Nielurisojen & kitarisojen poisto, miten pitkä saikkari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Pojalla on erittäin isot nielurisat, usein turvoksissa, ja lapsi kuorsaa. Lisäksi on molemmissa korvakäytävissä alipainetta. Eli molemmat risat pitäisi poistaa. Lisäksi kireää kielijännettä nipsaistaan (NYT, kun poika on 3 v :o ) puhevaikeuksien takia.

Mites pitkä sairausloma tästä mahtaa tulla? Yksityiselle mennään ja ajankohta voidaan päättää itse. Mulla alkaa tammikuussa opinnot enkä ihan heti pystyisi olemaan poissa sieltä useampaa päivää...eli täytyy ajoittaa tuo sellaiseen ajankohtaan, että sekä mies että mamma & ukki voivat olla hoidossa mukana.

Ja kauankohan tuollaisesta toipuminen kestää? Onkohan raasu kovinkin kipeä sen jälkeen? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
lapsesta en tie,mutta aikuinen saa n.2vko saikkua ja on ekan viikon aika kipee:(

Multa poistettiin nielurisat 16 v iässä, ja olin tajuttoman kipeä useamman viikon ajan. Laihduin jotain 43-kiloiseksi ja pituutta oli 168 cm jo tuolloin. Elämäni tehokkain dieetti :xmas:

Lääkäri kyllä lupaili, että lapset toipuu nopeammin, koska heillä on nielurisoissa vähemmän kiinnikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
lapsesta en tie,mutta aikuinen saa n.2vko saikkua ja on ekan viikon aika kipee:(

Multa poistettiin nielurisat 16 v iässä, ja olin tajuttoman kipeä useamman viikon ajan. Laihduin jotain 43-kiloiseksi ja pituutta oli 168 cm jo tuolloin. Elämäni tehokkain dieetti :xmas:

Lääkäri kyllä lupaili, että lapset toipuu nopeammin, koska heillä on nielurisoissa vähemmän kiinnikkeitä.

mulla poistettiin kanssa ekan kerran 16vuotiaana ja toisen kerran sitten vuosi sitten :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kuopus oli reilun vuoden, kun kaikki risat vietiin.. Ja viikon oli tosi huonossa hapessa. Laihtui monta kiloa, ja jäätelöä meni.

Eli tehdään tuo ennen 3 v neuvolaa. Vältytään terkkarin painonaputukselta :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi viikkoa pitää olla pois tarhasta. Jos on kotihoidossa, niin viikko poissa kerhoista ja harrastuksista riittää.

Nielu- ja kitarisapoisto meidän 3v:llä.

Jaahas :/ , täytyy yrittää osua hiihtolomaviikolle, koska muuten mulle tulee ihan liikaa poissaoloja koulusta :|
Päiväkodissahan tuo poika on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kuopus oli reilun vuoden, kun kaikki risat vietiin.. Ja viikon oli tosi huonossa hapessa. Laihtui monta kiloa, ja jäätelöä meni.

Eli tehdään tuo ennen 3 v neuvolaa. Vältytään terkkarin painonaputukselta :snotty:

Kuopus oli kyllä surkea näky silloin...

Kaksi viikkoa mä sain saikkua vajaa kuukausi sitten kun nielurisat vietiin. Ja yhtään ei kyllä ollut liikaa. 6kg lähti painoa kahdessa viikossa ja totta kai mä olin "onnekas" kun peitteet lähti, niin alkoi myös järjetön vuotokin nielussa, eli ensiavussakin pääsin puoliyötä viettämään. Lapset tosiaan toipuu yleensä nopeammin. Kummipojan pikkusisko(6-v) oli leikkauksessa pari kuukautta sitten ja sanoi, että parissa päivässä loppui kipu, mutta jätskiä tietty veteli viikon ennen kuin kertoi vanhemmilleen kivun lähteneen jo aikoja sitten :D

Ja varaa reilusti kaikkea kylmää helppoa syötävää: jäätelöä, vanukasta, sileää jugurttia, mehuja. Ainakin viikko kannattaa vältellä "terävää" syötävää kuten ruis- ja näkkileipää.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Kaksi viikkoa mä sain saikkua vajaa kuukausi sitten kun nielurisat vietiin. Ja yhtään ei kyllä ollut liikaa. 6kg lähti painoa kahdessa viikossa ja totta kai mä olin "onnekas" kun peitteet lähti, niin alkoi myös järjetön vuotokin nielussa, eli ensiavussakin pääsin puoliyötä viettämään. Lapset tosiaan toipuu yleensä nopeammin. Kummipojan pikkusisko(6-v) oli leikkauksessa pari kuukautta sitten ja sanoi, että parissa päivässä loppui kipu, mutta jätskiä tietty veteli viikon ennen kuin kertoi vanhemmilleen kivun lähteneen jo aikoja sitten :D

Nuin se tais meilläkin mennä. Tyttö vaan valitti ,mutta ei se pelaamista haitannut ja jäätelöä sai kantaa kokoajan ja vielä suklaakastikkeella :headwall: Ja tyttö vaan totes ,että lääkäri oli kiva kun määräs jäätelöä vielä äidin kuulen. :laugh:

Ja varaa reilusti kaikkea kylmää helppoa syötävää: jäätelöä, vanukasta, sileää jugurttia, mehuja. Ainakin viikko kannattaa vältellä "terävää" syötävää kuten ruis- ja näkkileipää.

Ajattelin tyhjentää jätskiauton ennen tuota operaatiota :D

Ja jogurttia, kiisseliä, vanukasta yms ostetaan myös kaappi täyteen.

Miten nopsaan saa antaa lämmintä ruokaa, jotain sosekeittoa tms?

Ajattelin tyhjentää jätskiauton ennen tuota operaatiota :D

Ja jogurttia, kiisseliä, vanukasta yms ostetaan myös kaappi täyteen.

Miten nopsaan saa antaa lämmintä ruokaa, jotain sosekeittoa tms?

sosekeittoja pystyy syömään aika pian leikkauksesta päivä pari mutta ne pitää olla haaleita ettei kuumaa.

Joo iteltä leikattii toss eile risat poikkee ja nyt iha älytömä kipee kurkkku. jäätelöö ei tuu syötyy myt jugurttiki menee alas :) oon 15v ja en tiiä yhtää miten pitkää toss parantumisessa menee?

Yhteistyössä