Niillä joilla on ollut jonkin asteinen kuoriaisongelma kotona...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koppis

Vieras
Niin onko teillä ne kuoriaiset lennellyt vai kipitteleekös ne yleensä vaan lattialla? Vai mistä niitä löydät? Ja mikä kuoriainen?
Olen löytänyt muutamia toukkien "nahkoja" mutta en itse kuoriaista eli en edes tiedä mikä kuoriainen kyseessä.Keitiön kaapit oon käynyt läpi,kaikki lattialistat,sängyt ja vaatekaapit.Suurenpia myrkytyksiä ei kannata edes tehä ennen kuin tietää mitä myrkyttää.

http://www.uku.fi/~holopain/stt/sttfrm.htm Meiltä löyty tänä aamuna tämmönen... hyi hitto!! tykkään kesästä, mutta aina näitä saamarin ällöttäviä yökkiäisiä.....

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
http://www.uku.fi/~holopain/stt/sttfrm.htm Meiltä löyty tänä aamuna tämmönen... hyi hitto!! tykkään kesästä, mutta aina näitä saamarin ällöttäviä yökkiäisiä.....

Eli tuolta se "huoneyökkönen" löytyy tuolt jostain.... hyih...

jos olet löytänyt nahkoja, niin todennäköisesti kyseessä on ihra-tai turkiskuoriainen...
mistä löydät niitä nahkoja? Turkiskuoriainen viihtyy tekstiilien lähellä ja ihrakuoriainen
tykkää talousjätteistä.. Villa taitaa maistua molemmille..?

Niitä nahkoja olen löytänyt kodinhuoneen lattialta ja keitiöstä. Yhdessä taisi olla toukka sisällä mutta oli kuivunut sellainen.Itse epäilin riesakuoriaista mutta myrkyttäjä sano että ne on harvinaisia.Eli pitäis löytää nyt sellanen koppis että vois tunnistaa ja alkaa sitten tarpeentullen isonpiin myrkytyksiin...

Meillä oli molempia, sekä riesakuoriaisia ja museokuoriaisia, eikä ne mihinkään itsestään hävinnyt. Enkä tiedä auttoiko tuo myrkytyskään lopullisesti...katsellaan. Meillä kävi myrkyttäjä pari kertaa. Riesakuoriaisista on kuulemma tosi vaikea päästä eroon.

meilä löyty lkykesästä yläkaapista keittiöstä pieniä mustia kärpäsia ja toukkia.. yöks!! koko keittiö meni siivoukseen ja kuivaineet jotka ei olleet tiivviissä purkissa meni roskiin. klorittia ja domestosta meni 3 pulloa... ei ole senjälkeen näkyny. sen ku tietäis mitä nuo ötökät oli. tuli myslipaketin mukana.. yöööh

Yhteistyössä