Neuvolan painokäyristä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maaria

Vieras
Vähän mietityttää nämä lasten painoasiat.... meillä on lapset tyttö 6v (116cm/25,8kg) ja poika 4v (105cm/19kg) ja molemmilla liikaa painoa... tyttö on jo "lihava" käyrien mukaan.

Mun mielestä lapset ei ole lihavia, tytöllä ehkä keskivartalossa hieman pyöreyttä, mutta poika suorastaan hoikka, ihan kylkiluut näkyy. Omat näkemykset ei tietänkään ole objektiivisia...

Me vanhemmat olemme normaalipainoisia (minä tosin normaalipainon ylärajalla) ja myönnän että lapseni syövät tosi hyvin, mutta ihan terveellisesti ja karkkipäivä on kerran viikossa.

Mitä mieltä muut ovat noista neuvolan käyristä? Neuvolan täti ei mitenkään valittanut, huomautti vain asiallisesti.

Ei kai nuo nyt vielä lihavia ole, sanoisin että normaalia lapsen pyöreyttä tai "rotevia" mutta ei siis lihavia.

Meillä 5v ja 4v on n.113cm ja painoa löytyy tytöltä 17,5kg ja pojalta 18,5kg.

Me taas ollaan mieheni kanssa ylipainoisia.

Neuvolan käyrien mukaan poika on lievästi ylipainoinen ja tyttö lihava.... mä mietin et kun usein tytöt on ton ikäisenä sellaisia rimppakinttuja, niin niihin verrattuna meidän tyttö on tietty eri sarjassa, mutta en kyllä lihavaksi sanoisi.

Mistähän ne normikäyrät sit lasketaankin...

Yhteistyössä