Neuvolasta jätetty vastaajaan viesti, että huolissaan jaksamisestani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26955807]Ei neuvolajärjestelmä ole mikään henkilökohtainen mielipidekysymys. Neuvolatoimintaa säätelee kansanterveyslaki ja kunta on velvoitettu järjestämään neuvolapalvelut. Perheen hyvinvoinnin seuranta kuuluu osana neuvolatyöhön.

Ap on valittanut väsymystään ja on saanut th:n "varoituskellot" soimaan. Mitä pahaa siinä on, jos th on kysynyt tilanteesta uudestaan. Usein valitetaan, että ei ole mitään apua mistään saanut tai ketään ei ole kiinnostanut.[/QUOTE]

Niin kyllä mä tiedän mitä varten se on. Mutta tiedän myös sen että vauva aikaan ja pikkulapsi aikaan on normaalia että välillä väsyttää(etenkin jos ei saa nukkua) oletko itse juuri flunssan sairastettuasi ja kiipeen lapsen kanssa heräilyjen jälkeen yhtä pirteä kuin 8tunnin yöunien jälkeen, veikkaan että et.

ei mitään mutta käsittääkseni ap tai ainakin hänen lapsensa oli ollut kipeä, niin pitäshän sitä jotain järkeäkin käyttää.

[QUOTE="Rainbow";26958700]Samaa voisi kysyä sinulta.

Huoh. Ei, et sanonut sellaista suoraan, mutta sinä kirjoitit näin: "Naurettavaa että Blue tulee tähän ketjuun itkemään kuinka raskasta rakentaminen on kun he rakennuttavat kun omasta rakennuttamisesta huolimatta mulla maalaisjärki ja omat silmät kertoo todellakin sen että kaikista isoimman ja kovimman työn tekee ne rakentajat ja niiden verrattuna mua hävettäisi jos itkisin täällä miten rankkaa tämä rakennuttaminen on"

Tästä saa sellaisen käsityksen, että sinun mielestäsi Blue on joku idiootti, joka pitää rakennuttamista raskaampana työnä kuin rakentamista. Totesin siihen sitten vain, että luultavasti ymmärsit Bluen viestit väärin. Aivan varmasti hän tietää, että rakennuttaminen ei ole raskaampaa työtä kuin rakentaminen, mutta tarkoitti vain, että myös rakennuttamisessa on paljon tekemistä.

Mutta joo, sori sitten, jos ymmärsin tuon ylempänä lainaamani viestin väärin, vaikka en kyllä käsitä, millä muulla tavalla tuon maailman pisimmän lauseen voisi ymmärtää. Opettele ilmaisemaan itseäsi paremmin, niin ei synny väärinkäsityksiä (ja lisäksi voisit opetella pilkkujen ja pisteiden käyttöä. Yleensä en kiinnitä näissä keskusteluissa huomiota toisten kirjoitusvirheisiin, mutta tuo lainaamani teksti on kyllä aivan helvetin rasittavaa sotkua). Tähän sinä nyt tietenkin nokkelana heität takaisin, että "sinä puolestasi voisit opetella luetun ymmärtämistä", joten vastaan tähän jo valmiiksi: kiitos samoin.[/QUOTE]

Katos, otit vissiin aamulääkkeesi kun rauhoituit. Hienoa :) Aivan, minä en sanonut suoraan enkä kieroon enkä rivien välistä että Blue olisi sanonut rakennuttamisen olevan raskaampaa kuin rakentamisen. Se on vain ja ainoastaan sun omassa päässäs ;) Olen hyvin pahoillani jos tekstini tuotti sinulle suunnattomia vaikeuksia ymmärtää, mutta kirjoitin eilen illalla koneelta jossa ei pilkut (eikä kaikki) muutkaan toimineet.

[QUOTE="vieras";26958860]Katos, otit vissiin aamulääkkeesi kun rauhoituit. Hienoa :) Aivan, minä en sanonut suoraan enkä kieroon enkä rivien välistä että Blue olisi sanonut rakennuttamisen olevan raskaampaa kuin rakentamisen. Se on vain ja ainoastaan sun omassa päässäs ;) Olen hyvin pahoillani jos tekstini tuotti sinulle suunnattomia vaikeuksia ymmärtää, mutta kirjoitin eilen illalla koneelta jossa ei pilkut (eikä kaikki) muutkaan toimineet.[/QUOTE]

:)

Ketjua sivusta seuranneena olen tullut seuraavaan johtopäätökseen:
a) joko rakennuttaminen todella on täysin vaivatonta ja sinulla on aivan liikaa aikaa vängätä tästä turhanpäiväisestä asiasta tai
b) miehesi olisi ollut syytä auttaa sinua enemmän, koska olet niin rasittunut, että juttusi menevät melko kummallisiksi.

Vitsi vitsi, anteeksi.

Joka tapauksessa voisit hiukan relata ja olla hieman vähemmän hyökkäävä.

[QUOTE="vieras";26958860]Katos, otit vissiin aamulääkkeesi kun rauhoituit. Hienoa :) Aivan, minä en sanonut suoraan enkä kieroon enkä rivien välistä että Blue olisi sanonut rakennuttamisen olevan raskaampaa kuin rakentamisen. Se on vain ja ainoastaan sun omassa päässäs ;) Olen hyvin pahoillani jos tekstini tuotti sinulle suunnattomia vaikeuksia ymmärtää, mutta kirjoitin eilen illalla koneelta jossa ei pilkut (eikä kaikki) muutkaan toimineet.[/QUOTE]

"Rauhoituin?" Missäs kohtaa minä olen rauhaton ollut? Ei näissä sinun jutuissasi ole kyllä enää mitään järkeä.

Jos et kerran tarkoittanut, että sinun mielestäsi Blue pitää rakennuttamista raskaampana kuin rakentamista, niin voisitko ystävällisesti selittää, että mitä sitten oikein tarkoitit? Katsos kun, tekstiäsi oli vaikea ymmärtää sen takia, että sinä et selvästikään osaa ilmaista itseäsi. Annan sinulle nyt kuitenkin mahdollisuuden yrittää uudestaan. Onnea yritykseen.

[QUOTE="Rainbow";26959883]"Rauhoituin?" Missäs kohtaa minä olen rauhaton ollut? Ei näissä sinun jutuissasi ole kyllä enää mitään järkeä.

Jos et kerran tarkoittanut, että sinun mielestäsi Blue pitää rakennuttamista raskaampana kuin rakentamista, niin voisitko ystävällisesti selittää, että mitä sitten oikein tarkoitit? Katsos kun, tekstiäsi oli vaikea ymmärtää sen takia, että sinä et selvästikään osaa ilmaista itseäsi. Annan sinulle nyt kuitenkin mahdollisuuden yrittää uudestaan. Onnea yritykseen.[/QUOTE]

Ai, sulla kuuluu ihan normaaliin sanavarastoon toisten haukkuminen mm. vajaiksi. No sitten olet varmasti ollut rauhallinen :) Luin jälleen omat tekstini ekalta ja tokalta sivulta, ja jos muut sinua lukuun ottamatta ymmärtävät pointin niin turha sinun minua on syytä itseni ilmaisemisesta. Mutta jos ihan oikeasti et todellakaan noista viesteistä ymmärtänyt, niin pointti oli ja on edelleen se että naurettavaa verrata rakentamista ja rakennuttamista. Sen sanoo ainakin minulle ihan maalaisjärki, ja se että näen koko ajan, mitä talollamme tapahtuu ja minä sitä en tee. Onhan tämä kilpailutus, sisustus ja pintamateriaalin valinta tosi rankkaa :P

[QUOTE="vieras";26960195]Ai, sulla kuuluu ihan normaaliin sanavarastoon toisten haukkuminen mm. vajaiksi. No sitten olet varmasti ollut rauhallinen :) Luin jälleen omat tekstini ekalta ja tokalta sivulta, ja jos muut sinua lukuun ottamatta ymmärtävät pointin niin turha sinun minua on syytä itseni ilmaisemisesta.[/QUOTE]

:D

Et VOI olla tosissasi. Koko tämä talonrakennus-keskustelu lähti liikkeelle ketjun ensimmäisellä sivulla olevasta viestistä, jossa sinä haukuit nimimerkkiä "Aurinkoisia ajatuksia" tolloksi ilman mitään havaittavaa syytä. Sen jälkeen kirjoitit Bluelle liudan kaikkea muuta kuin ystävällismielisiä viestejä... ja sitten kehtaat huomauttaa minulle siitä, että sanon sinua vajaaksi?! Siis mitä helvettiä? :D

Ei, yleensä en todellakaan hauku ketään, vaan pyrin päinvastoin välttämään epäystävällisyyttä viimeiseen asti. Sinun kohdallasi ihmettelen kuitenkin, että et kai tosissasi odota muilta ystävällisyyttä itseäsi kohtaan, kun olet itse ollut aivan käsittämättömän epäystävällinen vaikka kuinka monille tässä ketjussa? Oletko koskaan kuullut sanontaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?

Niin, ja minäkin olen muuten lukenut kaikki tämän ketjun viestit. En ole löytänyt kuin yhden ainoan viestin, jossa joku sanoi ymmärtävänsä, mistä oikein puhut ja olevansa samaa mieltä kanssasi. Mutta jos se on sinun mielestäsi sama asia kuin "muut minua lukuun ottamatta", niin sovitaan sitten niin.

[QUOTE="vieras";26960195]Mutta jos ihan oikeasti et todellakaan noista viesteistä ymmärtänyt, niin pointti oli ja on edelleen se että naurettavaa verrata rakentamista ja rakennuttamista.[/QUOTE]

OK. Asia tuli nyt sitten selväksi. Edelleenkin olen kyllä sitä mieltä, että sinulla on vaikeuksia ilmaista itseäsi (ja varsinkin tämän viimeisimmän viestin perusteella vaikeuksia myös ymmärtää lukemaasi), mutta jos olet itse eri mieltä, niin ei kai sille sitten mitään voi.

[QUOTE="Rainbow";26963151]:D

Et VOI olla tosissasi. Koko tämä talonrakennus-keskustelu lähti liikkeelle ketjun ensimmäisellä sivulla olevasta viestistä, jossa sinä haukuit nimimerkkiä "Aurinkoisia ajatuksia" tolloksi ilman mitään havaittavaa syytä. Sen jälkeen kirjoitit Bluelle liudan kaikkea muuta kuin ystävällismielisiä viestejä... ja sitten kehtaat huomauttaa minulle siitä, että sanon sinua vajaaksi?! Siis mitä helvettiä? :D [/QUOTE]

Kyllä todellakin kehtaan, kun itse olet koko ajan pyrkinyt kehumaan itseäsi ja kääntämään asia niin, että minä en osaa kirjoittaa, vaikka sinä olet ketjun ainoa, jolle pointti ei monesta rautalangasta huolimatta näytä menevän perille. Siksi huomautin sinun "fiksuista" keskustelutaidoistasi ;) Seuraavaksi saan jälleen lukea kuinka tavaamallakaan et ymmärrä tuosta tekstistäni mitään, joten sikäli se ja sama, että mitä edes kirjoitan sinulle.

[QUOTE="Rainbow";26963151]
Ei, yleensä en todellakaan hauku ketään, vaan pyrin päinvastoin välttämään epäystävällisyyttä viimeiseen asti. Sinun kohdallasi ihmettelen kuitenkin, että et kai tosissasi odota muilta ystävällisyyttä itseäsi kohtaan, kun olet itse ollut aivan käsittämättömän epäystävällinen vaikka kuinka monille tässä ketjussa? Oletko koskaan kuullut sanontaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
[/QUOTE]

Juu, juu ettehä te ikinä hauku :D Ei, minä en odota ystävällisyyttä, vaan olen ihan aidosti huvittunut käytöksestäsi > arvostelet minun kirjoitustaitoja, epäystävällisyyttä jne sortuen itse samaan ja ollen vielä ainoa, joka huomauttaa ettei ymmärrä mistään mitään.

[QUOTE="Rainbow";26963151]
Niin, ja minäkin olen muuten lukenut kaikki tämän ketjun viestit. En ole löytänyt kuin yhden ainoan viestin, jossa joku sanoi ymmärtävänsä, mistä oikein puhut ja olevansa samaa mieltä kanssasi. Mutta jos se on sinun mielestäsi sama asia kuin "muut minua lukuun ottamatta", niin sovitaan sitten niin.

OK. Asia tuli nyt sitten selväksi. Edelleenkin olen kyllä sitä mieltä, että sinulla on vaikeuksia ilmaista itseäsi (ja varsinkin tämän viimeisimmän viestin perusteella vaikeuksia myös ymmärtää lukemaasi), mutta jos olet itse eri mieltä, niin ei kai sille sitten mitään voi.[/QUOTE]

Aivan, kukaan muu ei ole huomauttanut kuinka ei ymmärrä mitään, joten oletan asian olevan näin. Ja edelleen olen sitä mieltä, että kyllä sinunkin kannattaisi katsoa itseäsi peiliin, jos et selvää suomen kieltä ymmärrä.

[QUOTE="vieras";26964978]Kyllä todellakin kehtaan, kun itse olet koko ajan pyrkinyt kehumaan itseäsi ja kääntämään asia niin, että minä en osaa kirjoittaa, vaikka sinä olet ketjun ainoa, jolle pointti ei monesta rautalangasta huolimatta näytä menevän perille. Siksi huomautin sinun "fiksuista" keskustelutaidoistasi ;) Seuraavaksi saan jälleen lukea kuinka tavaamallakaan et ymmärrä tuosta tekstistäni mitään, joten sikäli se ja sama, että mitä edes kirjoitan sinulle.[/QUOTE]

Selvä. Ehkä sinä sitten osaatkin ilmaista itseäsi ja minulle vain tuli joku ajatuskatkos. Sovitaan näin, niin olet tyytyväinen. Sanoin kuitenkin jo edellisen viestini viimeisessä kappaleessa, että se sinun rakas pointtisi on nyt vihdoin ymmärretty. Joten sitä on turha enää jauhaa. Se asia on mielestäni loppuunkäsitelty, mutta jos itseäsi jäi vielä jokin kaivelemaan, niin sen kun jatkat vääntämistä sitten.

[QUOTE="vieras";26964978]Juu, juu ettehä te ikinä hauku :D Ei, minä en odota ystävällisyyttä, vaan olen ihan aidosti huvittunut käytöksestäsi > arvostelet minun kirjoitustaitoja, epäystävällisyyttä jne sortuen itse samaan ja ollen vielä ainoa, joka huomauttaa ettei ymmärrä mistään mitään.[/QUOTE]

Mutta et ole huvittunut omasta käytöksestäsi? Vittuilet muille keskustelijoille ilman mitään syytä ja sitten otat nokkiisi siitä, kun muut vittuilevat sinulle takaisin. Tämäkö ei sinun mielestäsi ole huvittavaa? OK.

En minä ole sortunut yhtään mihinkään. En IHAN OIKEASTI yleensä hauku ketään, mutta miksi ihmeessä olisin ystävällinen ihmiselle, joka liittyy mukaan keskusteluun haukkumalla muita keskustelijoita ilman syytä? Ei kiinnosta, sori vaan. Minä olen ystävällinen vain sellaisille ihmisille, jotka ansaitsevat ystävällistä kohtelua. Lainaan itseäni edellisestä viestistäni: "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."

[QUOTE="vieras";26964978]Aivan, kukaan muu ei ole huomauttanut kuinka ei ymmärrä mitään, joten oletan asian olevan näin. Ja edelleen olen sitä mieltä, että kyllä sinunkin kannattaisi katsoa itseäsi peiliin, jos et selvää suomen kieltä ymmärrä.[/QUOTE]

Aha. Oleta mitä haluat. Ehkä minä sitten tosiaan olen ainoa tässä ketjussa, jolle se aiempi pointtisi ei mennyt välittömästi perille. Jos kuitenkin todella ymmärtäisit lukemaasi, niin tajuaisit, että en todellakaan ole ainoa tässä ketjussa, jonka mielestä juttusi ovat olleet hyvin omituisia.

Seuraavaksi saan jälleen lukea, kuinka minä olen väärässä ja sinä oikeassa. :D

Yhteistyössä