Nyt meillä leikkauksesta 10 päivää ja lapsi on tänään leikkinyt lähes koko päivän virkeänä. Onneksi en osannt pelätä etukäteen näin kurjaa. Leikkaus itsessään meni hyvin, sitten kun vastaan taisteleva lapsi saatiin maskin kautta nukutettua (sai itse valita nukutustavan, valitsi "hävittäjälentäjän naamarin", mutta alkoi kesken kaiken rimpuilla). Tunnin päästä oli heräämössä ja riehui puolitokkurassa kuin raivostunut hyeena, tippaletkuja kiskoi ja rääkyi. Hirveää katseltavaa ja pideltävää. Nukahti sitten uudestaan ja heräsi rauhallisesti kunnes tajusi kivun. Taas pistetiin kipulääkettä ja hyssyteltiin. Koko päivänä ei suostunut syömään eikä juomaan, maisteli vaan kielenkärjellä. Itki, oksenteli, makuultaan katseli videoita. Sai yli litran nestettä suoneen, kotiin päästiin illansuussa kun söi mehujään ja puoli lasia vettä lopultakin.
Kotona sama jatkui, puoliväkisin juotettiin ja lääkittiin, ruokaa vain lusikankärjestä maisteli, lämpöpiikki kesti 2 päivää. Viidentenä päivänä tajusimme että alkaa kuivua, mutta eivät ottaneet sairaalaan nesteytykseen (kesälomien takia kun vaan yksi hoitaja: koittakaa nyt vielä kaikki keinot kotona). Paino tippunut 2 kg. Sitten vaan lääkeruiskulla 10 ml kerrallaan 10 min välein, litra nestettä piti saada päivässä juotua. Yksi ruiskukin hajosi siinä tuoksinassa. Kipulääkkeet eivät imeytyneet kai kunnolla kun ei juonut tarpeeksi. Viikon päästä alkoi syömään kerrallaan koko tikkujätskin, ja joi vettä mukista itse pidellen (mehut kirvelivät kurkkua), muutaman kulauksen kerrallaan. Lisäksi annoin teelusikallisen ruokaöljyä. Eilen söi jo usemman jätskin sekä parista karjalanpiirakasta täytteet ja muutaman lusikallisen perunamuussia. Tänään juonut itse kaiken nesteen (ei ihan vapaaehtoisesti) ja eilisten lisäksi syönyt hieman puuroa, desin perunamuussia ja taas parin piirakan täytteet jossa runsaasti munavoita päällä. Joten eiköhän tämä tästä ala helpottua. Kipulääkettä saa edelleen 5 x vrk. Saa nähdä, nukkuuko ensi yön jo paremmin, ettei reilun tunnin välein herää huutamaan. Nyt on kyllä jo kerran herännyt. Näin meillä, joskus kuulemma vaan näin käy. Kaikki risat olivat erittäin kookkaat, joten leikkuupinnatkin ovat suuret ja varmasti kipeät.