Neuvolan kierrätysvaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruutuvihko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ruutuvihko

Jäsen
24.07.2006
325
0
16
Kävin tänään neuvolassa ja siellä on jo monta vuotta ollut sellainen kierrätyspiste, mihin voi tuoda omia tarpeettomia vauvan/lasten vaatteita ja tarvitseva voi siitä niitä ilmaitteeksi ottaa. Joku ystävällinen ihminen oli siihen tuonut monta kassillista tyttöjen vaatteita ja pengoin niistä kasseista itelleni (tai siis tulevalle vauvalle) muutamia vaatteita. Että kiitos vaan lahjoittajalle! :flower:

Mutta; vaatteet olivat tosi tahraisia, vaikka selvästi pestyjä, ilmeisesti säilytetty jossain kylmässä varastossa (hajusta päätellen) ja koirankarvaisia. Näistä karvoista johtuen olenkin nyt koko päivän kärsinyt allergiaoireista... :/ vaatteet odottaa pesua pyykkikoneen vieressä, mutta kun olen nyt saanut olon vähän helpottuun, en haluais taas pöyhiä niitä karvaisia vaatteita...

Olishan se suotavaa, vaikka ilmaiseksi saa että lahjoittaja olisi katsonut ettei olisi tahroja eikä niitä karvoja.

Harmittavaa, mutta onneksi et kärsinyt taloudellista tappiota. Vaikka taitaa nuo allergia oireet olla todella ikäviä myös.

Jos itse veisin lahjoitukseen vaatteita en veisi sinne tahraisia.. Karvoja meillä ei olekkaan.

Miksi otit, jos ei kuitemkaan kelpaa?
Aika itsekästä tulla vielä tänne siitä valittamaan. Jos kaduttaa, kai saat viedä takaisin?
Siellä teidän neuvolassa todella hieno systeemi, Vaatteet kiertävät ja kaikki tyytyväisiä.

Mä olen paljon käyttänyt lapsilla ja itsellänikin kierrätys ja kirppisvaatteita, joten tiedän kyllä, että eivät ole kuin kaupanhyllyltä. Mutta en tajua, miksi pitää laittaa tavaraa tuossa kunnossa eteenpäin. Ne tahrat oli selvästi puklu- ja ruokatahroja ja ajattelin kokeilla tahranpoistoainetta niihin, tosin otin lähinnä sellasia vaatteita, joissa ei niitä ollut tai ihan pieniä. Ja käyn vaatteet läpi tarraharjan kanssa jo ennen koneeseen laittoa.

Musta on tosi kiva, että ihmiset kierrättää ja tuo esim just tuonne kierrätyspisteeseen, mutta mä oon vaan raskausaikana saanut yllättävän pahoja allergiaoireita, joten siks kismittää, että ei voi katsoa, että vaatteet olis nyt edes jotenkin karvattomia!

Näkyi näkyi ne karvat siellä neuvolassa, mutta kun ajattelin, että ne saa pois pesussa jne, enkä osannut arvata, että saisin näin pahoja oireita vain niiden kotiin kuljetuksesta ja pienestä käsittelystä... (olen siis ollut jo monta vuotta allerginen koirille, mutta nyt raskausaikana oireet olleet pahemmat, mutta silti voinut olla esim samassa huoneessa koiran kanssa)

Enkä nyt ymmärrä, että jos ilman saa, niin ei sais antaa silti kritiikkiä siitä, missä kunnossa vaatteet oli... :/

Mä en ymmärrä miks pitää valittaa jos menee itse ihan vapaaehtoisesti ottamaan ne vaatteet ja kantaa vielä kotiinkin saakka.
Kai ne tahrat ja karvat oli olemassa jo siellä neuvolassakin?

Mä en ottais ilmaiseksikaan likaisia vaatteita, enkä sellaisia myös lahjoita eteenpäin.

Yhteistyössä