Neuvolatädin kotikäynti - mitä tapahtuu?

esbotar
No ei meillä ainakaan kotiin tullut, kun ei välttämättä niin haluttu. En haluaisikaan omaan kotiini mitään neuvolantätejä. Tietysti samat operaatiot siellä tehdään kuin normaalilla neuvolakäynnilläkin.
 
"vieras"
Vauva punnitaan, äitiä ei :) Tarkistetaan vauvan silmät, iho, pylly ja napatynkä. Jutellaan siitä miten vauvan kanssa on elämä lähtenyt sujumaan, imetyksestä/pulloruokinnasta. Kysyä saa mieltä askarruttavia juttuja. Lisäksi terkka antoi joitain esitteitä ja muistutti äidin jälkitarkastuksesta.
 
kohta kolmen äippä
Tarkastaa vauvan ihan samanlailla kun neuvolakäynnilläkin. painelee kohdun,jos tikkejä ni kurkkaa niitä.
Mä olen aina mielelläni ottanut terkan vastaan kotona.
 
Tuli kotiin. Olin syöttämässä just joten terkka istahti itsekin ja siinä poristiin sitten kaikkea. Sen jälkeen otti vauvan pöydälle tarkastukseen ja punnitukseen. Katto navan jne. Lopuksi napsi multa sektiotikit+otti verikkokeen. Kesti ehkä tunnin se käynti. Kohtua se ei kyl painellu. Mut siis noi perusjutut vauvasta ja jos äidillä jotain vointiin liittyvää. Ja sovittiin sitte ennen lähtöä välipunnituspäivä neuvolaan.
 
"Tea"
Pointtihan kotikäynnissä on, että (mahdollisesti synnytyksen jälkeen huonokuntoisen äidin tai vauvan) ei tarvitse poistua kotoa neuvolakäyntiä varten - kyseessä ei siis ole mikään "tarkastuskäynti" siinä mielessä, että katsottaisiin, onko koti sovelias asumus lapselle :) Tavalliset lastenneuvolarutiinit siis, mutta mukavasti kotioloissa jos niin haluaa (neuvolaanhan saa toki halutessaan mennä).
 
[QUOTE="Tea";21924022]Pointtihan kotikäynnissä on, että (mahdollisesti synnytyksen jälkeen huonokuntoisen äidin tai vauvan) ei tarvitse poistua kotoa neuvolakäyntiä varten - kyseessä ei siis ole mikään "tarkastuskäynti" siinä mielessä, että katsottaisiin, onko koti sovelias asumus lapselle :) Tavalliset lastenneuvolarutiinit siis, mutta mukavasti kotioloissa jos niin haluaa (neuvolaanhan saa toki halutessaan mennä).[/QUOTE]

Näin.En mä yksin ois jaksanu lähteä raahaan itteeni+vauvaa neuvolaan asti ja kaukaloa en ois saanukaan kantaa. Hyvä kun pystyssä pysyin kotona. Se kysy että kummin haluan tehtävän.
 
"Ounou"
[QUOTE="hoitaja";21923976]Vauvan tarkastus, äidiltä painetaan kohtua, jutustellaan niitä näitä ja aika usein juodaan kahvit.[/QUOTE]

Voi ei! En tajunnut aikoinaan tarjota neuvolantädille kaffia ;)
 
"hoitaja"
[QUOTE="Ounou";21924086]Voi ei! En tajunnut aikoinaan tarjota neuvolantädille kaffia ;)[/QUOTE]

Mä luulen, että et oo nykyaikana ainut, joka ei tarjoo. Eikä ne terkat sitä odotakaan. Ennen vaan oli tapana aina tarjota, itselleni ei olis tullu mieleenkään jättää tarjoamatta ;)
 

Yhteistyössä