neuvolassa haukutaan huonoksi äidiksi

  • Viestiketjun aloittaja pingo
  • Ensimmäinen viesti
pingo
Oltiin eskarin kanssa neuvolassa, jossa se terveydenhoitaja alkoi haukkumaan mua huonoksi äidiksi. Kaikki lapsen ongelmat, joita ei edes ole, johtuvat kuulemma musta. KURIA LISÄÄ oli viimeinen viesti.
Lapseni on erittäin herkkä, ja tunteellinen, ja en missään tapauksessa usko että kurilla olisi mitään tekemistä asian kanssa, muuttuisi vielä enemmän herkemmäksi.
Olen alusta asti ollut yksin, joten tämä on asia jossa niin tarhassa kuin neuvolassa on puututtu jatkuvasti.
En jaksaisi enää tätä köydenvetoa, eikö neuvolan ole tarkoitus olla perheen tukena`?!!
 
hmph
Ehkä et näe metsää puilta.

Uskon, että nlan täti on oikeassa, kun käskee sinun tiukentamaan kuria.
Esim. Jos lapsi tekee jotain kiellettyä ja sinä kiellät häntä, et saa antaa periksi, vaan EI on oikeasti EI ja sitä kiellettyä ei tehcä
 
vieras
Joskus se, että on perheen tukena, ei miellytä perhettä. Aina ei voi vain taputtaa selkään. Jokus on välinpitämättömyyttä olla sanomatta epämiellyttäviä asioita.
 
aika usein
vanhemmat ottaa ittensä sanoipa neuvolat/päiväkodit mitä vaan. kun useimmiten ne ovat lasten asialla ei v*ttuilemassa. nyt meet sinne peilin eteen ja mietit oliko yhtään totuuden siementä siinä.
 
pingo
Mutta kun lapseni on äärimmäisen kiltti ja herttainen. Rohkeutta saisi lisää ja itsevarmuutta, mistä päiväkodinkin kanssa päästiin yksimielisyyteen vasta kun työntekijä vaihtui. Viime vuosi keskityttiin siihen kuinka huono äiti olen. Mun puolesta koko neuvola systeemin voisi unohtaa, jos kerran naama ei miellytä, niin voidaan alkaa terrorisoimaan perheen elämää!
Lapseni isä oli ja on pahasti huumeriippuvainen, rakenna siinä sitten nukkekotia, jotta neuvola olisi tyytyväinen. Kaikki ei mene tässä maailmassa niinkuin suunnitellaan ja olisi aika ammattilaistenkin tajuta se!!
Typerää alkaa syyllistämään yh-äitiä, kun muutenkin on vaikeata. Ei ole isää niin ei ole, ja silloin tietyt asiat on hoidettava eritavalla kuin kahden vanhemman perheissä...
 
Jos sekä neuvola että päiväkoti ovat sitä mieltä, että äidin toimintatavoissa on jotain vikaa, niin silloin niissä todennäköisesti on jotain vikaa. Ei kai molemmat tahot ihan turhaan "syyllistäisi"?

(saa nakella kiviä niskaan, oon silti tuota mieltä )
 
aika usein
Alkuperäinen kirjoittaja pingo:
Mutta kun lapseni on äärimmäisen kiltti ja herttainen. Rohkeutta saisi lisää ja itsevarmuutta, mistä päiväkodinkin kanssa päästiin yksimielisyyteen vasta kun työntekijä vaihtui. Viime vuosi keskityttiin siihen kuinka huono äiti olen. Mun puolesta koko neuvola systeemin voisi unohtaa, jos kerran naama ei miellytä, niin voidaan alkaa terrorisoimaan perheen elämää!
Lapseni isä oli ja on pahasti huumeriippuvainen, rakenna siinä sitten nukkekotia, jotta neuvola olisi tyytyväinen. Kaikki ei mene tässä maailmassa niinkuin suunnitellaan ja olisi aika ammattilaistenkin tajuta se!!
Typerää alkaa syyllistämään yh-äitiä, kun muutenkin on vaikeata. Ei ole isää niin ei ole, ja silloin tietyt asiat on hoidettava eritavalla kuin kahden vanhemman perheissä...
huoh..taas näitä "kaikki-kiusaa-mua"-vanhempia jotka ei näe todellisuutta. jos sekä päiväkoti että neuvola on sitä mieltä että lapsessa/äidissä on jotain häikkää niin missä sä luulet että se ongelma on?
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja pingo:
Rohkeutta saisi lisää ja itsevarmuutta, mistä päiväkodinkin kanssa päästiin yksimielisyyteen vasta kun työntekijä vaihtui. Viime vuosi keskityttiin siihen kuinka huono äiti olen.
Jos sekä neuvolan että päiväkodin kanssa on ongelmia niin ehkä niissä asioissa on ihan vinhaa perää?

Enpä oo koskaan kuullu neukkatädin vaatineen tiukempaa kuria koska lapsi on niin kiltti ja herttanen....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pingo:
Mutta kun lapseni on äärimmäisen kiltti ja herttainen. Rohkeutta saisi lisää ja itsevarmuutta, mistä päiväkodinkin kanssa päästiin yksimielisyyteen vasta kun työntekijä vaihtui. Viime vuosi keskityttiin siihen kuinka huono äiti olen. Mun puolesta koko neuvola systeemin voisi unohtaa, jos kerran naama ei miellytä, niin voidaan alkaa terrorisoimaan perheen elämää!
Lapseni isä oli ja on pahasti huumeriippuvainen, rakenna siinä sitten nukkekotia, jotta neuvola olisi tyytyväinen. Kaikki ei mene tässä maailmassa niinkuin suunnitellaan ja olisi aika ammattilaistenkin tajuta se!!
Typerää alkaa syyllistämään yh-äitiä, kun muutenkin on vaikeata. Ei ole isää niin ei ole, ja silloin tietyt asiat on hoidettava eritavalla kuin kahden vanhemman perheissä...
Kyse ei ole syyllistämisestä vaan siitä, että halutaan yhdessä miettiä keinoja, miten tukea tätä yh-äitiä, jolla on vaikeata. Mutta se tukeminen edellyttää, että yhdessä kyetään katsomaan totuutta silmiin.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapsi on kiltti ja herttainen, niin mistä se neuvolatäti sitten valittaa? Täytyy olla joku syy.
Tätä miettisin itsekin. Täytyyhän tuollaiseen jokin syy olla. Meillä ei ainakaan koskaan ole tullut mistään suunnasta tuollaista palautetta, vaikka poika melkoinen rasavilli onkin.
 
hei
Miks kaikki lähtee siitä, että ap eli äiti olis väärässä. Voihan neuvolatädissäkin olla vikaa. Asialla on aina kaksi puolta, eikä kenenkään haukkuminen auta. Jotkut lapset on tosiaan kilttejä ja herkkiä ja tarvitsee erilaista (pehmeämpää) kohtelua kuin toiset. Jaksamista ap:lle, tunnet kyllä lapsesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lapsi on kiltti ja herttainen, niin mistä se neuvolatäti sitten valittaa? Täytyy olla joku syy.
Tätä miettisin itsekin. Täytyyhän tuollaiseen jokin syy olla. Meillä ei ainakaan koskaan ole tullut mistään suunnasta tuollaista palautetta, vaikka poika melkoinen rasavilli onkin.
Tuosta olisi kanssa kiva kuulla ihan konkreettisia esimerkkejä, eli mihin tilanteisiin vedoten nauvoja (ja päiväkoti) tykkäävät että tarvisi lisää kuria? Oudolta tuntuu tuollaiset neuvot jos lapsi on kiltti ja herkkä eikä tee mitään "pahaa".
 

Yhteistyössä