Neuvolassa koettua...:(...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pätsmaruu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pätsmaruu

Jäsen
29.01.2010
611
0
16
Kävin eilen 10kk neuvolassa uon meidän nuorimmaisen kanssa, joka nyt sitten sattuu olemaan tyttö :) (ja siis kaksi vanhimmaista ovat poikia :) ). Niin aivan yhtäkkiä mihinkään asiaan sen kummemmin liittyen lähti neuvolantäti loihtimaan, että "onpas se tosiaan mukavaa, että teidän perheeseen tulikin näin ihana VAHINKO." !! :o ?? Ja tytön siinä nauraessa hervottomana täti vielä oikein toisti lauseensa...!

Käytöstavat ovat näemmä sitten hakusessa... :snotty:

Mä veikkaisin, että hän ei tarkoittanut lapsen olevan vahinko bvaan tarkoitti että kun muut lapset on pokia, tyttö on sitten niinku sillai vahinko, että...no äh, siis ei millainkaan vahinko, mutta jos vaikka sinisten joukossa on yksi punainen pallo, niin ...No joo, en sit osannukkaan selittää... ehkä tädin ajatus oli, että kun mies on tehny enimmäkseen poikia ja sille tuli sit yksi "huti" ja tuli tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä veikkaisin, että hän ei tarkoittanut lapsen olevan vahinko bvaan tarkoitti että kun muut lapset on pokia, tyttö on sitten niinku sillai vahinko, että...no äh, siis ei millainkaan vahinko, mutta jos vaikka sinisten joukossa on yksi punainen pallo, niin ...No joo, en sit osannukkaan selittää... ehkä tädin ajatus oli, että kun mies on tehny enimmäkseen poikia ja sille tuli sit yksi "huti" ja tuli tyttö.

näin mäkin asian ajattelin.

niin et aloitettu poikalinjalla, ja sit "vahingossa" tullutkin tyttö :D näin ajattelisin terkan tarkoittaneen...

Vähän sama kun meille tulis poika kahden tytön jälkeen...

Mä en tod. tiiä, mikä oli tädillä sanomisessaan pointtina...mutta äänensävystä päättelin, että kyllä nyt tarkoitti ihan juuri sanan varsinaisessa merkityksessä... Aikanaan, kun ilmoittelin, että meille tulee kolmas lapsi, niin silloinkin vastaanotto uutiselle oli outo - hän ei onnitellut eikä mitään, paukas silloinkin naamalle, että "kait se tämä oli sitten suunniteltu juttu?" Ja silloinKIN olin aivan :o

Eikä ole ensimmäinen kerta, kun on ko. ihminen laukaissut mielipiteitään... Monelle äitikaverilleni on myös tehnyt vahinko- heitot, kun kolmatta, neljättä, viidettä...lasta ilmoitetaan odotettavaksi.

Ja mä - joka yleensä saan tilanteessa kuin tilanteessa suuni auki nopeasti - jäin aivan sanattomaksi. Multa vedettiin niin matto jalan alta, etten osannut sanoa kommenttiin mitään, vaan niine hyvineni keräsin kimpsumme ja kampsumme ja lähdin.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

no mie luulen ihan samoin. muttakun kaikilla ei oo samanlainen huumorintaju niin voin kuvitella että ap jäi suu auki ihmettelemään että mit vit? :o :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Mä en tod. tiiä, mikä oli tädillä sanomisessaan pointtina...mutta äänensävystä päättelin, että kyllä nyt tarkoitti ihan juuri sanan varsinaisessa merkityksessä... Aikanaan, kun ilmoittelin, että meille tulee kolmas lapsi, niin silloinkin vastaanotto uutiselle oli outo - hän ei onnitellut eikä mitään, paukas silloinkin naamalle, että "kait se tämä oli sitten suunniteltu juttu?" Ja silloinKIN olin aivan :o

Eikä ole ensimmäinen kerta, kun on ko. ihminen laukaissut mielipiteitään... Monelle äitikaverilleni on myös tehnyt vahinko- heitot, kun kolmatta, neljättä, viidettä...lasta ilmoitetaan odotettavaksi.

Ja mä - joka yleensä saan tilanteessa kuin tilanteessa suuni auki nopeasti - jäin aivan sanattomaksi. Multa vedettiin niin matto jalan alta, etten osannut sanoa kommenttiin mitään, vaan niine hyvineni keräsin kimpsumme ja kampsumme ja lähdin.

no oho, melekonen täti :o

onko teillä mahollisuus vaihtaa tätiä? jos on niin vaiha. ja ilimota neuvolaan hänen esimiehelleen mimmosta käytös on ja miksi haluat vaihtaa. meinaan ei tuommosta tartte kyllä kenenkään kestää vaikka kyseessä onkin julkisin varoin rahotettava terveyenhuolto. kyllä sitä hyvää palvelua pitää saaha siittä huolimatta.

mie vaihatin raskausaikasen neuvolatädin ihan sen vuoksi kun hän väitti miun olevan huono äiti kun käyn töissä raskausaikana eikä hänen ekaks ehottamansa aika käyny miulle töiden vuoksi. ja sain aivan ihanan neuvolatädin, en katunu enkä kadu. kadun vaan sitä etten nostanu siittä isompaa juttua.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no mistä ap olet?? Meillä juuri tuollainen neuvolantäti... :/

:o Siis mistä näitä tämmösiä tätejä oikein sikiää? Vaikuttaa vaan niin kovin siltä, että meidän täti on niin lopen kyllästynyt omaan työhönsä, että sanoo todellakin mitä sylki suuhun tuo - kiinnostumatta, miten toinen osapuoli ottaa sen vastaan. Meidänkin paikkakunta on niin pieni (kaakonkulmilla asutaan likellä Lpr:aa :wave: ), että luulisi vain olevan hyvillään, että me perheellisetkin jaksamme tarkastuksiin jälkikasvujamme kuskata, ettei vallan pesti siirtyisi naapurikuntaan...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no mistä ap olet?? Meillä juuri tuollainen neuvolantäti... :/

:o Siis mistä näitä tämmösiä tätejä oikein sikiää? Vaikuttaa vaan niin kovin siltä, että meidän täti on niin lopen kyllästynyt omaan työhönsä, että sanoo todellakin mitä sylki suuhun tuo - kiinnostumatta, miten toinen osapuoli ottaa sen vastaan. Meidänkin paikkakunta on niin pieni (kaakonkulmilla asutaan likellä Lpr:aa :wave: ), että luulisi vain olevan hyvillään, että me perheellisetkin jaksamme tarkastuksiin jälkikasvujamme kuskata, ettei vallan pesti siirtyisi naapurikuntaan...

No meidänkin kunta todella pieni... Mut ei ole lähelläkään lpr :D P-pohjanmaalla ollaan ;)

Kävin eilen 10kk neuvolassa uon meidän nuorimmaisen kanssa, joka nyt sitten sattuu olemaan tyttö :) Ja tytön siinä nauraessa hervottomana

Sun 10 kk vanha tyttö osaa nauraa neuvolantädin vitseille? Onpa etevä ja kehittynyt lapsi!

Nyynä - vaihtaisin toki, jos voisin. Mutta kun se ei onnistu. Ainoa ihminen on, joka hoitaa alle kouluikäisten asioita. Minun tietoihin on kyllä tullut, että hänestä on sanottukin esimiehelleen - ja sitten on toviksi taas meno rauhoittunut, kun on tsempannut; silloin onkin aivan ihana ja sydämellinen ihminen, niin juurikin sen takia tuollainen yllättävä lohkaisu sai itseni aivan puihin.

Kotona sitten tuli itku. Kyllä tommonen heitto tuntuu pahalta, olkoonkin sitten hyvällä tarkoitettu tyyliin "olipas kiva juttu että joukon jatkoksi tulikin tyttö".

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Kävin eilen 10kk neuvolassa uon meidän nuorimmaisen kanssa, joka nyt sitten sattuu olemaan tyttö :) Ja tytön siinä nauraessa hervottomana

Sun 10 kk vanha tyttö osaa nauraa neuvolantädin vitseille? Onpa etevä ja kehittynyt lapsi!

:D Loistavaa...oikeesti :). Aivan, tätä mä en siinä sumussani sitten tajunnutkaan - olisi niin pitänyt ottaa tytöstämme mallia!

Mutta - ihan vakavasti - luulisi, että tuossa ammatissa sitä monen vuoden kokemuksella jo osaa valita sanansa oikein, jotta ei loukkaa ihmisiä... Lapset on kuitenkin kallisarvoisia ihmeitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:

:D Loistavaa...oikeesti :). Aivan, tätä mä en siinä sumussani sitten tajunnutkaan - olisi niin pitänyt ottaa tytöstämme mallia!

Mutta - ihan vakavasti - luulisi, että tuossa ammatissa sitä monen vuoden kokemuksella jo osaa valita sanansa oikein, jotta ei loukkaa ihmisiä... Lapset on kuitenkin kallisarvoisia ihmeitä...

Siinä olet kyllä erittäin oikeassa!

Yhteistyössä