Neuvokaas puhelinkammoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli maanantaina pitäisi soittaa yhteen ateljeeseen, että pääsisinkö sinne harjoitteluun. Eli itseni esittelyn jälkeenkö kysyn, että onko harjoittelu heidän paikassaan mahdollista. Vai kerronko ensin, paljon tarkemmin missä opiskelen ja millainen harjoittelu on kyseessä.. vai miten tässä tilanteessa pitäis toimia?

Esim. Pirjo Taalasmaa, Lahden muotoiluinstituutista, etsin harjoittelupaikkaa...? tai Pirjo Taalasmaa, Lahden muotoiluinstituutista, vaatetuslinjalta, etsin palkallista harjoittelupaikkaa..?

Esittelisin ensin ihan nimelläni ja kysyisin keneltä voin tiedustella työharjoittelupaikkaa? Kun olen varmistanut, että oikea hlö kyseessä, kertoisin tarkemmin itsestäni, koulusta jne. ja kysyisin onko mahdollista päästä harjoitteluun.

Kumpikin käy oikein hyvin :) Todennäköisesti alkutekstit menevät kuitenkin vähän ohi ja kysyvät sitten lisätietoja tarpeen mukaan uudestaan. Mut kannattaa selvittää ennemminkin ensin sitä mahdollisuutta harjoitteluun ennemminkin kuin kertoo ensin koko historiansa ja kertoo sitten vasta soiton syyn :D

"Hei! Olen Pirjo Taalasmaa, opiskelen Lahden muotoiluinstituutissa vaatetuslinjalla ensimmäistä vuotta. Etsin palkallista harjoittelupaikkaa kahdeksi kuukaudeksi helmi-toukokuun aikana. Harjoittelun tulee sisältää neulomista ja kutomista. Olisiko mahdollista päästä teille harjoitteluun?"

Vastaus 1. "Emme ota harjoittelijoita"

"Asia selvä. Osaatko sanoa kenen puoleen voisi kääntyä ja kysyä harjoittelupaikkaa? Kiitos, hei"

Vastaus 2. "Kerrotko hieman tarkemmin minkälaisesta harjoittelusta on kyse / mitä osaat?"

"Olemme tähän mennessä opiskelleet... Olen ollut aiemmin töissä...."

Vastaus 3. "Emme ota palkallisia harjoittelijoita mutta palkattomia olemme ottaneet"

Oletko valmis palkattomaan harjoitteluun?

Tsemppiä!

Ja kun olet tosiaan varmistanut, että puhut juuri harjoitteluasioista päättävän ihmisen kanssa ja olet lyhyesti esitellyt itsesi, opiskelusi ja kertonut milloin ja miten pitkää harjoittelujaksoa olet etsimässä, niin jos toisessa päässä tuntuu olevan yhtään kiinnostusta, niin kannattaa tarjoutua käymään paikan päällä. Siten on asioista sitten helpompi keskustella.

"Hei! Olen Pirjo Taalasmaa, opiskelen Lahden muotoiluinstituutissa vaatetuslinjalla ensimmäistä vuotta. Etsin palkallista harjoittelupaikkaa kahdeksi kuukaudeksi helmi-toukokuun aikana. Harjoittelun tulee sisältää neulomista ja kutomista. Olisiko mahdollista päästä teille harjoitteluun?"

"Asia selvä. Osaatko sanoa kenen puoleen voisi kääntyä ja kysyä harjoittelupaikkaa? Kiitos, hei"

Vastaus 2. "Kerrotko hieman tarkemmin minkälaisesta harjoittelusta on kyse / mitä osaat?"

"Olemme tähän mennessä opiskelleet... Olen ollut aiemmin töissä...."

Vastaus 3. "Emme ota palkallisia harjoittelijoita mutta palkattomia olemme ottaneet"

Oletko valmis palkattomaan harjoitteluun?

Tsemppiä!

Tässä on hyvä esimerkki =)

Kiitos teille vinkeistä! Äh, miksi aikuisen ihmisen täytyy jännittää näin paljon puhelinasiointia. Ajattelin, että jos nyt oikein preppaisin itseäni niin soittaminen ei tuntuisi niin pahalta.

Mutta isot kiitokset teille kaikille :)

Siis työnantaja vastaa että emme ota harjoittelijoita niin tämän "pirjon" pitäisi kysyä että kenen puoleen voisin kääntyä kysymään harjottelupaikka? Onpa tosiaan hyvä neuvo, heh heh...

Yhteistyössä