neuvolatädin kirjoittama sairasloma

• Viestiketjun aloittaja tuplat tulossa
  • Ensimmäinen viesti
tuplat tulossa
No meillä saa olla omailmoituksella 3 päivää (jos kyse kuumeesta tai mahataudista), työterveydenhoitaja voi kirjoittaa max 6 päivää ja se kelpaa työnantajalle. Nyt olis neuvola tulossa tiistaina, joka mulla vapaapäivä. Sen jälkeen olisi kolme päivää töitä ja olisin pyytänyt ne sairaslomaa että saa vähän huilata... mutta ei siis onnistu neuvolan kautta.. täytyy siis keskiviikkona mennä töihin ja lähteä kesken päivän työterkkarille, joka valittaa ettei raskausasiat kuulu heille ja pitkin hampain kirjoittaa sairasloman. Terveyskeskuksesta ei täällä päin aikaa saa tällaisen asian takia.

"asia"
terkkari voi kirjoittaa sen ti-to, mutta sen pidempää ei th voi kirjoittaa. Jos teillä työterveyden kautta sovittu 6 päivää, niin se koskee vain tätä työterveyshoitajaa.

"giraffe"
meillä ainakin työterveys sano että mene neuvolaan kun he ei raskauksia hoida niin onhan se neuvolasta saatu lappunen käytävä pomolle:p meillä th saa kirjottaa vaan 3pvä mut on sitten häirinnyt lääkäriä ja hakenut siltä lapun missä on pidempi loma mikäli tarvetta ettei tarvii montaa kertaa tulla käymään.

tuplat tulossa
[QUOTE="giraffe";24402651]meillä ainakin työterveys sano että mene neuvolaan kun he ei raskauksia hoida niin onhan se neuvolasta saatu lappunen käytävä pomolle:p meillä th saa kirjottaa vaan 3pvä mut on sitten häirinnyt lääkäriä ja hakenut siltä lapun missä on pidempi loma mikäli tarvetta ettei tarvii montaa kertaa tulla käymään.[/QUOTE]

No näin meilläkin sanoo. Alkuraskaudessa hain pahoinvoinnin takia slomaa työterveydestä. Mutta neuvolaan ei niin vain pääse ja lääkärikin neuvolassa on joka toinen viikko yhden päivän kerrallaan.

"Kaisa"
Soita terkkerille, mut miten sä voit jo nyt tietää et haluat jäädä keskiviikkona saikulle :D Jos tarvetta saikulle on ni kannattaa hakea sitä jo heti Ma:na ja jos tuplia odotat ni voi olla ihan kunnolla mietinnän paikka et palaatko töihin enään takas ollenkaan.
Jos viikkoja on enempi ni kannattaa th:n kans keskustella töissä olosta!

tuplat tulossa
[QUOTE="giraffe";24402690]kyllä mä uskon että jos hyvä syy on saada aika niin vaikka puhelimitse hoitaa tuon asian tai sitten ne kaivaa sulle jostain ylimäärästä aikaa.[/QUOTE]

No omasta mielestä mulla kyllä on hyvä syy saada vähän lepoa. Tosiaan kaksosia odotan ja raskaus on nyt jo yli puolessa välissä. Työssäni joudun paljon seisomaan ja kävelemään, mikä taas aiheuttaa supistuksia etenkin kotona työpäivän jälkeen. Lisäksi minulla on kotona vajaa 3 vee touhuilija, joka vaatii oman energiansa. Mulla ei ole enää kuin 5 viikkoa siihen että pidän loput kesälomat ja sen jälkeen olen ymmärtänyt että minulle kirjoitetaan sairasloma äitiyslomaan asti.

"Kaisa"
No näin meilläkin sanoo. Alkuraskaudessa hain pahoinvoinnin takia slomaa työterveydestä. Mutta neuvolaan ei niin vain pääse ja lääkärikin neuvolassa on joka toinen viikko yhden päivän kerrallaan.
Työterveys ei voi raskauden takia kirjoittaa pidempää sairaslomaa ja jos odotat tuplia ni silloin terveyden hoitajan on sinulle hommattava aika lääkärille, jos ei muuten ni äitipolille

"Kaisa"
No omasta mielestä mulla kyllä on hyvä syy saada vähän lepoa. Tosiaan kaksosia odotan ja raskaus on nyt jo yli puolessa välissä. Työssäni joudun paljon seisomaan ja kävelemään, mikä taas aiheuttaa supistuksia etenkin kotona työpäivän jälkeen. Lisäksi minulla on kotona vajaa 3 vee touhuilija, joka vaatii oman energiansa. Mulla ei ole enää kuin 5 viikkoa siihen että pidän loput kesälomat ja sen jälkeen olen ymmärtänyt että minulle kirjoitetaan sairasloma äitiyslomaan asti.
onko tarkistettu ettei supistelut ole tehneet tuhoja? soitappa äitipolille maanantainta!! Syytä tarkistaa kyl tilanne koska raskaus on jo nuinki pitkällä!!

tuplat tulossa
[QUOTE="Kaisa";24402727]onko tarkistettu ettei supistelut ole tehneet tuhoja? soitappa äitipolille maanantainta!! Syytä tarkistaa kyl tilanne koska raskaus on jo nuinki pitkällä!![/QUOTE]

Ei oo vielä yhtään varsinaista lääkärintarkastusta ollut. Täällä kuuluu seurantaan vain 1 lääkärikäynti rv 26 johon vielä jonkin aikaa. Mulla oli pari viikkoa sitten äitipolilla rakennultra ja sillon mulla oli vielä kaikki ns. hyvin. Nää supistelutuntemukset on alkaneet nyt viime viikolla.

"Kaisa"
Ei oo vielä yhtään varsinaista lääkärintarkastusta ollut. Täällä kuuluu seurantaan vain 1 lääkärikäynti rv 26 johon vielä jonkin aikaa. Mulla oli pari viikkoa sitten äitipolilla rakennultra ja sillon mulla oli vielä kaikki ns. hyvin. Nää supistelutuntemukset on alkaneet nyt viime viikolla.
Niin mutta SINUN RASKAUS ON TUPLARASKAUS ei mene normi kaavan mukaan. Soitappa heti aamulla äitipolille!! Et mene töihin ennen kuin tilanne on tarkistettu! Tilanne kohdunsuulla voi hyvinkin pian pahentua varsinkin kun on kyseessä kaksos raskaus

• Tykkää
Reactions: soja
samaa mieltä kaisan kanssa, tuplaraskaus on IHAN ERI ASIA!!!!

mulla tuplat, kaikki oli ok rv28, rv 31 paikat alko olee jo auki... ja olin ollu sairaslomalla rv24 alkaen! lapset syntyi sitten rv32. Eli kaikki oireet pitää ottaa tosissaan !

"Kaisa"
Soja:n kans samaa mieltä!! Eli ap sä et mene edes huomenna sinne töihin ennen kuin saat jonku katsomaan mikä tilanne on kohdun suulla ja ottamaan kantaa sinun töissä olemiseen! Kaksosraskaudessa ei töissä sinnitellä.. vaan sieltä jäädään heti pois ku vähänkään on syytä!! Harva pystyy edes puoleen väliin olemaan töissä ja sä oot ollu jo yli sen!

Yhteistyössä