Nielupaise/kurkkupaise ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli

Vieras
Onko jollain kokemusta? Mihellä järkyn kokoinen paise kurkussa ja passitin päviystykseen, kun olen kuullut ja lukenut että pakko puhkaisa/tyhjentää + ab kuuri lisäksi. Nyt se tuli kotiin pelkän ab kuurin kanssa ja olivat vaan sanoneet et sit takasin jos kasvaa??? Mitä helvettiä? Voiko lähteä pelkällä ab:llä siis?

Mulla oli muutama viikko sitten nielupaise, eikä sitä tyhjennetty. Oli kyllä kerran puhjennu jo itelleen mut ku lääkäris kävin ni ihan kunnol pullotti.. 10pv:n ab-kuurin sain ja sillä meni ohi. Kesti kyl aika kauan ennenku ab alko vaikuttaa, noin 8pvää.

Mulla oli muutama viikko sitten nielupaise, eikä sitä tyhjennetty. Oli kyllä kerran puhjennu jo itelleen mut ku lääkäris kävin ni ihan kunnol pullotti.. 10pv:n ab-kuurin sain ja sillä meni ohi. Kesti kyl aika kauan ennenku ab alko vaikuttaa, noin 8pvää.

Ooh, kiva kuulla!! 10 pv kuuri tuoki on ja 2 tbl/pv.. Ai mä luulin et se puhkeeminen on tosi vaarallista. Niinkin olen kuullu et sitä mätää ei saa päästä nieluun.. huh.. ihme paiseita =/

Ooh, kiva kuulla!! 10 pv kuuri tuoki on ja 2 tbl/pv.. Ai mä luulin et se puhkeeminen on tosi vaarallista. Niinkin olen kuullu et sitä mätää ei saa päästä nieluun.. huh.. ihme paiseita =/

No, niin mäkin ihan paniikissa luulin et on vaarallista jos se puhkee mut ei lääkäri siihen sanonu mitään ku kerroin, kysy vaan paljonko sitä tuli jne, ja hengissä sitä näköjään ollaan vielä :D

Mulla meni ääni mokoman paiseen takia. Ja syömään ei pystyny kun kurkku turpos puoliks umpeen. Päivystyksestä sairaalaan jossa paise tyhjennettiin ja nielurisat leikattiin. Ei pitäis kuulemma tulla paiseita enää. Paise voi puhjetessaan kuulemma aiheuttaa verenmyrkytyksen.

Multa kans leikattiin. Olin pyöriskellyt viikon kurkkukipujen kanssa ja koulun terkka laitto kotiin huilaamaan. No en sitten seuraavana yönä nukkunut ja menin päivystykseen ja suoraan osastolle. Viikon olin ja 4 kertaa puhkaistiin. Kaks viikkoa olin kotona ja uusi, puhkastiin 2 kertaa taas ja pääsin sitten nielurisa leikkaukseen kun en antanut enää lääkärin puhkaista vaan pillahdin itkemään. Kivulias tuo avaaminen kun itse paisetta ei saa puudutettua, 2 kertaa neulalla puudutus ja 4 kertaa pelkällä suihkeella.

Mulla meni niin pahaks se ab kuurin aikana, että Meilahteen sairaalaan laitto. Ei enää meinannu henki kulkee ollenkaa, se pallukka peitti koko nielun.. Ja se oli kipee! Mutta mä tupakoin silloin vielä, ja uskon että sen takia se meni niin pahaksi.

Eka kurkkupaise puhkaistiin päivystyksessä -> verenmyrkytys ja viikko sairaalassa
Toinen kurkkupaise pois antibiooteilla
Kolmas kurkkupaise veitsellä auki ja nielurisat pois
Kaikki tämä 6 kuukauden aikana, käskekää lääkärin ottaa ne nielurisat heti pois.

Yhteistyössä