Niin just.. mitä pahaa on lähiöissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja niiden asukeissa? Niissä tavallisissa kovaa työtä tekevissä duunareissa? Hieman jo naurattaa tämä palstamammojen 'lähiönimi'-juttu ja muut missä piilossa veetuillaan lähiön asukeille. Onpa ala-arvoista. Kiinnostais tietää missä asutte itse, lapsenne nimet ja miten arvokasta työtä te teette. Monen duunarin työ on sata kertaa arvokkaampaa kuin sellaisen työ, josta maksetaan hyvin.

terveisin, lähiöäiti. Myyjän työtä teen (hui kamalaa!) (eli ei niin arvokasta), lapsen nimeä en paljasta. Mutta onneksi ei sentään mikään pumpulissa espoon westendissä kasvanut Ahti-poika tai Maria-tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Tuskin tuo lähiönimijuttu nyt ihan palstan keksintöjä kuitenkaan on.... Ja pitääkö kaikki aina ottaa henkilökohtaisesti?

Mun mielestä on vaan koulutetuilta ihmisiltä ala-arvoista haukkua noin toisten lasten nimiä, viitaten samassa että näiden lasten asuinpaikka on takapuolesta, äitien työt hanurista jne. Henk. koht. en ota, koska olen tyytyväinen omaan elämääni ja niin on lapsenikin. Mun mielestä on vaan NIIN PÖYRISTYTTÄVÄÄ käytöstä AIKUISILTA ihmisiltä, jotka samalla yrittää mitä ilmeisimmin korostaa omaa paremmuuttaan (koulutusta ja asuinpaikkaa).

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No se lähiönimi on englanniksikin joku trashname tmjs, että ei oo palstamammojen keksintö ollenkaan. :D

Mulle on ihan sama kuka sen on keksinyt, mutta on ala-arvoista käyttää sitä nimeä ja kertoo käyttäjän ajatus- ja arvomaailmasta jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Tuskin tuo lähiönimijuttu nyt ihan palstan keksintöjä kuitenkaan on.... Ja pitääkö kaikki aina ottaa henkilökohtaisesti?

Mun mielestä on vaan koulutetuilta ihmisiltä ala-arvoista haukkua noin toisten lasten nimiä, viitaten samassa että näiden lasten asuinpaikka on takapuolesta, äitien työt hanurista jne. Henk. koht. en ota, koska olen tyytyväinen omaan elämääni ja niin on lapsenikin. Mun mielestä on vaan NIIN PÖYRISTYTTÄVÄÄ käytöstä AIKUISILTA ihmisiltä, jotka samalla yrittää mitä ilmeisimmin korostaa omaa paremmuuttaan (koulutusta ja asuinpaikkaa).

Kaiva vaan se palko nenästäs pois.

Lähiöissä ei ole mitään vikaa. Duunareissakaan ei ole mitään vikaa.

Mutta lähiönimijuttu nyt vaan on sellainen juttu...kun etunimi on kuin korkkarit ja sukunimi kuin verkkarit. Kun Anu Lehtinen ja Matti Mäkäräinen, Siwan kassa ja työtön levyseppähitsaaja, lähiöpubin kantiksia, antavat lapselleen nimeksi Christopher Luca-James Anthony Mäkäräinen.

Ei siinä ole tarkoitus ketään loukata.

Ja lähiönimi-juttu ei kyllä ole tältä palstalta lähtöisin.

Mun mielestä suurin osa lähiöistä vaan on ihan älyttömän ankeita, betonisia, aika usein rapistuneita taloja toisensa perään... keskellä pihaa kuppanen keinu ja kiipeilyteline. Ja joka toisessa ikkunassa pitsiset verhot. *puistatus*

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä en kyllä itse lähiöön haluaisi muuttaa,vaikka duunari olenkin ja vieläpä hyvin tienaava :xmas:
Ja tyttäreni nimi on Jessica. :whistle:

Mä taas pidän lähiöistä, paljon ihmisiä ympärillä. En ole muualla koskaan asunutkaan ja vaikea kuvitella itseä muualle asumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HIEMAN HIDAS:
Niin..siis mä oon varmaan ihan tosi tyhmä mut mikä on lähiö??

Suurin osa ihmisistä asuu lähiöissä :)

Suomessa suurin osa vuoden 1960 jälkeen keskustojen ulkopuolelle rakennetuista asuntoalueista voidaan määritellä lähiöiksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4hi%C3%B6

ei ole kyllä palstamammojen keksintö vaan ihan tutkittu juttu. Lehdessä minä olen tuohon useaan kertaan törmännyt, siis juttuihin lähiönimistä ja niiden antajista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Mutta lähiönimijuttu nyt vaan on sellainen juttu...kun etunimi on kuin korkkarit ja sukunimi kuin verkkarit. Kun Anu Lehtinen ja Matti Mäkäräinen, Siwan kassa ja työtön levyseppähitsaaja, lähiöpubin kantiksia, antavat lapselleen nimeksi Christopher Luca-James Anthony Mäkäräinen.

Juurikin näin.

samaa mieltä.

Mutta onhan Westendkin lähiö. Vai mikä se sitten on jos ei lähiö? Ei ainakaan keskustaa, maaseutua, haja-asutusaluetta tai teollisuusaluetta. Mitä jää jäljelle, jos ei lähiö?

Kaunis nimi. Oisko sitten parempi jos he vaihtais sukunimen samalla, vaikka luméniksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja niiden asukeissa? Niissä tavallisissa kovaa työtä tekevissä duunareissa? Hieman jo naurattaa tämä palstamammojen 'lähiönimi'-juttu ja muut missä piilossa veetuillaan lähiön asukeille. Onpa ala-arvoista. Kiinnostais tietää missä asutte itse, lapsenne nimet ja miten arvokasta työtä te teette. Monen duunarin työ on sata kertaa arvokkaampaa kuin sellaisen työ, josta maksetaan hyvin.

terveisin, lähiöäiti. Myyjän työtä teen (hui kamalaa!) (eli ei niin arvokasta), lapsen nimeä en paljasta. Mutta onneksi ei sentään mikään pumpulissa espoon westendissä kasvanut Ahti-poika tai Maria-tyttö.

Heh, musta Espoon Westendkin on lähiö. Sieltäkin löytyy kerrostaloja, hui!

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mun mielestä suurin osa lähiöistä vaan on ihan älyttömän ankeita, betonisia, aika usein rapistuneita taloja toisensa perään... keskellä pihaa kuppanen keinu ja kiipeilyteline. Ja joka toisessa ikkunassa pitsiset verhot. *puistatus*

Eli ihan samanlaisia kuin keskustat ja maaseututaajamat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:

Eli ihan samanlaisia kuin keskustat ja maaseututaajamat :D

Niin, mä tykkään harvoista asuinalueista, mutta lähiöistä tekee vielä ankeampia se, ettei siellä edes ole sitä mitä (ainakin tämän kaupungin) keskustoissa on: liikkeitä, kahviloita, ravintoloita. Tai siis sori, onhan siellä aina kauppa ja baari.

Missä maaseututaajamassa on 7-kerroksisia kerrostaloja tai vastaavia?

Yhteistyössä