Niila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "silakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omaan korvaan kuulostaa naisen nimeltä, kuten myös yhden Niilan, joka itse on mies. Kirosi sitä että jos hänellä jossain pelkkä nimi kaikki olettavat hänen olevan nainen.

[QUOTE="silakka";25847784]Ennen aloitusta kävin tämän katsomassa ja juuri siksi tällaista nyt kysynkin. :)[/QUOTE]

No katopa huvisesi samasta paikasta vaikka Pekka, Mikko tai Janne. Niitäkin on kaikkia annettu myös naisille.

[QUOTE="Fakta";25847864]No katopa huvisesi samasta paikasta vaikka Pekka, Mikko tai Janne. Niitäkin on kaikkia annettu myös naisille.[/QUOTE]
Oon kyllä sitä paikkaa selannut paljon. Ja tiedän mm. naisen nimeltä Keijo. Mutta siksi lähdin tätä kyselemään koska eräs niila niminen mies mieltää nimensä naisen nimeksi kuten minä itsekin, mutta väestörekisteri kertoikin toista.

Ja itse asiassa syy tähän naismaisuuteen ko. nimessä johtuu varmaankin siitä että nimi päättyy a:han. Useimmat naisen nimet kun päättyvät a:han mutta vain todella harvat miehen nimet.

[QUOTE="silakka";25847929]Oon kyllä sitä paikkaa selannut paljon. Ja tiedän mm. naisen nimeltä Keijo. Mutta siksi lähdin tätä kyselemään koska eräs niila niminen mies mieltää nimensä naisen nimeksi kuten minä itsekin, mutta väestörekisteri kertoikin toista.

Ja itse asiassa syy tähän naismaisuuteen ko. nimessä johtuu varmaankin siitä että nimi päättyy a:han. Useimmat naisen nimet kun päättyvät a:han mutta vain todella harvat miehen nimet.[/QUOTE]

No onhan noita vaikka millä mitalla. Pekka, Jukka, Mika, Juha...

Omaa nimeäni on annettu myös miehille, ei montaa tosin. Katsoin huvikseni mm. nimeä Liisa, Anna ja Sanna myös niitä nimiä on joskus annettu miehille. Minna nimeä ei vrk.n mukaan ole annettu miehelle..

Tämä nyt vaan mainitakseni sen, että kyllä naistennimiä vastaavasti miehillekin annettaan.

[QUOTE="Fakta";25847988]Esa, Illkka, Iikka, Konsta, kustaa, Miikka, Miika, Veikka, Reima, Jorma. Ihan järeitä miehen nimiä. Ei toi a-päätteisyys ole mikään " kriteeri" :D[/QUOTE]
En oo niin väittänytkään, mut suhde on 10/100.

Näköjään myös tupla-iillä on varmaan tekoa asian kanssa. Itse asiassa paljon harvinaisempi kuin a:han päättyminen.

Yhteistyössä