Täällä jossakin ketjussa joku sanoi, että oli antanut syntymästä asti vauvalle korviketta ja velliä. Ihmettelin tätä kovasti, että vastasyntyneelle velliä. Mutta siis koska vauvat erillaisia, joku syö enemmän joku vähemmän, joku osaa enemmän joku vähemmän. Vanhemmat tehköön miten itse parhaaksi näkevät.
Sinuna minä kokeilisin kaupan maissivelliä ja sitä perunaa/bataattia, näet sitten mistä sinun vauvasi tykkää, ja mikä toimii ja mistä ei tule masuvaivoja.
Mutta ihmettelen myös sitä että maitoa pitäisi vähentää/keventää, siis jospa sinulla on vauva joka vain tarvii paljon.?.? Etkös kirjoittanut, että käyrät/kasvu normaali, jos kasvu normaali, niin eikös se kerro että lapsi syö tarpeeksi, ei liikaa eikä liian vähän. Vai? Niinhän sitä maalaisjärjellä ajattelis.
Syöntiväli on ainakin teillä sama kuin meillä, 2 tuntia, 3 tuntia ei tainnut meillä olla vielä tuossa iässä. Mutta koska eri lapsi niin erit ajat/syömiset.
Meillä ainakin aloitettiin perunan syönti alle 3kk, neuvolan ja lääkärin ""määräys"". Alusta asti meidän vauva syönyt tosi isoja määriä ruokaa, mutta kasvu alakäyrillä/käyrän mukainen, pieni kuten vanhempansakin. Eikä meillä kukaan kieltänyt syöttämästä vähemmän tmv., lääkäritkin sanoneet vain kun ihmetellyt että syö valtavia annoksia, että tämä vauva tarvii vain niin paljon ja jotenki sen kuluttaa vaikka niin pieni, sanoivat juuri tuota että kun painokin normaali, käyrän mukainen, niin antaa syödä. Nyt vanhempana sitten ei syökkään enää läheskään niin paljon.
Eli tee ja kokeile ihan miten sinusta itsestä tuntuu parhaimmalta, vaihtoehdot taitavat olla ne maissi ja peruna/bataatti.
Ja kun jotku tuolla moittivat, että pitäisi tehdä itse ruat vauvalle eikä saa kaupan valmisruokia antaa, että samallahan se vauvallekkin tekee kun itselle.
Noh, minä olen sitä mieltä, että valmisruoat helpottaa kummasti, ja aivan tavallisia ihmisiä niistäkin kasvaa. Minä olen tehnyt itse, mutta antanut myös kaupan pilttejä, kyllä mulla ainakin aikaa menee itsetehtyyn ruokaan, ja sitten kun pitää vielä miettiä mitä sitä tekis. Kaupan ruoat helpottaa stressiä, kun siitä antaa vaan. Sillä mulla on ainakin työtäyteiset päivät ja väsy. Joillakin ei ole, mekin vanhemmat olemme erilaisia.

Hyvä kun joku tekee kaikki ruat itse, mutta valmisruoatkin hyviä. Pääasia että lapsi saa ruokaa ja kasvaa hyvin, eikös se ole pääasia...