Nico-Peetterin äiti tänään taas kirpputorilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herramajee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herramajee

Vieras
Työnsin omaa hieman alle 2v lastani rattaissa ja siihen tuli Nico-Peetter noin 3v rattaiden viereen norkoilemaan. He katselivat toisaan hetken ja sitten N-P laittoin naamansa ihan lähelle minun poikani naamaa ja poikani huikasi kädellä ja sanoi et pois. Ei siis yrittänyt huiskata poikaa vaan huiskasi ihan vaan ilmaa. No eihän N-P sitä totellut ja alkoi näyttämään kieltä ja jatkoi lähellä tuijotusta ja heilutteli käsiä poikani naaman edessä, sillee lällättäen.
Poikani huiskasi ilmaan uudestaa mutta lähemmksi poikaa, ei kuitenkaan osunut. Tämä N-P lähti äitinsä luokse itkien ja ilmotti, että tuo poika löi häntä. Äiti sieltä sitten mulkoili vihaisesti meitä. Hymyilin hänelle kauniisti takaisin.

No hetki meni niin tämä N-P oli taas siinä rattaita räpläämässä.Pyysin häntä kauniisti menemään kauemmaksi. N-P ei tietenkään totellut vaan laittoi jalkansa rattaiden renkaan eteen niin,että siitä olisi joutunut ajamaan yli,että olisi päässyt eteen päin. Sanoin pojalle,että olisitko ystävällinen ja siirtyisit pois edestä ja samalla toisella kädelläni hieman avitin häntä,että tajuaisi,että siitä pitää nyt lähteä.
Äiti mikä oli käytävän toisella puolella noin 10 m päässä meistä tuli siihen ja sanoi,että älä töni äläkä komentele lastani,että huomaa kun köyhät on taas liikkeellä ( en tiedä miten tämä kommentti liittyi tähän)
Sanoin,että jonkunhan se on pidettävä sinunkin N-P huolta kun sinä et itse piittaa näköjän ollenkaan. Sen jälkeen olinkin vaikka mitä ihminen nyt suustaan ulos voi sanoa ja toista haukkua. Edelleenkin vain hymyilin hänelle ja jatkoin matkaa tokaisten,että ei ole omena kauas puusta pudonnut.
Sinne se jäi mäkättämään jotain,en kuunnellut sen enempiä

Hetken päästä näimme kun tämä N-P maksasi keskellä käytävää poikittain leikkimässä myytävällä autolla ja äiti huiteli taasen jossain monien metrien päässä piittaamatta laisinkaan lapsensa tekemisistä.

On se joillekkin vaikeaa pitää lapsensa kurissa :)

[QUOTE="...";27984402]No olipas vaikeasti luettavaa tekstiä. Joko mun luetun ymmärtämisessä on vikaa tai sinun kirjallinen ulosantisi on puutteellista.[/QUOTE]
Veikkaisin ensimmäistä. Itselläni ei ollut suurempia vaikeuksia saada tekstistä selvää.

[QUOTE="...";27984470]"Sen jälkeen olinkin vaikka mitä ihminen nyt suustaan ulos voi sanoa ja toista haukkua."

Mutta joo, esim. tämä lause kaipaisi selvennystä ainakin minulle :)[/QUOTE]

Mä voin selventää. Se äiti haukkui ap:n ihan lyttyyn.

[QUOTE="...";27984470]"Sen jälkeen olinkin vaikka mitä ihminen nyt suustaan ulos voi sanoa ja toista haukkua."

Mutta joo, esim. tämä lause kaipaisi selvennystä ainakin minulle :)[/QUOTE]

Hieman puuttelinen lause joo,mutta sä saitkin siihen jo selvennyksen :)

[QUOTE="vieras";27984432]Veikkaisin ensimmäistä. Itselläni ei ollut suurempia vaikeuksia saada tekstistä selvää.[/QUOTE]

Mun mielestä oli vaikeasti kirjoitettu. Sain kyllä selvää, mutta olisi noin pitkän tekstin voinut kirjoittaa selvemminkin ja ehkä toisin jaotella kappaleita... Mutta joo, eihän tämä palsta mikään äidinkielen aineiden julkaisu paikka ole...

Mä en kyllä juurikaan törmää näihin Nico-Pettereihin, vaikka liikunkin kirpparilla, Prismassa ja Cittarissa säännöllisesti. Palstaa seuratessani olen jopa alkanut epäillä, että omat lapset ovatkin sitten näitä Nico-Pettereitä.....mutta ei ne kyllä juokse kaupoissa tai kiusaa muita.....

tottakai se uskoi sitä omaa räkänokkaansa kun meni itkemään että sinun kakarasi löi,
oletko 100% varma ettei omasi kuitenkin osunut?
Miten pystyit katsomaan niin varmasti ettei omasi osunut tuota toista kun kerran kirppiksellä olit kiertelemässä, ettet vaan keskittynyt rojujen katsomiseen.
Ja mitäs käyt toisen lapseen käsiksi älä ala lapsia tönimään vaan kasvata sinä omasi.

Eilen jyväskyläläisellä kirpparilla joku kuljetti paskavaippaista lastaan ympäri kirppistä, niin että haju levisi ympäriinsä. Ei vissiin malttanut lähteä kesken shoppailun pois.

[QUOTE="harmaa";27984942]tottakai se uskoi sitä omaa räkänokkaansa kun meni itkemään että sinun kakarasi löi,
oletko 100% varma ettei omasi kuitenkin osunut?
Miten pystyit katsomaan niin varmasti ettei omasi osunut tuota toista kun kerran kirppiksellä olit kiertelemässä, ettet vaan keskittynyt rojujen katsomiseen.
Ja mitäs käyt toisen lapseen käsiksi älä ala lapsia tönimään vaan kasvata sinä omasi.[/QUOTE]

Olen täysin varma,että ei osunut, seurasin tilannetta koko ajan.Ei ne rojut niin paljon kiinnosta,että en voisi seurata mitä lapseni tekee.

En mä käsiksi siihen lapseen käynyt, avitin vain kädellä kun ei oikein muuten tajunnut :D Oman lapseni kasvatan ainakin niin,että ei mene ketään kiusaamaan.

Itsekkään en ole aijemmin törmännyt tällaiseen,mutta kerta se oli ensimmäinenkin

Varmasti tulee kirjoitettua hieman epäselvästi. Itse kun tietää asian miten se menee, niin teksti näyttää ihan selvältä,mutta pitäisi tietty oppia kirjottamaan niin,että siitä muutkin selvää saa :)

Aika harvoin onneksi törmään, mutta kun joskus olin kaupassa töissä niin siellä oli tämmönen Nico-Peetter pomppimassa vessapaperipakettien päällä, ohjasin häntä että näissä ei saa kiipeillä niin johan pyyhälsi jostain äiti tiuskimaan että "kyllä MINÄ komennan itse lastani... "

Ennen vanhaan olisi sanottu kiitos ja anteeksi huomioni herpaantui, ja sit toruttu lasta. Nykyään torutaan aikuista joka puuttuu huonoon käytökseen....

miten voi keskustelu kääntyä johonkin ulosannin nälvimiseen? kyllä tosta nyt oleellisen ymmärsi.

en ymmärrä minäkään, miksei lapsia voi komentaa. tai omastaan uskoa mitään ilkeyttä. tekevät vaan karhunpalveluksia lapsilleen, kun eivät kasvata käyttäytymään. surullista.

[QUOTE="vieras";27985924]Aika harvoin onneksi törmään, mutta kun joskus olin kaupassa töissä niin siellä oli tämmönen Nico-Peetter pomppimassa vessapaperipakettien päällä, ohjasin häntä että näissä ei saa kiipeillä niin johan pyyhälsi jostain äiti tiuskimaan että "kyllä MINÄ komennan itse lastani... "

Ennen vanhaan olisi sanottu kiitos ja anteeksi huomioni herpaantui, ja sit toruttu lasta. Nykyään torutaan aikuista joka puuttuu huonoon käytökseen....[/QUOTE]

niin, kun kaupassa äiti levähtää, vain omassa kodissa pitää kuria kun siellähän voi oma omaisuus kärsiä, joten lapset oppivat nopeasti välttämään äidin silmää ja omaa kotia.

Mä en kyllä juurikaan törmää näihin Nico-Pettereihin, vaikka liikunkin kirpparilla, Prismassa ja Cittarissa säännöllisesti. Palstaa seuratessani olen jopa alkanut epäillä, että omat lapset ovatkin sitten näitä Nico-Pettereitä.....mutta ei ne kyllä juokse kaupoissa tai kiusaa muita.....

:) :)
Minäkään en törmää ko. henkilöihin, ehkäpä munkin lapset on näitä henkilöitä. :D

En suostu sanomaan ääneen mitään nimiversioita, koska mua ärsyttää, että kauniit nimet on pilattu "kaikenmaailmanjutuilla". Höh.

Yhteistyössä