tuplat tulossa
kelpaako työnantajalle ja onko äitiysneuvolan terveydenhoitajalla "lupa" kirjoittaa ja kuinka pitkä?
Työterveys ei voi raskauden takia kirjoittaa pidempää sairaslomaa ja jos odotat tuplia ni silloin terveyden hoitajan on sinulle hommattava aika lääkärille, jos ei muuten ni äitipolilleNo näin meilläkin sanoo. Alkuraskaudessa hain pahoinvoinnin takia slomaa työterveydestä. Mutta neuvolaan ei niin vain pääse ja lääkärikin neuvolassa on joka toinen viikko yhden päivän kerrallaan.
onko tarkistettu ettei supistelut ole tehneet tuhoja? soitappa äitipolille maanantainta!! Syytä tarkistaa kyl tilanne koska raskaus on jo nuinki pitkällä!!No omasta mielestä mulla kyllä on hyvä syy saada vähän lepoa. Tosiaan kaksosia odotan ja raskaus on nyt jo yli puolessa välissä. Työssäni joudun paljon seisomaan ja kävelemään, mikä taas aiheuttaa supistuksia etenkin kotona työpäivän jälkeen. Lisäksi minulla on kotona vajaa 3 vee touhuilija, joka vaatii oman energiansa. Mulla ei ole enää kuin 5 viikkoa siihen että pidän loput kesälomat ja sen jälkeen olen ymmärtänyt että minulle kirjoitetaan sairasloma äitiyslomaan asti.
Niin mutta SINUN RASKAUS ON TUPLARASKAUS ei mene normi kaavan mukaan. Soitappa heti aamulla äitipolille!! Et mene töihin ennen kuin tilanne on tarkistettu! Tilanne kohdunsuulla voi hyvinkin pian pahentua varsinkin kun on kyseessä kaksos raskausEi oo vielä yhtään varsinaista lääkärintarkastusta ollut. Täällä kuuluu seurantaan vain 1 lääkärikäynti rv 26 johon vielä jonkin aikaa. Mulla oli pari viikkoa sitten äitipolilla rakennultra ja sillon mulla oli vielä kaikki ns. hyvin. Nää supistelutuntemukset on alkaneet nyt viime viikolla.