Nielemisvaikeuksia?

19.01.2004
377
0
16
Heipä!Kertokaa pliis ahdistus- ja paniikkihäiriöiset, et onko myös teillä joskus palan tunne kurkussa tai yhtäkkisiä nielemisvaikeuksia?kun välillä näitä tuli esim. sohvalla istuessa, mutta nyt äkisti esim. kesken syömistä saakin äkkiä keskittyä nielasuun?Olen koittanut uskotella itelleni olevani ahdistushäiriöinen, koska lääkärit eivät edes yritä olla "huolissaan" ongelmistani, jotka vaihtelevat jännittyneistä oloista, rangan jumiutumisiin, hengenahdistuksen tunteeseen ja hampaiden narskutteluun öisin, kuoleman ja sairauksien pelkoon jne... Kun ei aina jaksais olla huolissaan jostain?Kellään tutuistani ei ole tällasia ihmeoloja, joten vähän tuntuu yksinäiseltä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 17:49 Kotiäiti kirjoitti:
Heipä!Kertokaa pliis ahdistus- ja paniikkihäiriöiset, et onko myös teillä joskus palan tunne kurkussa tai yhtäkkisiä nielemisvaikeuksia?kun välillä näitä tuli esim. sohvalla istuessa, mutta nyt äkisti esim. kesken syömistä saakin äkkiä keskittyä nielasuun?Olen koittanut uskotella itelleni olevani ahdistushäiriöinen, koska lääkärit eivät edes yritä olla "huolissaan" ongelmistani, jotka vaihtelevat jännittyneistä oloista, rangan jumiutumisiin, hengenahdistuksen tunteeseen ja hampaiden narskutteluun öisin, kuoleman ja sairauksien pelkoon jne... Kun ei aina jaksais olla huolissaan jostain?Kellään tutuistani ei ole tällasia ihmeoloja, joten vähän tuntuu yksinäiseltä.

Ihan kuin itse olisin kirjoittanut tämän,oireet ihan samat.Käyn mielenterveystoimistolla juttelemassa hoitajan kanssa, niska ja hartiat ovat oikeasti mulla jumissa, mutta ahdistus ja paniikki lisäävät ongelmaa.Fysikaalisessa myös käyn ja lisäksi aloitin viime viikolla mieliallääkkeen käytön.Toivon, että voisin alkaa elää normaalia elämää, ilman pelkoja!!!

Juu,musta kans tuntui oli kun ois omaa tekstiä lukenut! Ihan just samoja oireita, jatkuvasti olen huolissani jostain ja oireilen eri tavoin.Myös nielemisvaikeuksia on ja tukehtumisen tunnetta. Syksy ja kevät tuntuu olevan vaikeinta aikaa... Mulla oli jo välillä helpompaa, mut nyt taas oireet on tulleet.. pitäis taas saada aikaiseks soittaa jollekin ja hakea apua..mut kynnys siihen on korkea... Helpottavaa kuitenkin kuulla, että muillakin on näitä samoja ongelmia ja oloja! Jaksamisia kaikille :flower:

Yhteistyössä