Neuvolasta sai ihme kommetteja taas tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naarasleijona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naarasleijona

Vieras
Olen ollut kotona hoitamassa vauvaa viimeiset 6kk, mies ollut myös koko ajan kotona koska työtön tällä hetkellä ja on osallistunut tytön hoitoon täydellä panostuksella.

Vauva siis nyt 6kk ja olemme ajatelleet miehen jäävän kotiin ensi kuusta lähtien ja itse palaan takaisin töihin osa-aikaisena eli 5-6h/pvä 3-4krt/vko. Auttaa taloudellisesti pärjäämään vaikka pakottavaa tarvetta ei ole.

Satuin asiasta mainitsemaan neuvolassa ja täti alkoi heti kauhistella miten nyt noin pienen jätät isän hoiviin ja onko jo noin kiire saada sitä OMAA AIKAA? wtf?!!
Menen töihin taatakseni taloudellisen tasapainon hätätilanteiden varalle ja tiedän mieheni mielellään viettävän laatuaikaa lapsensa kanssa!

Itse koemme tilanteen olevan ok, en imetä enää ( lopetin kun vauva 4kk )
joten neuvolan suhtautuminen suututti/ihmetytti.

Hylkäänkö minä nyt muka lapseni käymällä töissä pari kertaa viikossa kun lapsen isä on kuitenkin aktiivisesti hoitanut lasta koko ajan kuten minäkin?
Miksi isän töihin meno olisi parempi asia?

Kiitos kun sain purkautua tästä asiasta :)

ihme toimintaa neuvolassa, meillä oli sama tilanne..tosin äitiysloma oli loppumassa kun menin töihin ja mies jäi kotiin ja neuvolantäti sanoi että mahtavaa kun isäkin osallistuu noin aktiivisesti lapsen hoitoon. monet neuvolassa kuulemma kertovat että mies on aamusta iltaan töissä eikä äiti saa paljon apua vauvanhoitoon.

Älä välitä. Ihan teet oikein. Isä pärjää kyllä. Eri asia ois, jos lapsi menis täysin vieraalle hoitoon, kyllä mäki varmaan sillon kauhistelisin. Mutta toi nyt on tosi ok. :)

Tuohan on todella kiva tuo teidän tuleva järjestelynne. Ja ei, et hylkää lastanne, lapsennehan on isänsä kanssa. Ja kun kerran isä on osallistunut aktiivisesti lapsen hoitamiseen, niin en kyllä näe asiassa yhtään mitään ongelmaa. Palstaltakin toki löytyy niitä, jotka ovat sitä mieltä, että vain äiti on the one ja isä on jossain sivuroolissa taustalla häiritsemässä, mutta älä anna sellaisten mielipiteitten syyllistää itseäsi.

No onpa törkeetä puhetta neuvolatädiltä :( kyllähän monikin äiti voi viettää harrastuksissakin monta tuntia viikossa, joten miksi ei voisi osa-aikaista työtä tehdä, kun kerran isä hoitaa... Ja kun sitä rahaakin tarttee :)

WTF?! Hassua ku vieläkin ajatellaan, että vain äiti on oikea vanhempi. Isä on vain siittänyt lapsen. Meillä mies on parempi vanhempi. Te teette ihan oikein. Ymmärrän täysin teidän ratkaisun. Onko neuvolatäti joku vanha tantta? Sieltä saa kyllä niin ihme vastauksia välillä. Mekin saatiin entisessä paikassa sellaisia neuvoja, että sai itku kurkussa lähteä sieltä. Nyt on ihana neuvolatäti, joka ymmärtää lapsia ja ennen kaikkea vanhempia :) Tsemppiä teille ja unohtakaa tuo hölynpöly

Mä antaisin mennä tuulen mukana toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;)

Mun neuvolan täti ei mitään muuta oikein osaakaan kuin valittaa ja rutkuttaa, enkä jaksa edes arvailla mikä sen näkökulma on siihen, että jatkan töitä ihan normaalisti kun tämä touko-kesäkuun vaihteessa syntyvä vauva on 2kk.

Mutta en kyllä aio välittääkään sen mielipiteestä. Se ei elä tässä perheessä tätä arkea, eikä näinollen ole pätevä päättämään, miten se kannattaa järjestää.

Joo ei sun ratkaisussa ole mitään väärää, ethän sä edes ole kovin paljoa poissa kotoa, jää sullekin runsaasti aikaa olla lapsen kanssa ja joka tapauksessa lapsi on kotona oman isänsä hoivissa. Ja saatte vähän lisää rahaa elämiseen niin ei tarvitse stressata siitäkään sitten. Mun mielestä ne välillä neuvolassa kyllä vähän liikaa puuttuu ja kommentoi ihmisten elämää.

Yhteistyössä