Neuvolassa..

Nousin aamulla jo väärällä jalalla sängystä. Nuorempi heräsi poikkeuksellisesti viideltä ja valvoin eilen tavallista pitempään yli puolen yön. Neuvolassa aloin sit väsyneenä tihrustaan itkua, kun kerroin miten peestä on viimeiset kaksi viikkoa ollut, kun tyttö raivoa ja itkee joka syönti kerralla ruuista huolimatta. Tyttö 7kk ja pulauttelee edelleen. Lopetin kaksi viikkoa sitten imetyksen. Raivoamisille ei siis tahdo syytä löytyä. No, neuvolan tädin reaktio oli, että pitäisköhän perhetyöntekijän tulla teillä käymään? Tää asia on ahdistanut mua nyt koko päivän, että mitäköhän se olisi meillä tehnyt?Koti on siisti, pyykit pesty ja päivä rutiinit pelaa. Nuoremman ruokailuhetkissä ei vain ole mitään nautinnollista. Enkä täällä kotona itke tihrusta. Joskus mielessäni kiroilen ruoka aikojen lähestymistä, mut siihen se jää. Ja sinnillä tyttöä syötän, koska täytyy syödä.
 
miukuliina
Elä sure, ihan okeesti!!! Tää on vaan niin tätä, elämää! Meillä herätään JOKA IKINEN aamu puoli viisi!!! Ja on herätty koko vavan 5 kuukauden iän aikana. On yritetty muuttaa rytmiä jos jollakin keinolla, mutta ei vaan onnistu. Poika on sitä mieltä, että nyt on aamu ja sillä siisti...

Olen lohduttautunut sillä, että 15 vuoden päästä kyllä nukutaan aamulla...
 
Siis tuohonko on nykypäivä mennyt? Ensin yritetään sysätä vastuu jonkun toisen harteille ennen kuin otetaan itse ongelmaan kantaa. Muutamia ohjeita sain, kun kieltäydyin perhetyöntekijästä ja sanoin et ongelma on ainoastaan syöminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Elä sure, ihan okeesti!!! Tää on vaan niin tätä, elämää! Meillä herätään JOKA IKINEN aamu puoli viisi!!! Ja on herätty koko vavan 5 kuukauden iän aikana. On yritetty muuttaa rytmiä jos jollakin keinolla, mutta ei vaan onnistu. Poika on sitä mieltä, että nyt on aamu ja sillä siisti...

Olen lohduttautunut sillä, että 15 vuoden päästä kyllä nukutaan aamulla...
Siis syy ei nyt ole nukkumisessa. Meillä yleensä nukutaan puoli seitsemään ja itse menen yleensä ennen kymmentä nukkuun. Joten unta saan normaalisti yli 8 tuntia joka yö heräämättä. Sen takia tänään väsytti, kun sainkin omasta tyhmyydestä ja lapsen poikkeudesta nukkua vajaa 5 tuntia.
 
No ei se perhetyöntekijä hirveesti varmaan voi tehdä muuta kun kuunnella jos sitä kaipaat. Muistan kun esikko rupes syömään kiinteitä... Oli ihan hirveetä syöttää sitä! Kukaan ei sitä hommaa halunnut, yritin itse ottaa huumorilla asian. Et kertonut että raivoaako tyttö kiinteillä aterioilla vai kun saa korviketta..? OOtko koittanut esim. sormiruokia kiinteiksi aterioiksi ja eri tapoja juoda korviketta, esim. mukista hörpyyttäminen, nokkamuki, ym.?
 
Kiinteitä syödessä raivoaa ja huutaa joka kerta. Maito menee hyvin, jos se on prikulleen oikeaan länpöistä. Paitsi maitoa juodessaki raivoaa, jos on pukli tulossa. Tyttö siis pukailee pitkin päivää ja kesken ruokailujenkion.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Kiinteitä syödessä raivoaa ja huutaa joka kerta. Maito menee hyvin, jos se on prikulleen oikeaan länpöistä. Paitsi maitoa juodessaki raivoaa, jos on pukli tulossa. Tyttö siis pukailee pitkin päivää ja kesken ruokailujenkion.
Ootko ajatellut, että voisiko tytöllä olla refluksi häiriö? Eli että jos vatsasta tulee ylös vatsahappoja, ym.? Tulloin puklauttelu yksi iso oire ja raivoaminenkin, kun ei se kivalta tunnu kun niin käy... lääkäri voi tuon selvittää.
 
Ninni
Eikö ne oo neuvolassa ottanu mitään kantaa tohon puklailuun? Kun senhän pitäis loppua tai ainakin vähetä kun alkaa saamaan kiinteitä? Pitäisköhän sun ottaa vaik huomenna yhteyssinne neuvolaan ja kysyä suoraan että pääsisittekö vaik neuvolalääkärille, että eikö tuota pitäis jo tutkia? Jos on vaikka allergiaa tms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Kiinteitä syödessä raivoaa ja huutaa joka kerta. Maito menee hyvin, jos se on prikulleen oikeaan länpöistä. Paitsi maitoa juodessaki raivoaa, jos on pukli tulossa. Tyttö siis pukailee pitkin päivää ja kesken ruokailujenkion.
Ootko ajatellut, että voisiko tytöllä olla refluksi häiriö? Eli että jos vatsasta tulee ylös vatsahappoja, ym.? Tulloin puklauttelu yksi iso oire ja raivoaminenkin, kun ei se kivalta tunnu kun niin käy... lääkäri voi tuon selvittää.
Sitä sen uskoisin olevan, mut ongelmaa ei kukaan ota vakavasti. Ensimmäisen kohdalta tiedän, että syöminen voi olla iloista touhua eikä jatkuvaa hampaiden kiristystä. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Kiinteitä syödessä raivoaa ja huutaa joka kerta. Maito menee hyvin, jos se on prikulleen oikeaan länpöistä. Paitsi maitoa juodessaki raivoaa, jos on pukli tulossa. Tyttö siis pukailee pitkin päivää ja kesken ruokailujenkion.
Ootko ajatellut, että voisiko tytöllä olla refluksi häiriö? Eli että jos vatsasta tulee ylös vatsahappoja, ym.? Tulloin puklauttelu yksi iso oire ja raivoaminenkin, kun ei se kivalta tunnu kun niin käy... lääkäri voi tuon selvittää.
Kun täti oli kysellyt kaikki mahdolliset syödäänkö säännöllisesti, ulkoillaanko, keskustellaanko miehen kanssa lastenhoidosta yms. Ja totesin, että nyt on kyse tytön ruokailu ongelmista ja tää väsymys on ihan poikkeustila. Sain jotain neuvoja, kuten hmpaiden tulo-kylmää ruokaa, tiheämmät ja pienemmät annokset ettei vain huuda nälkää, mahdollinen korvatulehdus koita panadolia yms. Näillä siis nyt mennään. Mua vaan ärsyttää, kun itkupurkaukseni vie huomion itse ongelmasta, johon ei ole kylmäruoka apua tuonut eikä tiheä syönti.
 
4 paaperoa
Kuulostaisi kyllä allergiaperäisen refluksin oireilta, varsinkin jos on jatkunut pidempään. Ei ne hampaatkaan vaivaa montaa päivää yhtäsoittoa... Th ei nyt nähnyt metsää puilta! Saisitko vaikka soittamalla ajan esim. nlalääkärille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Kiinteitä syödessä raivoaa ja huutaa joka kerta. Maito menee hyvin, jos se on prikulleen oikeaan länpöistä. Paitsi maitoa juodessaki raivoaa, jos on pukli tulossa. Tyttö siis pukailee pitkin päivää ja kesken ruokailujenkion.
Ootko ajatellut, että voisiko tytöllä olla refluksi häiriö? Eli että jos vatsasta tulee ylös vatsahappoja, ym.? Tulloin puklauttelu yksi iso oire ja raivoaminenkin, kun ei se kivalta tunnu kun niin käy... lääkäri voi tuon selvittää.
Kun täti oli kysellyt kaikki mahdolliset syödäänkö säännöllisesti, ulkoillaanko, keskustellaanko miehen kanssa lastenhoidosta yms. Ja totesin, että nyt on kyse tytön ruokailu ongelmista ja tää väsymys on ihan poikkeustila. Sain jotain neuvoja, kuten hmpaiden tulo-kylmää ruokaa, tiheämmät ja pienemmät annokset ettei vain huuda nälkää, mahdollinen korvatulehdus koita panadolia yms. Näillä siis nyt mennään. Mua vaan ärsyttää, kun itkupurkaukseni vie huomion itse ongelmasta, johon ei ole kylmäruoka apua tuonut eikä tiheä syönti.
Tiedän mitä tarkotat.. ne harvoin neuvolassa haluaa myöntää, että voisi olla joku lääketietteellinen ongelma. Onko teillä vakuutusta? Mene yksityiselle , jos mahdollista, muuten tk-lääkärille ja kerrot mitä luulet olevan ongelman takana. mun korvaan ainakin kuullostaa tolta refluksi häiriöltä, jota ensin itse epäilin meidän pojalla, mutta (yksityinen) lääkäri kertoi enemmän asiasta ja kuvaili häiriötä niinkuin juuri kuvailit teidän tilannetta :| Koita jaksaa ja älä anna neuvolan lannistaa! :hug:
 
Laitoimme vasta vakuutusyhtiöön paperit, eikä sieltä ole vielä kuulunut mitään. Hieman jälkijunassa tän toisen lapsen kanssa. Miehen kanssa juteltiin ja mies aikoi ensi viikolla soitella vakuutusyhtiöön, että onko vakuutus voimassa. Täytynee sitä ennen kokeilla noita neuvolan tädin niksejä. Käytiin 5kk iässä neuvola lääkärillä pulauttelun vuoksi ja määräsi Gavisconia, jota en tahdo saada annettua, koska sylkee ulos ja raivoaa täyttä kurkkua. Mitään hyötyä en lääkkeestä ole neljän päivän aktiivisen käytön jälkeen huomannut. Meillä annostus 2ml joka ruuan jälkeen. Kun lapsi huutaa ja kätisee koko ruokailun ajan, on helpompi ottaa syliin ja viedä pesulle. Sitten ootellaan pulautusta, minkä jälkeen kätinä loppuu siihen asti, että tulee taas puklua. Yöt meillä nukutaan ok:sti. Laitellaan tuttia pari tuntia, kun herää itkeen. Sen jälkeen yleensä nukkuu aamuun asti. On välillä ihan hyvätuulinen lapsi, mutta en muista milloin olisi ollut hyvän tuulinen koko päivän.
 
vieras
Mä veisin ehdottomasti lapsen lääkäriin ja VAATISIN tutkimuksia. Ei tuo ole normaalia. Meidän poika oli kipeä hampaiden tulosta ja valvottiin koko viikkoa yötä myöten, mutta ei ruokailu tuommoista silti ollut.
 
Ilmeisesti olet tutustunut miun sivuihin? Jos haluat vaihtaa kokemuksia suullisesti, niin laitappa puhelinnumero sivuilta löytyvään sähköpostiini tulemaan niin voin soitella sulle vaikkas huomenissa?

Neuvolan suhtautuminen allergioihin yms on perseestä jos suoraan sanon, tai ainakin suurimmalla osalla ihmisistä joita tiedän on ollut. Ne eivät vaan tiedä ja osaa.
 
Meillä pidettiin pitkä unikoulu vauvaperhetyöntekijän johdolla (se siis oli meillä kotona) allergioiden selvittelyn alussa kun lääkäri ei uskonut minua ja sitä, että kysymys on allergioista.. Alistuin siihen, että se sairaanhoitaja piti meille unikoulun, jonka jälkeen hän totesi ettei meidän nukkumisissa ja rituaaleissa ole mitään vikaa ja nosti kädet ylös. Jonka jälkeen me mentiinkin yksityiselle.. Muutaman kerran on käyty keskussairaalassa toteamassa, että antaahan olla. Käsittämätön miten ne voi sielläkin suhtautua näihin suolioireisiin ja refluksiin, joka siis pulautteluakin voi aiheuttaa.... Mutta... Joo..Pitkät ois tarinat miulla kerrottavaa kaikesta.
 

Yhteistyössä