapureiksi halua. Lähiöitäkin on kyllä erilaisia...

Yhteistyössä