Neuvolassa peloteltiin vauvan koosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jousimiesvauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitää kai se meikeläisenkin työntää nenänsä tähänkin soppaan.

ekaksikin ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower:

miun kohdallani kummallakin kerralla painoarvio 3300g. ja kumpikin lähes nelikiloisia. molemmilla kerralla yritettiin alakautta, kun synnytys menin muuten kirjan mukaan, ainoastaan pikku mutta; eli kohdunsuu ei auennut. :whistle:

sanotaan nyt viel se, että kummallakin kerralla kesti ihan riittävän kauan. diagnoosi oli rajatila lantio. eli pienet mahtuu, isot ei, se on Doktor Pepper U.S.A.
;)

helppohan se on näin jälkikäteen vitsiä tästä asiasta vääntää. toivottavasti kukaan ei pelästynyt.

ja terve lapsi kummallakin kerralla!

mulle synnytyslääkäri/gyne sanoi synnytyksen suunnitelussa (hienovaraisesti tietenkin, mies kun oli) että kyllä se ehkä sieltä mahtuu. EHKÄ?!?!?!?! Olin aivan paniikissa, olin ihan varma että sieltä tulee joku 4 ja puoli kiloinen norsu ja mä kuolen siihen tuoliin!!! No, tytsy paino kuitenkin vain 3390g ja kivuliaasta synnytyksestä ei tietookaan, ja kätilökin sano että sinähän olet ihan luontainen synnyttäjä! Ihanaa... mä voisin synnyttää vaikka joka päivä!!! :laugh:

Tuo paino arvio, jos osuuki nappiin niin ei se "tunnu" painaako 3kg vai 5kg.... Kun pää se on mikä ratkaisee ja kukaan neuvolan täti ei osaa arvioida pään kokoa. Kun se on suurinpiirtein kaikilla sama.....

Mulle peloteltiin tätä viimesintä, kun viikolla 34 oli jo 3kg.... jne..
Mun kaveri sitte sai vähän ennen 5kg pojan ja sanoi ettei se tuntunu mitenkää erinlaiselta, kun edellinen oli sillä painanu 3200g.

Minuakin peloteltiin neuvolassa vauvan koolla ja siitä jaksanko/saanko sen syntymään alakautta. Sain lähetteen sairaalaan ja ne mittas lantion leveyden. Sanoivat sairaalassa, että kyllä täältä mahtuu tulemaan. Pelotti silti aiva hirveesti koska oon pieni kokoinen vain 153cm pitkä. Synnytys oli raskas, mutta kyllä vauva pihalle saatiin. Iso vauva olikin 51cm pitkä ja painoi 4170g. Älä stressaa synnytyksestä. Kaikki menee varmasti hyvin. Minä synnytin viikolla 41+5.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 15:14 mam84 kirjoitti:
mulle synnytyslääkäri/gyne sanoi synnytyksen suunnitelussa (hienovaraisesti tietenkin, mies kun oli) että kyllä se ehkä sieltä mahtuu. EHKÄ?!?!?!?! Olin aivan paniikissa, olin ihan varma että sieltä tulee joku 4 ja puoli kiloinen norsu ja mä kuolen siihen tuoliin!!! No, tytsy paino kuitenkin vain 3390g ja kivuliaasta synnytyksestä ei tietookaan, ja kätilökin sano että sinähän olet ihan luontainen synnyttäjä! Ihanaa... mä voisin synnyttää vaikka joka päivä!!! :laugh:

Kylläpä oli fiksusti kommentoitu sinulta. Meitä "norsujen" äitejä on täällä aika paljon kuulolla! :'(

Yhteistyössä