Neuvolan touhut kummastuttaa

Monen äidin kohdalla on varmaan käynyt niin, että neuvolassa ollaan käsketty isiä menemään käytävään. Sen jälkeen udellaan kaikki mahdolliset miten isä on pärjännyt lasten kanssa jne.

Eikö neuvolan tarkoitus ole ollut rohkaista myöskin isiä olemaan lastensa kanssa, eikä heti olla epäilemässä isien kykyä hoitaa lasta/lapsia jos isä jää kotiin jos äiti opiskelee tai menee töihin.

Täytyyhän lastenkin tottua siihen, ettei äiti ole aina saatavilla. Vaan niiden pitää oppia luottamaan myös muihin perheenjäseniin.

Vai mitä olette itse mieltä asiasta?
 
Ei ole koskaan tapahtunut mitään tuollaista.

Ollaan käyty neuvolassa sekä yhdessä että erikseen.
Multa ei oo koskaan kysytty mitään miehen pärjäämisestä tms.
Täytyykin kysyä mieheltä onko ne häneltä kysyneet kuinka mä pärjään lasten kanssa?
 
"äiti kolmelle"
No eipä ole ikinä tullut tuollaista vastaan.Ollaan yleensä yhdessä käyty neuvolassa,mies myös yksinään käyttänyt.Ei ole ikinä kysytty isältä kuinka pärjää lasten kanssa,näkyy sitten jo päälle päin,ettei tarvitse ruveta kyselemään.
 
[QUOTE="Outoa";24286154]No eipä ole kokemusta mullakaan/meilläkään moisesta.
Miksei täti voisi kysyä ihan suoraan mieheltäsi o_O[/QUOTE]

Älä muuta viserrä. Se olikin vaan sijainen. Vakituinen ei itse ole moista tehnyt. Neuvolatädeissäkin on eroja.
 
"just"
vain kerran on mies käsketty käytävään, ekalla neuvolakäynnillä raskaana ja sitten terkka vetäisi esiin lapun, josta luki muutaman kysymyksen koskien perheväkivaltaa. Sitten antoi aiheesta esitteen kouraan ja siinä se. Tasapuolisuuden nimissä olisi varmaan ollut reilua tehdä sama kysely toisinpäin eli niin että minä olen käytävässä. Kysymyksethän oli muotoiltu niin, että onko puolisosi koskaan ollut väkivaltainen sinua ja lapsia kohtaan. Tuossa jäi nyt kokonaan tutkimatta jos minä olisinkin hakannut lapsia. Sovinistinen terkka.
 
pp
[QUOTE="just";24286243]vain kerran on mies käsketty käytävään, ekalla neuvolakäynnillä raskaana ja sitten terkka vetäisi esiin lapun, josta luki muutaman kysymyksen koskien perheväkivaltaa. Sitten antoi aiheesta esitteen kouraan ja siinä se. Tasapuolisuuden nimissä olisi varmaan ollut reilua tehdä sama kysely toisinpäin eli niin että minä olen käytävässä. Kysymyksethän oli muotoiltu niin, että onko puolisosi koskaan ollut väkivaltainen sinua ja lapsia kohtaan. Tuossa jäi nyt kokonaan tutkimatta jos minä olisinkin hakannut lapsia. Sovinistinen terkka.[/QUOTE]WTF

jos minulle tehtäisiin noin niin nostaisin asiasta sellaisen äläkän että siitä luettaisiin pian iltapäivälehdistä
 
[QUOTE="just";24286243]vain kerran on mies käsketty käytävään, ekalla neuvolakäynnillä raskaana ja sitten terkka vetäisi esiin lapun, josta luki muutaman kysymyksen koskien perheväkivaltaa. Sitten antoi aiheesta esitteen kouraan ja siinä se. Tasapuolisuuden nimissä olisi varmaan ollut reilua tehdä sama kysely toisinpäin eli niin että minä olen käytävässä. Kysymyksethän oli muotoiltu niin, että onko puolisosi koskaan ollut väkivaltainen sinua ja lapsia kohtaan. Tuossa jäi nyt kokonaan tutkimatta jos minä olisinkin hakannut lapsia. Sovinistinen terkka.[/QUOTE]

Siis mitä vittua?!?! :O :O oikeesti? kyllä meillä näistä asioista mainittiin ekalla kerralla ja ihan niin, että kumpikin oli paikalla... ja asia oikeastaan sivuutettiin mainoslehtisellä.. :O mutta että mies käytävään ja sitten kyselyä, josko hakkaako tuo sua?? mä oisin kyl varmaan kysyny, että mitäs sit josmä hakkaankin tuota ukkoo?

Uskomatonta ja veren kiehauttavaa toimintaa... :O
 
meillä kysytään
WTF

jos minulle tehtäisiin noin niin nostaisin asiasta sellaisen äläkän että siitä luettaisiin pian iltapäivälehdistä
Meillä tämä on ihan käytäntö. Isä käytävään ja äidille tiukka tenttaus silmiin tapittaen, että puhuuko varmasti totta. Tai sitten meille vain tehtiin näin, koska olemme " niin harvinaisen tasapainoisen ja onnellisen oloinen perhe". Ja minua äitinä moitittiin, koska en anna miehelleni tarpeeksi tilaa. Päätelmä on tehty sen perusteella, että minä olen tottunut organisoija, loogisen ajattelutavan ja esiintymiskokemukseni perusteella olen tottunut hoitamaan perheen juoksevat asiat lääkäreistä vaateostoksiin, kun taas hitaammin syttyvä, tarkkailevainen ja julkisten asioiden hoitamista inhoava mieheni pääsee valmiille.

Siksi terkka oli huolissaan, että annanko varmasti mieheni hoitaa lasta itse, annanko hänelle suunvuoroa jne. Olen miehelleni usein sanonut, että voisit joskus puhua oma-aloitteisesti jotain, ettei kaikilla olisi väärä käsitys meistä:) Mies ei siis ole tossun alla, mutta on melko huono hoitamaan asioita, hajamielinen ja huonomuistinen professori. Ilmeisesti koon puolesta terkka ajatteli, että tuo hissukkamies mätkii varmaan vaimoaankin:)
 
pp
[QUOTE="just";24286294]miksi?[/QUOTE]Millä oikeudella isä suljetaan keskustelusta pois ja sitten kysytään onko hän väkivaltainen mutta samaa ei tehdä toisin päin? Perheväkivaltaa esiintyy molempien sukupuolten toimesta. On täysin blatanttia syrjintää olettaa että mies voi ainoastaan syyllistyä väkivallankäyttöön perheessä.
 
Onko täällä todellakin niin typeriä naisihmisiä etteivät tajua ettei kaikki elä auvoisessa parisuhteessa vaikka raskaana olisivatkin?
Kuinkahan moni väkivaltaa kohtaava nainen "tunnustaa" hakkaajansa aikana että joo, kyllä toi Markku mua aina silloin tällöin vetelee turpaan vaikka raskaana olenkin.

Täällä on ollut monen monta kohtaloa palstalla joissa väkivaltaisen puolison jättäminen on ollut vaikeaa, ehkä jos olisi jo raskauden alkuvaiheessa kuullut että on mahdollisuus päästä pois väkivallan ilmapiiristä jo hyvissä ajoin, ja saada apua niin tilanteet olisivat ihan toisia.
 
"Niin"
En oo kyllä ikinä kuullukaan mistään tollasesta, ja sentäs aikapaljon neuvolassakävijöitä tunnen?

Luulisin että jos jollekulle on noin tehty, niin siinä ois sitten esim. äidin käytöksen tai vaikka mustan silmäkulman vuoksi ihan syytäkin kysellä että onkos kaikki nyt kunnossa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24286235]Meillä lapsen isä on käynyt kahdestaan siellä neuvolassa, jos minä en ole päässyt.[/QUOTE]

Meilläkin isä on käynyt muutamia kertoja lapsen kanssa neuvolassa. Ekalla kerralla hän koki, että täti suhteutui oudosti. Oli udellut mun mahdollisesta väsymisestä tai masennuksesta. Mies oli kuitannut, että ei, kun hänellä vaan oli aikaa tulla ja mä olen niin usein jo käynyt. Sen jälkeen mies kävi ihan periaatteesta neuvolakäynnit. Sanoi, ettei voi olla noin vanhanaikaista instanssia. Molemmat kuitenkin käydään töissä, joten isompien lasten neuvolakäynnit pitää aina sovitella työaikoihin.
 
"Juu"
Onko täällä todellakin niin typeriä naisihmisiä etteivät tajua ettei kaikki elä auvoisessa parisuhteessa vaikka raskaana olisivatkin?
Kuinkahan moni väkivaltaa kohtaava nainen "tunnustaa" hakkaajansa aikana että joo, kyllä toi Markku mua aina silloin tällöin vetelee turpaan vaikka raskaana olenkin.

Täällä on ollut monen monta kohtaloa palstalla joissa väkivaltaisen puolison jättäminen on ollut vaikeaa, ehkä jos olisi jo raskauden alkuvaiheessa kuullut että on mahdollisuus päästä pois väkivallan ilmapiiristä jo hyvissä ajoin, ja saada apua niin tilanteet olisivat ihan toisia.
Ootko sä todella niin typerä naisihminen ettet ymmärrä tässäkin keskustelussa sitä monen pointtia että se väkivaltainen henkilö perheessä voi varsin hyvin olla se äiti, jollon hän tuskin sitä kertoo oli mies paikalla tai ei? Valtaosan lasten pahoinpitelyistä tekee oma äiti.

Meillä oli kotona paljon perheväkivaltaa, mutta siihen ei ois isän käytävään ajaminen hirveesti auttanu, kun äiti oli se väkivaltanen osapuoli.
 

Yhteistyössä