Neuvolan tekemä HIV-testi ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua....

Vieras
Tulin juuri ekasta neuvolasta ja siellä otettiin verikoe mm. hiv-testiä varten. Nyt rupesi yhtäkkiä kylmäämään... Mitä jos testitulos onkin jotain muuta kuin mitä odotan?! Minulla on yksi yhdenillan juttu vuosien takaa... jonka olin jo unohtanut! Nyt se tuli yhtäkkiä mieleen...

Kuinka kauan testitulosten saamiseen menee ja soittavatko ne jos jotain huonoja uutisia on??

1-2 viikkoa menee ekan testin tulosten saamiseen, jos tulos on positiivinen täytyy mennä toiseen verikokeeseen joka vasta antaa "varman" tuloksen(siinä menee myöskin 1-2 vkoa).
Eli varmaan ottavat yhteyttä sitten jos jotain on..

Siihen testitulokseen menee aika kauan ja luultavasti seuraavalla neuvolakerralla kertovat tuloksen. Ei kannata stressata ennen tuloksen tulemista. Mulla oli samanlainen tilanne kun sulla ja kylmiä väreitä kulki testituloksen odotusaikana...onneks oli nega :)

Varmaan aika monia mietityttää HIV-testin tulosta odotellessa. Onneksi Suomessa äitiysneuvolan HIV-testissä on positiivinen tulos ÄÄRIMMÄISEN HARVOIN.

HIV ei kuitenkaan Suomessa ole vielä kovinkaan laajalle levinnyt. Voin lohduttaa, että itse olen elänyt monilla tavoin hyvin holtitonta elämää, eikä mullakaan ole HIV.ä. Testattu on ainakin kaksi kertaa. Toisella kerralla varsinkin pelotti vaikka tuolloin ei pienintäkään riskiä sairaudesta ollut.

Voit olla ihan huoleti, ensi kerralla neuvolassa hoitaja kertoo testin olleen puhdas :D Jos tulos olisi positiivinen niin sulle tulisi jo hyvin pian soitto kotiin ja käsky lääkärin luo.

Kiitos tsemppauksesta kaikille!

Jotenkin vaan rupesin miettimään ja näin jo pahimman kauhuskenaarion toteutuvan. Eniten ajattelin tässä miestäni, jolle asia olisi varmaan ihan hirvittävä järkytys. Huh ja jos miettii että tartuttaisin jonkun rakkaan.... voi luoja :( toivon todella, että tulos on negatiivinen!

Ap, Suomessa on noin 2000 hiv-positiivista ja hivin tarttuminen yksittäisellä kerralla on tosi harvinaista. Lisäksi tähän vaikuttaa myös sen hiv-henkilön oma virustaso jne. Kaikki eivät edes ole kovin tartuttavia, jos on hyvin sujuvalla lääkityksellä niin hiv ei käytännössä tartu ollenkaan.

Sinun mahdollisuutesi, että sait yhden yön jutusta hivin on pienempi kuin lotossa 7 oikein tuloksen saaminen.

Itselläni oli kauheimpia hetkiä elämässä kun testi otettiin ja muutaman päivän päästä neuvola soittaa. Ennenkun vastasin olin jos varma että se on menoa nyt. Mutta neuvolantäti olikin vaan unohtanut pyytää nimmarin että näytettä saa käyttää johonkin tutkimukseen :)

Mutta ei kannata stressata!

Ok, yritän olla stressaamatta... Eilen kun luin (fiksusti) netistä oireista ja joku täsmäsi niin samalla tuli muutama kipeä supistus :( Ei varmaan tee hyvää tällainen..

[QUOTE="Jeba";23719919]Joo sama täällä silloin kun aikoinaan eka neuvola oli, kyllähän se vähän jänskätti, mutta nega oli ja onnellinen syvä huokaus pääsi tältä mammalta :D[/QUOTE]

Siis mitä? Ettekö te oikeasti ole käyneet sukupuolitautitesteissä, jos olette harrastaneet irtosuhteita ja ENNEN KAIKKEA kun aloitatte vakavan parisuhteen ilman kortsua?
Itse olen käynyt testeissä varmaan 5 kertaa + 2xneuvolan testit. (juu, enkä ole harrastanut suhteen aikana mitään hyppyjä) Mutta koen vastuuta teoistani ja juuri teidän kaltaiset ne niitä tauteja sit levittää. Vastuutonta...

Ps. Hiv-testin tulosta ei yleensä kerrota puhelimessa, eli kertovat sen seuraavalla nlakäynnillä.

Siis mitä? Ettekö te oikeasti ole käyneet sukupuolitautitesteissä, jos olette harrastaneet irtosuhteita ja ENNEN KAIKKEA kun aloitatte vakavan parisuhteen ilman kortsua?
Itse olen käynyt testeissä varmaan 5 kertaa + 2xneuvolan testit. (juu, enkä ole harrastanut suhteen aikana mitään hyppyjä) Mutta koen vastuuta teoistani ja juuri teidän kaltaiset ne niitä tauteja sit levittää. Vastuutonta...

Ps. Hiv-testin tulosta ei yleensä kerrota puhelimessa, eli kertovat sen seuraavalla nlakäynnillä.

Tiedätkö nyt ajattelen vasta tätä asiaa - siis vastuuta toisesta ihmisestä. Olen ilmeisesti todella ajattelematon, tyhmä ja vastuuton. Tuo irtosuhde oli vuonna 2007 jonka jälkeen elin sinkkuna vuosia, yksin, ilman mitään seksuaalikontaktia. Jotenkin se vaan pääsi unohtumaan. Siis se yhden illan suhde. Kävin kyllä aikoinaan testeissä kun luovutin verta jne. mutta en ole vuosiin enää voinut luovuttaa.

Tässä kohtaa en voi muuta sanoa kuin että olen TYHMÄ ja vastuuton ihminen. Olet ihan oikeassa.

Yhteistyössä