Neuvolan vastaanottoon tullut harjoittelija :D

Mä eilen soittelin itelleni puhelinaikaa lääkärille, kun haluan uusia reseptin, mutta edellistä miedompana.

Täti toimistossa anto mulle ajan ja homma ok.

Tänään se sama täti soitti mulle, et mitkähän labrat mulle pitäs lääkärin kertoa, kun ei mulla näy mitään labroihin viittaavaakaan tiedoissa :D
Puhelun lopuks täti vaan totes, että pitäs varmaan jäädä eläkkeelle :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tehän voitte antaa tyttären hakatavaksi ja nöyryytettäväksi( toisten kenkien nuolemista..) näille kulttuuria rikastavalle tytölle. Hänestä tulee teidän lasten neuvolatäti...
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903250141410_hi.shtml

Miten hitossa tuo uutinen liittyy siihen, että neuvolassa on ulkomaalaistaustainen th-opiskelija?

Suurempi riski lasta ajatellen on tyhmyys - vanhempien taholta.
Kyseinen 15v tyttö on somalilainen ja 12v tyttö suomalainen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyseinen 15v tyttö on somalilainen ja 12v tyttö suomalainen

Ja siitä syystä ei neuvolassa saa olla somalialaistaustaista th-opiskelijaa?

Kyseinen opiskelija oli juuri tämä somalityttö joka teki tuon sille 12-vuotiaalle?

Mitä?

Sanottiinko tuossa että 15-vuotias oli ulkomaalaistaustainen? Ei minun mielestäni. Ei sillä silti väliä ole, on niitä ihan suomessa syntyneitä ja suomalaisen perimän omaavia teinityttöjäkin, jotka pieksevät pienempiään.

vieras, ei niitä yleensä mainita. Jos tiedät yhtään hesarin politiikkaa esmes, niin ei mainita jos on ulkomaalainen. Jos on suomalainen, niin varmasti mainitaan. Tai sit saatetaan mainita vaikkapa "ruotsalainen" vaikkei oo kyllä ruotsalaista nähnykkää. Pienen hetken hesariki muka mainitsi ne, ku sai niin paljon lokaa niskaan (jos etsitään jotain henkilöä raiskauksesta, niin eikö ois tarpeen mainita että se on muuten sit tummaihoinen?)..mutta saas nähdä.

Terveydenhoitajan homman oppii vaan tekemällä niitä hommia. Ei kait siitä muuhun pääse. Voin vaan kuvitella sitä raukkaa, joka pääsee "uhrikseni" verinäytteenottoon tms =D

Mä yritän aina suhtautua ymmärryksellä harjoittelijoihin,pakkohan heidän harjotella on mutta muutama tapaus on saanut mut lievästi narskuttamaan hampaitaan.
Ekan odotuksessa harjoittelija kuunteli sydänääniä,tai aloitti kuuntelemaan. Kun ääniä ei kuulunut, vinkaisi että "nyt on jotain vialla" ja lähti huoneesta kauheeta laukkaa. Minä makaan siinä pedillä liki nakkisillani, paita korvissa ja housut auki ja ovi auki ja odotan sydän kylmänä mikä mun lapsella on ja mitä nyt tapahtuu.
No hän ei vaan ollut osannut käyttää laitetta ja varmaan hermostui tilanteesta mutta sellainen pieni käytöksenhillintä vois olla paikallaan.

Toinen harjoittelija keskenmenon aikaan kans sai mut vähän narskuttaan. Soitin neuvolaan ja kerroin viikot ja kerroin että vuodan. Tyttö reippaana siellä luurin päässä että "ok". OK? Kysyin että pitäiskö mun käydä jossain tarkistuttamassa että onko se mennyt kunnolla kesken vai mitä. Tyttö jatkaa vaan että "meinaatko että tarvis?" No en minä meinaa mitään, kysyn vaan että miten on tapana? "No haittaako se verenvuoto sit jotain" jatkaa tyttö. No,mitäpä se mua haittaa mut soitan vaan ja kysyin että kuuluuko asia tarkistaa.
"No,kyl se siit, moi" ja luuri kiinni.
th soitti vähän ajan päästä ja antoi lähetteen gynen polille tarkistusta varten..

Yhteistyössä