Nielu/kitarisa leikkaus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maarit1967
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meidän pojalta leikattiin kitarisat, mutta kylläkin toistuvien korvatulehdusten ja yöllisten hengitysvaikeuksien takia. Hienosti meni, eikä poika kovin kipeältä vaikuttanut sen jälkeen. Nyt saatiin lähete, jos vaikka sit leikattas nielurisat kun hengitysvaikeudet jatkuu, ja pojalla ikää vasta vuodenlopussa 2.
Onko pojaltanne tarkistettu ettei kielen jänne ole liian tiukka, sekin voi tehdä puheen epäselväksi?

Tyhmä kysymys, minkälaisia hengitysvaikeuksia on? Ihan sillä kyselen, kun pojallani on toistuvasti joka kuukausi kuumepiikkejä, ja mitään syytä lääkärit eivät löydä, kun epäilevät, että nielurisojen poisto voisi lopettaa ainiaisen kuumeilun, Nyt olen öisin huomannut, että pojalleni kertyy kuolaa niin paljon, että joutuu nieleskelemään nukkuessaan. Ja yleensä herää myös siihen. Olisi kiva tietää onko meillä oireet samanlaisia.

Mä koitan jos vaikka osaisin lyhyesti selittää...
Ensinnäkin poika hengittää todella äänekkäästi, kuuluu selvästi meidän huoneeseen. Sitten tulee sellasii hengityskatkoksia, saattaa siis olla hengittämättä 5sekunttia ja se kuulostaa minusta siltä että jokin(nielurisat?) tukkii hengitystien ja kohta taas vetää sit oikein kunnolla henkeä, välillä käy niin että poika alkaa itkee ja sit kulkee henki taas, voit kuvitella ettei ite saa nukuttua kovinkaa hyvin ku täytyy koko ajan kuunnella toisella korvalla, että vieläkö poika hengittää, mutta onneks tätä ei tapahdu joka yö. ja kitarisaleikkaus hieman helpotti... olen kyllä välillä huomannut että aamulla kuivunutta kuolaa suun ympärillä, mutta ei kuumeilua kuitenkaan.
Ja välillä hengitys on aika vaivalloisen/raskaan kuuloista.
Ja ajan keskussairaalaan sain vasta vuoden lopulle...
täytyy vaan jaksaa odottaaa!

Kiitos vastauksestasi. Meillä ei ole noin pahoja oireita. Pojallani putkitettin viime keväänä korvat ja samalla katsottiin tarviiko kitarisat poistaa, mutta ei tarvinnut. Ja kulemma nielurista sillon oli ihan kunnossa. Ihmetelen silti, minkä takia pojalleni kertyy ns. limaa tai kuolaa kurkkuun nukkuessa. Päivisin ei ole mitään oireita, mutta yöunilla nieleskelee paljon ja on tuskanen välillä.

Yhteistyössä