Neuvokaas taas vanhaa tekniikan ihmettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuire

Jäsen
25.10.2004
419
0
16
Mun uudessa tietokoneessa on joku vista järjestelmä.
Mun muutaman vuoden ikäinen casio kamera pitäisi saada jotenkin kytkettyä tähän tietokoneeseen, mutta kameran mukana oleva levyke ei ymmärrettävästi tunne koko järjestelmää, joka on syntynyt vasta kameran jälkeen.

En löydä casion sivuilta suomeksi mitään apua. Voisikohan olla että jostain saisin tuohon kameraan hankittua sellasen levykkeen että sen voisi ajaa tähän koneeseen sisään. :|

Neuvokaas nyt ihmeessä jos jotain osaatte tähän sanoa.

:wave: Oliskos nyt kellään tietoa. Kysyisitte vaikka miehiltänne, jospa ne osaisivat sanoa jotain.
Mun mies ei kyllä ymmärrä näistä sen enempää kun minäkään, eli ei ollenkaan.

Meidän porukat kun osti just viime viikonloppuna uuden koneen ja siinä myös vista. Niiden canonin kameran kone hyväksy mukisematta (pari vuotta kameralla ikää), mutta tulostin/skanneria ei, canonin sivuilta löysin ajurit. joilla sain senkin toimintakuntoon (tosin suomenkielisiä turha odottaa) :D.

Mutta sellanen ongelma siihenkin koneeseen jäi, että se yhtäkkiä ilmotti explorerista, että lakkasi toimimasta, eikä päivittäminen yms. auttanu asiaa, no surffaillaan sitte siellä mozillalla vaan...

Niin kökkö käyttöjärjestelmä tuo vista, että pelkkä koneen (läppäri) avaaminen kestää melkein vartin (kun mun läppäri xp:llä aukee minsassa) |O

eli kokeilepa hakea googlella: kirjotat siihen kameran tarkan nimen (eli casio + mahd. kirjain numero yhdistelmät) sekä vista sekä drivers, tällä löytyy ajurit, tosin siis luultavasti vaan englannix (tai ainakin canonille löyty vaikka mitä ajureita näin).

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
eli kokeilepa hakea googlella: kirjotat siihen kameran tarkan nimen (eli casio + mahd. kirjain numero yhdistelmät) sekä vista sekä drivers, tällä löytyy ajurit, tosin siis luultavasti vaan englannix (tai ainakin canonille löyty vaikka mitä ajureita näin).

Kiitos, pitää alkaa kokeileen. =)

Yhteistyössä